Bandenmaat 911 targa 1976 / homologatie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Bandenmaat 911 targa 1976 / homologatie

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Volgende week ga ik de 911 door de oldtimerkeuring laten gaan. Omdat het een amerikaan is kan ik wat tijd gebruiken om hem dan uiteindelijk dagelijks te laten keuren.

    1 van de dingen die zeker zullen moeten veranderen voor de dagelijkse keuring zijn de banden…. Nu liggen voor en achter verschillende maten. In het motor compartiment zie ik dat porsche 185/60 r15 voorschrijft, vermits er nog geen gelijkvormigheidsattest is vraag ik me af of hier meer speelruimte is. Maw welke banden mag ik op deze wagen plaatsen zonder dat de keuring er moeilijk van doet.

    Verder ook iemand die weet hoe die homologatie/gelijkvormigheids zaken in elkaar zitten?
    – Voorlichten aanpassen (standlicht ook?)
    – achterlichten aanpassen?
    – Miles teller aanpassen?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Anoniem

      Als de motor niet origineel is helpt dieteren u niet meer.
      Ik heb hetzelfde meegemaakt.
      Dan wordt het een procedure uniek voertuig.
      Moet je wel ongeveer een 4 maanden geduld hebben.

        Vrees dat ze raar gaan kijken bij d’ieteren.. 3L ipv 2.7…
        Ik zal inderdaad eens vragen aan de keuring chef wat ik er best mee doe.

        Grtn,

        Jan

        Anoniem

          Walter was er niet, het was gesloten.
          Ik ga maandag nog eens terug langs.

          Verder kan schryvere ook de info opvragen bij dieteren.
          Die kunnen ook alle gegevens doorgeven, zij zullen zijn 911 toch ook willen controleren alvorens een gelijkvormigheid attest af te leveren.

            je hebt gelijk William,
            alleen is de procedure die jij gevolgd hebt niet alledaags (en voor een vrij zeldzaam voertuig) en duurt deze ook veel langer.
            als je eerst een gelijkvormigheidsattest kan vastkrijgen via de invoerder gaat het m.i. toch allemaal een beetje vlotter 😉

            PS hou was de eerste indruk bij WV-cars in Geel?

            Anoniem

              deepee
              ik moet zeggen dat ik het niet helemaal met U eens ben.
              Ik ben recent mijn Porsche ingevoerd uit Nederland.
              Mijn auto is van Duitse origine met een Amerikaanse motor, dus zonder geldige PVG in België, die ik natuurlijk NOOIT zou kunnen krijgen van dieteren. Ik heb mijn auto laten homologeren als uniek voertuig.
              Ik heb veel info verkregen van de stationschef van het keuringsstation in Geel.
              Hij heeft steeds in zijn PC gekeken met wat hij mijn Posche kon vergelijken.
              Aan de hand van die vergelijking wist ik perfect van hem wat ik moest doen om de procedure foutloos te laten verlopen.

                De chef van het keuringsstation heeft wel een PVG nummer (proces verbaal van gelijkvormigheid) nodig om je verder te kunnen helpen. Dit nummer staat op het gelijkvormigheidsattest wat de invoerder d’Ieteren) aflevert. En is trouwens hetzelfde nummer voor elke auto van hetzelfde type en motorisatie.

                Als de gemonteerde banden niet overeenstemmen met één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur dient de buitendiameter van elke band overeen te stemmen met de buitendiameter van één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur met een tolerantie van -2% en +1,5%. Meer info hierover vind je op deze site van GOCA op het tabblad autokeuring/personenwagen/banden.
                Onderaan deze pagina staat een link naar “toegelaten banden”.

                Heb je (nog) geen PVG nummer, kan je de berekenging van de afwijking in procenten kan je op deze site doen

                Anoniem

                  Je kan best de stationschef van het keuringsstation in uw buurt bellen 💡
                  Deze geven direct alle info die u moet hebben.
                  Verder is er dan geen discussie van wat wel of niet moet woeden aangepast voor de keuring.

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.