Banden op de GT3 !!!!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Banden op de GT3 !!!!

• Maker
    Discussie
  • Sorry mms al voor de 10 keer de zelfde vraag 😳

Maar naar welke banden gaan jullie voorkeur uit :popcorn:
    Wekelijkse gebruik droog en in de regen !! mms ook wel eens een dagje on track :coolness:
    Ik ga zeker voor No banden gaan :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
    • Ik rij met de door porsche voorgeschreven Pirelli corsa banden op mijn GT3 2008
      Zij die deze banden niet goed vinden, op de weg, moeten eens aan een F1 loopbaan denken.
      Ik heb onlangs een driftcursus gaan volgen, dus water op de baan, zo goed als versleten banden en volgens de instructeur nog niet vergenoeg versleten om mooie te kunnen driften.
      Bandenspanning voor 1,9kg en achter 2.1kg anders krijg je teveel slijtage in het midden van de band. Ik ben nu aan mijn 4de set bezig, gemiddeld 6000km.
      Dus met de voetjes op de grond blijven.

Het gat zat wel dicht tegen de wang aan, er zat een fikse schroef in 😳

heb ook dikwijls met prop gewerkt, heeft het altijd perfect gedaan en ik spreek van snelheden boven de 280, niet met de P maar met motorfiets

een prop?

mijn band hebben ze destijds gevulkaniseerd, niets van last, sedertdien ook nog circuit etc gedaan… een prop/tap zou ik idd minder betrouwen

P1040579.jpg
              [quote=”René” post=160083]bij mij kwam het op 850€ voor de 2 achterbanden incl montage, [/quote]

Was heel wat meer kwijt voor m’n Pirelli’s :bounce:
              Stond bij de dealer, dacht dat er wat was met de comp. van de bandendruk.
              Ze hadden hem rap op de brug gezet en wiel en band was eraf, tja meneer 1 nieuwe band kan niet en een prop mogen we niet monteren, kassa 👿

koud gemeten voor op de weg: 1.9 voor en 2.2 achter meestal… tgeen ze origineel opgeven is eigenlijk teveel.

[quote=”René” post=160083]bij mij kwam het op 850€ voor de 2 achterbanden incl montage, km stand kan ik niet met zekerheid zeggen, ik schat een 17.000km wat ik zeer veel vind incl circuitdagen (nen dag of 5-6, kleine circuitjes)

Als je natuurlijk aan elke licht met rokende banden aanzet en in elken draai uw gat scheefgooit zal dit wel minderen, maar ik rij zeer vlot maar zuinig…[/quote]

idd valt best mee 😀 welke druk ze je er op voor en achter ?
                  als echt door :driver: heb ik wat zweverig gevoel ? :wtf: ik heb 2.2 & 2 voor en 2.2 & 2.4 al eens geprobeerd ?

bij mij kwam het op 850€ voor de 2 achterbanden incl montage, km stand kan ik niet met zekerheid zeggen, ik schat een 17.000km wat ik zeer veel vind incl circuitdagen (nen dag of 5-6, kleine circuitjes)

Als je natuurlijk aan elke licht met rokende banden aanzet en in elken draai uw gat scheefgooit zal dit wel minderen, maar ik rij zeer vlot maar zuinig…

Hoeveel km inc driften :happydance:

Haha verkoop je die zogoedalsnieuwe onslijtbare bandjes niet??? 😀

[quote=”Ghost” post=160036]Slijtage is miniem schrijft hij dan :shock:[/quote]

uiteindelijk krijg je ze toch ‘op’ hoor 😆

Slijtage is miniem schrijft hij dan 😯

Ik ben ook zeer tevreden van Michelin Pilot Supersports! Zeer goed bruikbaar in de regen ook, slijtage is miniem: circuitdagen, driften, op baan stevig doorrijden en tis precies of ze niet slijten :driver:

qua prijs zijn ze ook doenbaar.

Mijn bandenboer wil me es Yokohama verkopen, goedkoper maar ook kwaliteit volgens hem…
                              DSC_0022.jpg

+1

Als het warmer wordt mag je de druk iets lager zetten naar 2.0-2.4 zodat ze warm 2.4-2.8 staan
                                  Op circuit mag je nog zakken naar 2.0 rond warm

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.