Backfire bij koude start 3.2 motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Backfire bij koude start 3.2 motor

• Maker
    Discussie
  • Hallo beste forumleden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 911 3.2 Carrera uit 1984 met 129d miles op de teller.
    Bij koude motor draait hij echt niet mooi rond,en ik hoor vooral veel geknal in de inlaat,
    bij warme motor geen backfire meer,maar soepel draaien doet hij niet.
    Alsof hij niet op alle 6 de cilinders draait..

De kleppen zijn reeds gesteld,nieuwe bougies geplaatst,rotor en verdelerkap vervangen,en een nieuwe benzinefilter gemonteerd,vacuum leidigen gecontroleerd..
    lambda,luchtweger,krukassensor uitgemeten

Wie heeft hier ervaring mee?
    Ik hoor het graag 😉

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • aan de symptomen te horen wijst dit meer dan waarschijnlijk in de verkeerde timing van de onsteking ,zoals Wim reeds aangaf .
      Ook alle vacuum aansluitingen best controleren
      is het een LH jetronic ? dan kan een vuil hittedraadje in de massameter leiden tot onregelmatig draaien

Wim

Ohm waarde bougiekabels nameten, druk van benzine meten op rail, compressietest uitvoeren, en timing motor controleren.
        Ontsteking is volgens jou goed maar ook gekeken op deze op tijd staat.
        Dit zijn de voornaamste bronnen om te gaan zoeken.
        Je kunt wel alles gaan vernieuwen zoals je gedaan hebt, maar de bron van oorzaak niet opgezocht.

Welkom trouwens, maar zoals mijn collega mod al schreef graag even voorstellen, is wel zo netjes als je ergens nieuw binnenkomt.

Beste Sven, Welkom op het forum maar als je begint te te posten, hebben we graag dat je je eerst eventjes voorstelt in in het daarvoor speciaal geopende “voorstel topic”.
          Alvast bedankt!

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.