Banden voor 981 Boxster (s)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Banden voor 981 Boxster (s)

• Maker
    Discussie
  • Mijn 987 had Michelins en de 981 staat op Pirelli schoeisel.
    Ik heb nu prijs voor volgende types en ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met de Goodyears op een 981 Boxster? Indien niet, blijf ik bij Pirelli.
    Ze zijn na de Goodyears de goedkoopste van het lot. Michelin is verreweg de duurste van alle banden hieronder.

235/35 R20 88Y
    Goodyear Eagle F1 Asym 2
    Pirelli P-Zero N1 Sport
    Bridgstone S001 N1
    Continental Sport Contact 6
    Michelin Pilot Sport 4

265/35 R20 95Y
    Goodyear F1 Asym 2 NO
    Pirelli P-Zero N1 Sport
    Bridgestone S001
    Continental Sport Contact 6
    Michelin Pilot Sport 4

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Het zullen de Pirelli’s worden. Heb zowat het halve internet afgezocht en ben tot de conclusie gekomen dat de ene test niet de andere is. Ik vermoed dat het dikwijl ook gewoon een beetje aan de testwagen en testpiloot ligt.
      Mijn criteria zijn : – grip + remafstand op droog en nat wegdek dat van behoorlijk niveau dient te zijn + een fatsoenlijke levensduur. Rijcomfort en geluid zijn minder belangrijk vermits het hier over een Porsche Boxster S gaat en niet over een Bentley…. :up:

Heb rondom Goodyear Eagle F1 Asym 2.
        Was zo origineel gemonteerd bij aankoop.
        Ik kan niet vergelijken met ander stel maar, behalve het ‘bokken’ in Winter- normale reactie van zomerrubber- ondervind ik geen noemenswaardige ‘problemen’.
        Overweeg winterstel maar ben er nog niet volledig aan uit. (zou geen 20″ nemen maar 19″ of zelfs 18″)
        gr
        Norb

Ik heb zeer goede ervaringen met Continental sportcontact.
          Maar zoals Deepee zegt de Yokohama V105 is ook goed als je goedkoper wil gaan.

Hier een link die vele info geeft.
          Bandentest
          Zal je misschien nog meer doen twijfelen 😀 😀

buiten de vier bekenden heb ik ook nog eens een set dunlops versleten. geen enkele slechte ervaring met deze vijf.
            goedjier ken ik niet en zou ik wel onder jag gooien maar niet onder porsche.
            duitsers zie je vaak op conti’s staan, maar dat is eigen merk eerst
            p-zero en michelin zijn de top 2 met lichte voorkeur voor michelin op droog wegdek
            zolang je niet op circuit gaat zou ik zeker rekening houden met de recensies over het weggedrag op nat wegdek.
            en heb je al eens prijs gevraagd voor yokohamas?

Ik heb sinds enkele maanden de Goodyear banden op de Boxster.
              Zeer tevreden over!
              Deze scoren trouwens zeer goed bij de testen van ADAC in Duitsland.

@fab: Assym 3 is (nog) niet beschikbaar voor mijn bandenmaat.

Ben nu wat aan het opzoeken op het internet en ben onder de indruk van de evolutie van een type band. De P-zero van 5 jaar geleden is niet dezelfde als die van vandaag. Michelin heeft blijkbaar ook een nieuwe Pilot Sport uit. De 4.
                De Michelin wordt hoog aangeschreven maar kost mij voor 4 banden toch een 238 euro meer. De Goodyears zijn een 63 euro goedkoper dan de Pirelli’s
                Dat is verwaarloosbaar als je dat over 4-5 jaar bekijkt.

Had vroeger op mijn Boxster en nu op mijn 911 Pirelli’s liggen. Zeer tevreden hiervan.

Op de 911 sinds kort Pirelli P Zero na vorige keer Michelin Pilot Sport. Na 2500 km Schotse wegen voorkeur voor de Pirelli, lijken minder hard en nog wegvaster dan de Michelins.
                    Weet niet of toeval maar m’n Michelins achteraan ook al meerdere keren plat gereden.

Goodyear Eagle F1 Asym 2 kan je volgens mij niet meer krijgen, heb onlangs de voorbanden laten vervangen van de Boxster 986 door Goodyear Eagle F1 Asymetric 3 (achterbanden vorig jaar laten vervangen en waren ook al Asymetric 3).
                      Ik ben natuurlijk niet de circuitpiloot maar ben heel tevreden van deze banden.
                      Dit weekend met Snoer en Krokodile rondgereden in Frankrijk (soms wat te snel :engeltje: :engeltje: :engeltje: ) en volledig vertrouwen gehad in de banden.

Ik ben moeten gaan kijken welke er op mijne Cayman liggen. Het zijn de Pirelli’s. Achteraan zijn ze nieuw sedert de lente. Echt ideale banden! :up:

In de winter heb ik wel een andere set, 18″ ipv 20″. Geen flauw idee welk merk.

Altijd zeer goede ervaring gehad met de Pirelli P-Zero op mijne 981 zou het zelfs nog niet overwegen om er een ander merk op te zetten .
                          Goedkoop is meestal :bounce:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.