Bandendruk 997.1 carrera ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Bandendruk 997.1 carrera ?

  • Maker
    Discussie
  • Goede middag,
    Toch even vragen want het lijkt mij onlogisch…
    Waarom wordt er voor een carrera 2 997.1 ( 18 duims) geen onderscheid gemaakt in partial load en full load.
    Voor beide indexen geeft Porsche het volgende :
    2.5 bar (voor ) en 3.0 bar ( achter )
    Daar voor een carrera 4 een onderscheid wordt gemaakt op de vooras :
    2.3 bar partial load / 2,5 bar full load.
    Iemand een verklaring ?
    Of welke bandendruk gebruiken jullie op een 997.1 carrera 2 ?
    ( bij koude banden / 20°C )

    Porschemichelin.jpg

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Michelin pilot sport 2 N4: 2.3 voor, 2.6 achter, volgens Michelin. En dus niet 2.5 en 3, wat Porsche voorschrijft : een wereld van verschil ( comfort inbegrepen. )

      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Uit ervaring ( met moto weliswaar ) weet ik dat een bandendrukverschil van 0,2 bar op circuit een wereld van verschil is. Dit is met een wagen ook zo en mensen die veel km afleggen kunnen dit ook wel gewaar worden. Ik vraag me enkel af wat de oorzaak zou kunnen zijn in de gelijke waarden die Porsche ( en Bv Michelin) aangeven vs de verschillende waarden voor andere Porsches.

        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          @jordy

          Verschil 2.3 en 2.5 warm zal je heel snel merken….op circuit 😉

            :drink: En met banden testen ze :popcorn:
            Op deze moment bepalen ze de ideale druk met natuurlijk het merk dat is voorgeschreven :driver:

            Dus de druk die is voorgeschreven is een leidraad :coolness: deze moet per piloot aangepast worden :drink:

            het beste kan u voelen en zien aan de slijtage van de band dat is ideaal :first:

              Beste Didier A,

              Ik denk niet dat er hier iemand op het forum het verschil voelt tussen 2,3 en 2,5 bar.
              Anders mag hij zich altijd melden 😀
              En voor de wagen zelf zal dit ook weinig/tot geen invloed hebben!
              Zolang je geen 1,5 bar of 4,5 bar op je banden steekt… Daar zal je wel verschil merkbaar voelen en zien aan de slijtage van je banden te zacht = slijtage aan de buitenkanten van het loopvlak / te hard = slijtage in het midden van het loopvlak.

                omdat dit vooral en theoretisch verhaal op papier is … hoeveel verschil in KG is er in de praktijk tussen partial en full load bij een 997?
                voor diezelfde reden is de hoogteregeling van de litronics ook zo’n eindeloze discussie.

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.