Bandendruk

• Maker
    Discussie
  • Een vraagje aan de kenners.
    Voor een trackday op Francorchamps met mijn Ford Focus RS.
    Ik wil donderdag namiddag op Francorchamps gaan rijden maar mijn bestelde banden gaan niet tijdig binnen zijn.
    Dus ga ik op de banden rijden die ik gebruikte voor keuring.
    235/35r19.
    Normaal rijd ik op Yokohama advan 8 225/40r18 met 2 bar vooraan en 1.9 bar achteraan.
    Iemand een idee wat de ideale drukken gaan zijn bij de 19 inch wielen?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • En blijkbaar vrij relax achter het stuur :driver:

Leuk filmpje :up:
        [quote=”Ghost” post=259146]Ik ben toch verschoten van de goedkope banden die in eronder heb staan.[/quote]
        Wat bedoel je hiermee? Presteren ze beter dan je had verwacht of net niet?

Dat zijn mooie rondjes, mooi baantje, heb zelf op een circuit heel veel moeite om de bochten te kunnen overzien :think: (hoe de weg precies loopt), maar dit ziet er overzichtelijk uit … of zou dat komen doordat we op de achterbank mogen zitten en Ghost voor de driving zorgt … :driver:

[quote=”bccars” post=259147]Allez seg, Anne had zich toch kunnen verwarmen aan al die hete freins en banden daar.[/quote]

Tja het interesseert haar allemaal niet hé :happy:

Allez seg, Anne had zich toch kunnen verwarmen aan al die hete freins en banden daar.

Sommige plaatsen bleef het nat en glad.
                  Ik ben toch verschoten van de goedkope banden die in eronder heb staan.
                  Achter blijkbaar teveel camber aan de slijtage te zien.
                  Ik kan weeral geen foto’s posten :bounce:
                  Ik heb wel nie veel foto’s gemaakt, was alleen daar.
                  Anne dacht dat ze het te koud zou hebben daar 😀

Leuk verslagje ! Baan lag er duidelijk nat en glad bij.

Filmpje op aanvraag 😀

https://youtu.be/9gP0RzdPwW8
                      [video]https://youtu.be/9gP0RzdPwW8[/video]

XXX

En je had geen Go Pro bij of zo, dan konden we mee genieten hé :popcorn:

Net thuis.
                          Was een leerrijke toffe namiddag.
                          Heb veel geprobeerd en uiteindelijk uitgekomen op 2.3 voor en 2.1 achter.
                          Het was 5gr en nat om te beginnen. Na enkele ronden had ik problemen bij remmen en insturen.
                          Bleek de druk van 2.5 naar 3.1 gestegen vooraan en tot 2.8 achter. Dan terug gezakt naar 2.5.
                          Reed dan tijden rond de 3m35..
                          Dan gezakt naar 2.3 en 2.1.
                          Heb toen ook een 20 minuten niet gereden. Moest tanken na 140 😯 km. Toen ging het veel beter omdat de banden dan toch een beetje konden afkoelen. Dan 2 keer rood en dus nog wat rust.
                          Ondertussen waren er droge stukken in de remzones. Dus laatste dacht ik er vol voor te gaan. Na terug enkele ronden op de baan ging er eest 5 seconden vanaf en de ronde erna nog een 7 seconden. De ronde daarna een uitstapte buiten de baan in blancimont bij ongeveer 160 km/h.
                          Ben dan gestopt teveel Red mist denk ik :think: Er was toch maar 20 minuten meer over. Beste tijd op simpele straatbanden vandaag 3m19.

XXX

Verdorie, weer zotte info dat ik hier zie passeren :up: :up: :up:

Da zal wel zijn dat die gelijk slijten, gij gaat door elke bocht met een vierwieldrift 🙂

In elk geval, have fun !

123

ok, maar das dan circuit druk, met semi slicks geen standaard dagdagelijkse druk voor normale banden en de keuring

@vandamme
                                  Ik zal morgen eens een foto posten van mijn versleten banden die steeds op de genoemde drukken zijn gebruikt op circuit.
                                  Dan kan je zien aan de gelijkmatige slijtage dat de drukken ok waren voor mijn wagen

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.