bandenmaat

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Heeft er iemand enig idee welk het verschil in centimeters zou kunnen zijn tussen bandenmaat 295 en 265 ?
      iK zag een velgensetje op kapaza waarvan ze mij terugmailen dat deze van een 997 afkomen, maar lijkt die 265 niet te smal? ik heb geen idee welk het breedteverschil zou zijn tussen beide maten…, iemand ? 🙄

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • ok bedankt voor de info, jij lijkt wel een wandelende vraagbaak, SUPER BEDANKT ! :respect2: :respect2:

wat in het vierde kolommetje staat is de aanduiding van de positie: VA Vorderachse ; HA Hinterachse
          bovenaan in de tabel staan 18 inch velgen/banden en onderaan 19 inch

de velgen die je nu voorstelt zijn wss aftermarket? de voorste hebben iig een grotere spoorbreedte dan normaal van 1 cm door de lagere ET, maar dit past zeker.
          de banden voor deze velgen zouden moeten zijn 235 35 19 en 305 30 19.

hier snap ik de ballen van Deepee, maar ik heb een andere advertenite gevonden waar ik wel van denk dat deze velgen geschikt zijn voor de 997, dit staat er bij de advertentie, zouden deze velgen passen ??
            8.5 *19, 5*130 ET50
            11*19, 5*130 ET67

Bovenaan is denk ik voor de voorkant en de laatste regel zal voor van achteren zijn… 🙄 🙄

voor 18 inch velgen is 265 nochtans de standaard op een 997, in 19 inch is het af fabriek 295 of 305 💡 de corresponderende velgbreedtes en bijhorende ET vind je ook in deze tabel

banden997.jpg

nee ik denk het ook niet want de ET waarden zojn ook totaal anders, ik ga hiervoor passen…. :coolness: bedankt voor de tips hier :applaus: :applaus: :respect2:

265 steekt er op mijne Boxster. Veel 997 hebben 305 achteraan steken. 265 lijkt me wat smallekes voor een 911. (Visueel hé!)
                  Ik zou het niet doen…

zou dit erg opvallen Wim? want dan koop ik ze liever niet….. 🙄

Wim

3 cm.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.