banden

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen banden

• Maker
    Discussie

• joost
    Deelnemer

😛 vooreerst aan alle porschisten mijn beste wensen

vraagje ik heb nieuwe achterbanden nodig Pirelli Rosso 295/30/18 N5, blijkbaar zijn deze niet te verkrijgen buiten de officiële dealer? klopt dit

vandaag is er wel reeds een wachttijd tot einde Jan , geen stock nergens.

als iemand een adres weet in de buurt van Leuven Brussel Mechelen dan lees ik het graag

thx 8)

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Wim

chris_lbr schrijft:

Ter info : ik heb daar onlangs 2 nieuwe achterbanden op mijn 993TT laten steken.
        Continental SportContact 2 N2 maat 285/30/18 aan 287 euro ‘t stuk, incl montage en uitlijning.

Hij zit in Geel. Wie zijn adres wil mag mij altijd pb’ke sturen.

Is normale prijs hoor voor die banden.
        Prijs is hier €255,= voor de band in uw maat, 15 euro voor omleggen en balanceren, en 60,00 euro voor uitlijnen = 15 per wiel.
        Dus totaal 285,00 euro per band. 😉

Bovenstaande maat is iets anders van prijs. 💡

Anoniem

En nog even vergeten te zeggen dat de bandenboer (als ik hem zo mag noemen) waar ik altijd voor nieuwe banden ga 7 euro aanrekent als je een band die je niet bij hem gekocht hebt wil laten opleggen en uitbalanceren.
          Plus dat hij ook moeite doet om te zien dat als je bij hem banden koopt ze niet te oud zijn en bij zijn leveranciers navraag doet achter de DOT code. Als je er echt op staat probeert hij zelfs de meest verse banden te vinden die je maar kan krijgen. En hij heeft een bandenoplegmachine waarmee heel zorgvuldig en zonder krassen banden worden opgelegd. Komt omdat hij ook dikwijls tuning-velgen verkoopt en daar moet je uiteraard goed mee opletten.

Ter info : ik heb daar onlangs 2 nieuwe achterbanden op mijn 993TT laten steken.
          Continental SportContact 2 N2 maat 285/30/18 aan 287 euro ‘t stuk, incl montage en uitlijning.

Hij zit in Geel. Wie zijn adres wil mag mij altijd pb’ke sturen.

Als je het mij vraagt: iedereen wil veel geld verdienen maar als ze van iemand anders zijn diensten gebruik maakt is het altijd teveel 🙄

Anoniem

cabrio wim schrijft:

Dus 60 euro voor de gehele set en werk is dan nog een meevaller in mijn ogen. 💡

Ik vind dit toch echt ver overdreven. Ik heb hier in m’n buurt een bandencentrale waar ik in het seizoen altijd de slicks van m’n circuitwagen laat monteren. Ik betaal daar 6,25 euro per band : band afhalen, andere band (die ik zelf mee breng) opleggen en uitbalanceren.

Wim

kleinekastenteufel schrijft:

Wij schuimen ook niet eerst de markt af voor de goedkoopste banden om daarna te gaan schooien (bij een ander) om ze te monteren.

Deze bedrijven hebben daar een samenwerkingscontract bij lopen, zodat ze zelf niet een voorraad aan moeten leggen, vandaar dat je kan zoeken naar een aangesloten garage bij je in de buurt en bellen je wanneer ze binnen zijn.
                En maak je geen zorgen, die hebben dan ook weer hun percentage op de banden die je gekozen hebt, en hun daar omleggen.

Wij schuimen ook niet eerst de markt af voor de goedkoopste banden om daarna te gaan schooien (bij een ander) om ze te monteren. Kwaliteit van levering en uitvoering, samen met vertrouwen zijn ook belangrijk. Leveren en uitvoeren samen geeft ook één eindverantwoordelijkheid.

🙁 😈 🙁

Als de prijzen vrij scherp zijn , maar genoeg om iemand te overtuigen en de 60€ voor een set er dan toch voor zorgt dat een ander goedkoper is at men voor die paar euro’s verschil begrijp ik niet dat men voor die paar euro’s minder als bij een gekende of locale dealer gaat rondzoeken en rondrijden .
                    Dan ga ik daar waar ik steeds ga .

Wim

Zit er niet bij, staat toch duidelijk op de voorschriften van de garage die je uitzoek dat er 15 euro per band bijkomt voor omleggen, balanceren en verwijderingsbijdrage.

Dus 60 euro voor de gehele set en werk is dan nog een meevaller in mijn ogen. 💡

Word ook gerekend bij andere bedrijven die in banden doen, maar daar maken ze dan een complete prijs waar alles inbegrepen is.

mijn schoonbroer zijn ervaringen met die site zijn echter iets minder positief. Hij zocht via die site na zijn bestelling een bandencentrale ‘in de buurt’ op voor de montage, doch eenmaal aangekomen bleek dat men per band 15 euro aanrekende voor montage en uitbalanceren! Dus bovenop de (inderdaad) vrij scherpe prijs van de banden mocht hij uiteindelijk voor de 4 banden toch al een aardig extraatje ophoesten, en op die manier kwam de prijs uiteindelijk hoger dan wat hij bij Auto 5 zou betaald hebben, alles inbegrepen… Dus toch maar goed navragen of montage erbij zit?

Wim

Voor we Timo zelfstandig was kocht ik er altijd mijn banden.

Zit dan bij ons op de hoek en garage die erbij aangesloten was, en mocht altijd de prijs afrekenen die vermeld stond op de site.

Dus dat zit wel goed, ook met de prijzen. 💡

handige site!

in welke mate zijn die prijzen en types accuraat?

Wim

Hier zijn ze voorradig, voor de prijs van €294.20

http://www.autobandenmarkt.be/start.html

En als je op de band klikt, kun je in de buurt zoeken voor een garage die ze in voorraad hebben.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.