Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › banden
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 jaren, 5 maanden geleden door porschke.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
heb 205/50 R15 ZR86 van Yokohama besteld, zouden zeer goed zijn en stond inderdaad ultra high performance bij ook dus grip genoeg denk ik 😈
Dirk zijt ge zeker dat ge geen aandelen hebt ???
Jaja … wast maar waar … kreeg ik mss ook is wa korting op mnne catchoe … 😉
Ben trouwens zot geworden van dat profiel van Yokohama maar denk dat de prijs redelijk hoog zal liggen
Die lagen eronder bij mij toen ik hem kocht … PRACHTBAND … als hij warm is … en eveneens nie gemakkelijk warm te krijgen maar duidelijk nog beter dan de Michelins die ik er nu op heb liggen.
Probleem is dat deze band vrij moeilijk verkrijgbaar is in N codering.
Ik dacht zelfs dat de productie na de N1 gestopt is.
Als je ze dan nog vindt kosten ze behoorlijk wat centjes.Zoals gij banden verslijt zou da best wel eens kunnen hé
Sttttt … 8.000 km … Michelin Sportcontact N3 … bijna kletskop … 👿
De continentals heb ik zelf nog niet gereden … dat worden devolgende denk ik. Zitten rond de 700€ voor een setje in mijn maat.
Hoor er heel veel positiefs over … dus maar es proberen.Naar verluid heeft TOYO ook een N code band … en die schijnt helemaal niet verkeerd te zijn … al ken ik persoonlijk nog niemand die er mee rondknalt.
😉
[quote=”porschke”:1h4lj7fv]om de banden uit te lijnen, voor het mechanische gedeelte heb ik al iemand 🙂 [/quote]
Ja ze als je al iemand hebt voor het ene dan moet je hem eens de vraag stellen waar je kan gaan. Waarom steek je hem niet eens binnen bij Carrera Motors ?. 😉
om de banden uit te lijnen, voor het mechanische gedeelte heb ik al iemand 🙂
wat bedoeld ge met ” daarna eens binnensteken bij een Porschekenner”
is dat voor die banden , of voor algemeen ?
heb de sportcontact zitten onder mijn moeder’s auto, zijn inderdaad zeer goede banden 🙂 , maar had liever de vredestein sportrac 2 ( waren nog mooier van design ook trouwens)
Ga mijn wagen daarna eens binnensteken bij een porsche kenner, is er soms iemand die weet of er zo iemand bestaat in het gentse?
Ben trouwens zot geworden van dat profiel van Yokohama maar denk dat de prijs redelijk hoog zal liggen aangezien de bandencentrale eens moest bellen naar de invoerder 😥
bij mij zitten de SPORTCONTACTS erop van Continental
heel tevreden en slijten niet zo snel als de Pirelli’s.
ook mooi van tekening (als dat voor jou van belang is tenminste)
bye
[quote=”dirkie”:334451hj]
Laat voor de rest Uwen otto uitlijnen door iemand die Porsche kan uitlijnen … dus nie bij Jefke den bandenmarchant achter den hoek …
Mijn ervaring is dat http://www.donckers.com zeer behoorlijke prijzen heeft … en nee kheb daar geen aandelen 😀
Dirk
8) [/quote]Idd dirk heeft weer al eens gelijk 😀 je kan dus best je wagen laten uitlijnen door iemand die vertrouwd is met Porsche. Wij hier hebben in het verleden al veel testen gedaan en in mijn buurt hier (ex Porsche rally rijder) ken ik er maar 1 en die werkt daar soms wel 2 u aan om het echt perfect te krijgen.
Dirk zijt ge zeker dat ge geen aandelen hebt ??? ❓ Zoals gij banden verslijt zou da best wel eens kunnen hé
Luc
thx,
ben ik echt iets mee 😀
nu wachten tot ik mijn auto terug heb van de carrosserie 😈
Kort samenvatten
Fulda … BROL … heel goed als ze warm zijn … maar ze warm krijgen 😕
Ik had er zo’n … die zijn rap gevlogen … ❗Pirelli … GOMMEN … vree goe maar direkt weg … 😕
Continental … een goede middenweg 💡
Michelin … Dik ok … maar iets duurder in prijs (heb 920€ betaald voor een setje, all incl. balanceren etc etc) 🙄
N codes zijn aan te raden, banden zijn verstevigd in de flank, mss nie slecht met een bom peekaas boven U achterwielen 😉 … staar U nie blind op het cijfer achter de “N” … wilt NIX OF NIX zeggen ❗
Hoe hoger de nummer … hoe recenter … maar daarom niet beter voor dat bepaalde type wagen.
Elke keer de fabrikant een wijziging (kan een piepkleine zijn) tikt het een nummertje hoger.Laat voor de rest Uwen otto uitlijnen door iemand die Porsche kan uitlijnen … dus nie bij Jefke den bandenmarchant achter den hoek … tis echt naar de knoppen ❗ Ze kenne der geen botte van … ook al zegt da uitlijnmachien dat ok is … nie geloven …
Mijne is nu echt goed uitgelijnd … en da spel gaf nix anders dan rode cijferkes … echt ❗ Banden slijten perfect gelijkmatig af.en jaaaaa … ik heb ook al dees jammer genoeg aan de lijve ondervonden … en mijne portemonnaie ook 👿
Goe rondbellen … kan nogal is behoorlijk wat verschil op zitten voor tzelfde qua prijs.
Mijn ervaring is dat http://www.donckers.com zeer behoorlijke prijzen heeft … en nee kheb daar geen aandelen 😀Dirk
8)ga morgen nog eens bellen 😀 !: maar het is precies wel een probleem om de sportievere banden in 15 inch te vinden 😥 , heb er leuke gevonden bij Yokohama de Advan A032R en AVS es100 maar denk dat ik ga verschieten van de prijs 🙁 roll:
Zeer mooie uitleg Mark 😉 , maar ik vat het steeds wat samen 8) dat zijn banden wel wan het type N4 zijn. Je moet weten dat Porsche bij de meeste wagens deze typen voorschrijft zoals N0,N1,N2,N3,N4 en ik dacht zelf al dat ze N5 ook hebben. 😉
Luc
Anoniem6 juni 2005 om 19:59als ge wilt, ik heb een aflevering van ‘fifth gear’ op m’n pc staan waar ze verschillende banden testen op een clio. Op een ronde scheelde de goedkopere (fulda bvb) 2sec tov een goede sportband (een normale Pirelli).
Bij de goedkopere had de voormalige f1 kampioen (die de auto reed) constant onderstuur en probs om de wagen deftig op de baan te houden. Bij de sportband had ie een pak meer grip en gaf de wagen wel een kleine tendens tot onderstuur maar bleef zijn baan houden en ging er niet af.
conclusie…..een iets duurdere band kan het verschil zijn tussen de vangrail of niet! Het verschil in prijs op een set banden weegt niet op tegen bvb een bumper etc die je moet vervangen….. Stof om over na te denken.
Ik zou persoonlijk Pirelli aanraden. Huismerk van Porsche (dacht ik toch). Ik heb er ook Pirelli’s onder en zijn echt wel goei banden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.