Banden met N kenmerk

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Banden met N kenmerk

• Maker
    Discussie
  • De banden op mijn 928 zijn aan vervanging toe. Nu was ik even aan het rondkijken en dacht eventueel aan de Pirelli cinturato P7. Dragen die het “N logo” en in hoeverre moet ik er voor mijn oldtimer rekening mee houden? Heb nu de P6 een jaar op mijn dd. (Audi A4 avant) liggen en die zijn al wel aan hun einde (26.000 km) 😯 maar, zelfs nu als slicks, plakken ze idd wel aan de weg.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • [quote=”Chineeske” post=124454]Ik dacht eens gelezen te hebben dat je voor een Porsche steeds voor een “N” label moet gaan , maar dat je vooral naar de classificatie van de snelheden die de band aankan moet kijken! :engeltje:[/quote]

De N staat gewoon als aanduiding dat deze type banden getest en ‘goedgekeurd’ zijn door Porsche.
      Het is absoluut geen must maar met de N weet je dat Porsche ze goed gevonden heb voor de wagen… en natuurlijk komt geld en vrienden-politiek niet aan te pas hé :coolness: :engeltje: :drink: :mrgreen: :happy: :happy: :happy: :happy:

Michelin en Pirelli vochten om als eerste de N krijgen voor de lancering van 991.
      Maar een mocht het krijgen, wat niet wil zeggen dat het andere slexht was maar er moch er maar een zijn :sarcastisch

Er zijn veel goeie banden die perfect op een Porsche passen maar die de N niet hebben. :applaus:

Ik dacht eens gelezen te hebben dat je voor een Porsche steeds voor een “N” label moet gaan , maar dat je vooral naar de classificatie van de snelheden die de band aankan moet kijken! :engeltje:

PB

Het N-label staat altijd duidelijk vermeld op de band zelf, en bij de betere online bandenmannen is dat zeker ook vermeld. 😉

Het cijfer dat achter de N staat, is om duidelijk te maken de hoeveelste “upgrade” het van dat type gaat.
          Dus als je de Keuze hebt uit een N1 , N2 of ZelfsN4 dan ga je beter voor de N4. 😎

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.