banden

• Maker
    Discussie
  • ik heb de indruk dat als ik kort wil draaien dat de banden precies van de velg afwillen
    je weet wel ik ,stuur volledig links of rechts en de banden willen precies rechtdoor.
    iemand die begrijpt wat ik bedoel ?
    of beter is dat normaal ?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Idd een 930 heeft dit heel hard. Ik ben er destijds voor naar de garage gereden omdit ik het niet meer betrouwde. Maar bleek doodnormaal te zijn.

cabrio wimn[quote]Is normaal, als je er in de winter met weg gaat zul je zelfs merken dat de banden verspringen in de korte bochten.

KLopt helemaal
        dankjewel allemaal kan ik weer rustig slapen 8)
        ik dacht al aan een hoop stukken

Anoniem

Met de TT heb ik dat niet meer. Maar op mijn 930 had ik dat wel. Je draaide volledig af, liet de koppeling kalmpjes los en je voelde de wagen gewoon heel de tijd verspringen waardoor hij een veel bredere draaicirkel kreeg dan normaal zou moeten. Je voelde de voorbanden continu glijden. Ik heb het zowel met de 18″ als de 17″ voorgehad.
          Was een verschil van dag en nacht toen ik de eerste keer met de TT volledig afdraaide. Ik had nog nooit zo’n korte bocht gemaakt met een P… 🙂

Ik heb het ook met de Cs met het scherp in en uitdraaien van de garage

Heb hetzelfde fenomeen gehad met mijn 968. Telkens ik uit de garage reed een knarsend geluid van de banden bij het “overdraaien” van mijn stuur.
              Precies de symptomen zoals jij ze beschrijft. Nadat ik een ritje gedaan had en de wagen terug in de garage manouvreerde…niets meer te horen….inderdaad de banden waren toen warm gereden….denk dat Cabrio Wim de juiste analyse maakt…misschien even proberen en op letten nadien…
              Mvg Horace

Verspringen in de bochten ? dit is echt wel niet normaal maar als je uit de garage komt en je draaid alles af dan kan het wel zijn dat de wagen tegen trekt.

Luc

Wim

Is normaal, als je er in de winter met weg gaat zul je zelfs merken dat de banden verspringen in de korte bochten.
                  komt door hardheid rubber.
                  Als het straks wat warmer gaat worden, verdwijnt dit vanzelf. 💡

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.