Baanvastheid

  • Maker
    Discussie
  • Beste mede Porsche liefhebbers.
    Ik rijd nu iets meer dan een jaar met een 996. Ik heb nog nooit met een andere 996 of 997 gereden en kan dus niet vergelijken…
    Mijn banden zijn nog meer dan half profiel, alle 4 recent in de bandencentrale uitgebalanceerd, Wagen vorige maand gekeurd dus ik vermoed ook geen grote speling aan elementen in de voortrein.
    Toch heb ik last van een zweverig gevoel in het stuur vanaf 130 km/u. Het voelt aan alsof het contact met de weg vermindert en de wagen vooraan lichter wordt.De wagen is dan ook zeer gevoelig aan stuurbewegingen, best van al zou je gewoon het stuur loslaten. Aan 180 km/u had ik onlangs ook een daverend gevoel/geluid in de wagen. Bandenmaten: 255/40-18 en 285/30-18, Michelin Pilot Sport.
    Ik rijd ook met een Renault Traffic camionette en die is stabieler aan 140km/u…
    Heeft iemand een idee waar het probleem zou zitten en waar je het best kan gaan met dergelijk probleem?

    Alvast bedankt voor alle hulp.

    Peter

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

      Ligt er aan wat voor merk banden je hebt, maar dan kan een N of geen N veel verschil maken.
      Google maar eens op problemen banden en Porsche.

        N banden of geen N banden maken weinig tot geen verschil. Opnieuw uitbalanceren is de boodschap. Ik heb dit op mijn BMW ook gehad : zelfde symptomen, nieuwe continentals, 4 x balanceren, steeds verschillende waarden, opnieuw zelfde symptomen. Oorzaak, na veel zoekwerk en meekijken tijdens het balanceren : hoogteslag op 2 NIEUWE banden : onmiddellijk vervangen en alles perfect sindsdien.
        Kijk eerst naar het voor de hand liggende : banden. Alvorens te zoeken naar uitlijning, veringen etc. Een adres ? Soupape in Reet : hunter GSP 9700 bandenmachine … Google maar. Succes.

        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Bij Carnewal in maarkedal, is specialist ophanging Porsche die gaat je zeker kunnen helpen

          Wim

            Controleer eerst eens even of de druk van banden goed is en de voor geschreven zijn door Porsche en met N codering.
            Kan soms met een paar tienden Bar een enorm verschil geven in baan vastheid.

              Bedankt voor de antwoorden. Hoe pak ik dit best aan? Wie kan een goede diagnose stellen? Ik bedoel waar kan je in Oost Vlaanderen terecht om correct geholpen te worden?

              Wim

                Wat bladrunner schreef, en anders nog wat zaken waar het aan kan liggen.
                – camber
                – schokbrekers
                – veren (slappe veren deinen)
                – speling op je stuurkogels/armpjes
                – speling ergens tussen je stuur en de voorwielen
                – speling op ophangrubbers etc.
                – rubbers stabilisatorstang
                – voorbanden en achterbanden op juiste druk
                – juiste banden die voorgeschreven zijn van Porsche.
                – uitwegen van de Porsche

                  Wagen eens laten uitlijnen.

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.