Banden vraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Banden vraagje

• Maker
    Discussie
  • Heb andere velgen voor de 928. Toen ik ze gisteren wou monteren bleek het ney niet te passen achteraan. Als de vering ingedrukt wordt raak de band net de kast.
    Ligt 255/35 18 op nu, michelin Pilot sport.

In principe zou het nochtans moeten passen.

Nu komt de band wel wat naar buiten waardoor deze raakt. Aan de binnenkant komt de ban niet zo ver naar buiten en ligt bijna gelijk met de velg.

Ik denk dat als ik de banden anders monteer (binnenkant naar buiten) het net moet lukken.

Kan dat kwaad om de binnenkant naar buiten te monteren?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • het klopt dat je de richting correct kan aanhouden op zowel LI als RE wiel, maar dan moet de velgrandbescherming zeker aan beide kanten zitten.
      met het opschrift ‘outside’ zou de velgrandbescherming maar aan één kant kunnen zitten
      als je wiel (band+velg) maar statisch en dynamisch in balans is.

0

Ja, stom idee, ik weet het…

Maar wat is eigenlijk het verschil tussen binnen en buitenkant? Enkel de “stootrand” om je velgen te beschermen bij borduurschade?

Het zijn geen éénrichtingsbanden en zelf indien dat wel het geval is kan je de richting og wel correct aanhouden.

Zeg niet dat het standaard 928 vegen zijn hé 😉

0

op http://imp.porsche.com/netherlands/nl/accessoriesandservice/porscheservice/wielen/ staat een reeks lijsten met afmetingen van standaard gemonteerde banden en velgen.

onder de rubriek classic vehicles and yountimer zie ik voor de 928 nergens 18inch wielen staan?!
          waarom denk je dat ze in principe moeten passen?

als je de band zou omdraaien op de velg, als dit al niet uitdrukkelijk verboden is door de fabrikant door een opschrift outside of rotation (zie foto), gaat dit geen verschil geven. blijkbaar is je velg niet symmetrisch, een bidirectionele band is het wel.

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.