bandenadvies 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 bandenadvies 964

• Maker
    Discussie

• rob

heb een 964 c2 met de volgende banden setup
      vooras pirelli zero rosso 205 50 17 in goede staat
      achteras michelin pilot sport 255 40 17 te vervangen

volgende mogelijkheden bieden zich aan, achteras vervangen door pirelli, 4 zelfde banden op auto zou goede rijeigenschappen bieden, doch N3 quotering, ofwel de bekende continental sportcontact 2, N2 quotering, of Hankook evo 12 de betere budgetband of voor de looks de toyo T1R band.

mvg Rob voor een neutraal en nuchter advies.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • N3 is de opvolger van de N2
        Deze zal dan wel spoedig niet meer te verkrijgen zijn (net zoals het met de N1 vergaan is bij de komst van de N2)

Onder de mijne zitten ook Conti Sportcontact 2’s en ben er ook zeer tevreden van! 😉

rob

heb gezien dat er er ook een continental sportcontact 3 bestaat, of toch maar houden bij de 2?.

mvg Rob

Continental is heel goed voor op een Porsche

Heb de mijne vandaag 4 nieuwe sloefkes laten monteren: ContiSportcontact 2
                Zelfde als de vorige. Zeer tevreden van…
                Mijn vorige Conti’s hebben het 40.000 km volgehouden, dat zal je niet met een pirelli halen.
                Profieldiepte van een nieuwe pirelli is trouwens al 2mm minder dan bij een nieuwe Conti

Budgetbanden zou ik persoonlijk niet onder een P leggen
                Je banden zijn tenslotte het enigste contact met de baan, dus niet iets om op te besparen.

Heb ik zelf nooit goede ervaringen gehad met Pirelli.
                Van Michelin ben ik wel steeds tevreden geweest

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.