Bandenkeuze

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Bandenkeuze

• Maker
    Discussie
  • Bandenkeuze lastiger dan je denkt? Ik ben dus op zoek naar 2 nieuwe setjes banden, omdat mijn huidige setjes mogelijk niet 100% veilig meer zijn. Setje voor is van 2002, setje achter van 2004, hoog tijd dus volgens de kenners.

– maatvoering voor: 225/40zr18
    – maatvoering achter: 265/35zr18

Ik ben dus op zoek naar banden voor speedline cup velgen, geschikt tot 300 km/u die niet spontaan kunnen knallen (hooguit leeg lopen bij lekkage), ofwel dat de band heel blijft (1 stuk) als ie kapot gaat.

Mijn oog is gevallen op Bridgestone Potenza SO2 N2 JZ:
    – voor: circa 130 per stuk
    – achter: circa 195 per stuk

Zijn dit de juiste banden voor mijn bolide, of zijn er betere alternatieven (prijs/kwaliteit/prestatie)?

Heeft iemand positieve dan wel negatieve ervaringen met deze banden?

N2 is dat beter of slechter dan N1? Wat betekent die N kwalificatie nu precies?

Ik snap er de ballen van … zoveel banden … zo weinig specificaties (toelichting)…

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Spoorvorming, die had ik nog niet scherp. Waar wordt dat door bepaald qua vorm/formaat/profiel? Of heb ik nou weer een draadje gemist? Tot heden dacht ik dat met name de breedte van je banden bepalend is. Des te smaller de banden en des te lichter de auto, des te meer last lijkt me? Of zijn er nog andere bepalende factoren? Of is dat weer een ander onderwerp?

En met die oude draadjes, is het niet ongepast om een ‘belegen’ draadje op te pikken? En mag je bij een ander z’n draadje zelf nieuwe of eigen issue poneren of is het dan beleefder om een nieuw draadje op te starten? Zelf vind ik het allemaal prima, maar ik ben dan ook behoorlijk onwetend in forumland …

🙄

0

Ik had hem wel gebruikt die zoekfunctie, maar wellicht daarna niet goed verder gekeken. Thuis weet m’n madam alles te vinden. Ik zag alleen maar eigen berichten terug. Het fijne nieuws is dan dus dat de door mij pre geselecteerde Bridgestones wel in het Turbo 93-94 rijtje blijken te staan.

Heb zojuist de verzekeringsmaatschappij opdracht gegeven tot activering geschorste polis. Vanmiddag ook even langs het postkantoor om belastingtechnisch weer aan het verkeer deel te mogen nemen. Dan aanstonds even met de bolide langs een bedrijfje in de buurt waar ik goeie ervaringen mee heb. De meister es ff laten kijken wat die ervan denkt. Misschien lost ie m’n rechtsachter drukverloop probleempje ook wel gelijk op. Het kriebelt, het popelt, ik krijg er last van, heb hier zoveel over die auto’s geluld de laatste maanden, nu wordt het ernstig tijd om hem weer te horen en voelen grommen …. :driver:

Bijna genant die oude banden, in mijn 911 filosofie wordt er niet bespaard op banden en remblokken, dat zijn juist de onderdelen die je door moet draaien! Als het regent, kom ik in principe niet boven de 100 met die brede sloffen en in de winter rij ik niet. Het gaan dus een paar knappe goed plakkende droogweerbanden worden.

0

Evenveel meningen over een band als gebruikers ervan 😉

edit: tekst weggehaald, wordt in een nieuw topic geplaatst

0
          Wim

+1. 😉

Jammer dat de zoekfunctie zelden gebruikt word. 🙄

0

hier gaan we weer …
              het is zoals met alle dingen: hoe belangrijk is voor jou kwaliteit en hoeveel wil je hiervoor betalen, uitstekende grip bij droog wegdek en minder bij regen of een compromis hierin, …
              lees het resultaat door van deze zoekfunctie (alleen al op dit forum) en je krijgt 57 verschillende meningen, ook wat betreft de zin en onzin van N-codering wanneer je nooit op circuit gaat rijden.
              welke de “juiste” banden zijn volgens Porsches voorschrift vind je in onderstaande lijst, alleszins staat de maat 18 inch er niet bij voor een WTL, wel voor de turbo.
              Uiteraard schrijft de fabrikant enkel banden voor van een A-merk terwijl je op fora in andere landen ook veel goeds leest over Falken (hoofdsponsor van of eigen porsche racing team) en Yokohama (deze zijn ook al flink aan de prijs).

band964_2013-06-06.jpg

0
            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.