Back to 1981…

Home Forum Porsche Talk Back to 1981…

• Maker
    Discussie
  • De herfstvakantie zit er bijna op. Ik kijk echt uit naar die korte schoolvakanties. Deze vakanties zijn voor een deel quality-time met de kids, voor een deel us-time met de madam, en voor een (te) klein deel me-time, of beter me-and-my911-time. Heerlijk achteroverleunend in de zetel youtuben over alles wat je maar kan vinden in het porschefilmpjes-landschap. Of, zoals deze morgen…rrrtttts-klik, de contactsleutel in t contactslot. Draai en klak, Momo-stuur vast. Sleutel omdraaien. Het orkest gaat onmiddellijk aan de slag : rvs-ssi demper aangestuurd door titatnium drijfstangen en 6 koppig mahle-zuiger-cilinder-drumstel. Toevallig ook weerklinkt het muziekarchief van 8/11/1981 op Joe-fm (elke zaterdag en zondag tussen 10u en 12u, een hitparade uit the good old days op radio Joe). 1981 : toevallig ook het bouwjaar van mn Wein-rode SC. Ik vraag me af wat de eerste eigenaar destijds gevoeld moet hebben toen hij (of zij?) voor de eerste keer de contactsleutel omdraaide en met een gelukzalige kwajongensglimlach een ritje maakte in de buurt (ergens in Duitsland). Om effe te gaan showen bij nonkel en tante en de geburen. Effe stoefen over die meer dan 200pk. Over die zescilinder. “…En kijk eens zelf de passagier heeft een elektrisch regelbare buitenspiegel..”. En over die zonneband in de voorruit. En over die lichtmetalen sportvelgen, TüF geprüft. Om nadien zijn blinkende speelgoed uiterst voorzichtig de garage in te rijden, er nog ns omheen lopen, nog ns naar kijken alvorens de garagedeur te sluiten.
    Zo herkenbaar. Ook zoals, deze morgen, en net zoals elke andere keer… dat de geest van Ferdinand en de zijnen mij vergezellen.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • GOOD VIBES :driver:

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.