Bandenmerk 718 Cayman S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Bandenmerk 718 Cayman S

  • Maker
    Discussie
  • Dag Forummers,

    De bandjes zijn aan vervanging toe..
    Ik rij al eens een trackday en vandaag heb ik achteraan het rubber gelijkgemaakt met de slijtagemerken..

    Ik kan in 20″ 265/35 achter- en 235/35 vooraan uiteraard kiezen voor de Pirelli Zero maar ik vraag me af of er iemand met de Goodyear Eagle F1 ervaring heeft ?
    – Beiden Porsche N(ordschleife) codering
    – Pirelli maakt erg veel rolgeluid en de GY zou stiller zijn
    – Kwa grip krijgen ze dezelfde score bij Bandenonline
    – GY heeft ook een velgbeschermingsrand

    Ik zie uit naar jullie reacties.. over banden lopen emoties vaak op 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • De Michelins PS2 zijn ook prima op een Carrera 4S, geen negatieve bevindingen.

      123

        Mijn Michelin PS2’s zijn prima in de regen.. niks op aan te merken
        kan me niet inbeelden dat de ps4’s minder goed zijn

          [hide]Hier dezelfde bevindingen als Krok !

          Michelin pilot sport 4S voor op straat
          Michelin pilot sportcup 2 voor track

          sport 4s doorstonden een alpenreis. Koud weer, warm weer, droog weer, nat weer. Perfecte straatband ! I trust it with my life !

          Pirelli, been there, done that, no thank you …
          [/hide]

            Michelin pilot sport 4s voor op de baan.
            Michelin pilot sport cup 2 voor track.
            Zou anders niks willen heb al van alles geprobeerd.

              Voor wat het waard is: op mijn 981 had ik de Pirelli’s en ik vond die niet slecht. De voorste waren nog steeds niet volledig op na dik 80k km (waarvan ongeveer 15k met de winterbanden) maar ze vertoonden na 5 jaar wel wat degradatie van de rubber. Blijkbaar is dat typisch voor die band. Ik had dus 4 nieuwe banden nodig.

              100% van de gevraagden hebben me Michelin aangeraden en die liggen er nu dus rondom op. Rijden perfect.

                En misschien later de Michelins als ik een set voor track zou kopen..

                  Bedankt voor de reacties, het zullen dan toch maar de Pirelli P-Zero met N1 codering worden.
                  De Michelin krijgt een slechter cijfer bij gedrag op natte baan en dat geeft geen vertrouwen.
                  Ik vertrouw de “Pneusonline” wel kwa levering maar de plaatsers niet zo… ze moeten met de bandendruksensoren overweg kunnen en goed materiaal hebben. Dus iets duurder uit bij De Condé bandencentrale maar zoals ze in SInt-Trui’n zeggen : koept u baenden in een baendenwinkel 🙂

                    Dat niemand zich persoon lijk aangevallen voelt; het is eerder preventief
                    Ik moet een aantal topics blijven quoten of reply-en , anders val ik van expertforummer misschien terug naar junior forummer 😀 😀 😀

                      [quote=”DeePee” post=276820]laat je niet misleiden door de fetish van de N-codering en durf kijken naar minder vanzelfsprekende merken als yokohama of falken.[/quote]

                      ter verduidelijking Falken is het “B-merk” van Dunlop voor de Europese markt ( maar daarom niet minderwaardig wereldwijd)
                      Yokohama is een A merk ,grotendeels voor de Aziatische markt en stilaan ook voor de Europese markt

                      Zelfs het Koreaanse merk Hankook maakt zijn opwachting sinds enkele jaren en verdere verovering op de Europese markt ( leverancier voor de DTM races )

                      De tendens dat Michelin ,Continental ,Pirelli en Good Year de beste banden waren in onze contreien ,lijkt stilaan achterhaald.

                      123

                        neenee, Porsche tax is een identiek product dat bv 60% in waarde stijgt omdat ze het in een doosje steken met “PORSCHE Original zeile” op.

                        banden steken ze gelukkig nog nie in zoeen doosjes 😀 beeld je in , 1 band zou al rap 500 euro kosten

                          en ja de “RPB ” staat voor Rim Protection Bar of te wel een extra stootrandje / verdikking om je “velg-rand” te beschermen : lijkt me geen slecht item

                            yokohama Advan banden krijgen zeer goede reviews en zijn beduidend goedkoper dan de Michelins N…

                            Michelin Pilot Sport 4S 265/35 ZR20 (99Y) XL N0 Reifendirekt : 290 € zonder montage

                            Yokohama Advan Sport (V105) Reifendirekt : 221 € zonder montage
                            265/35 ZR20 (99Y) XL RPB

                              @ Veloce : Volgens Porsche website
                              Auch eine Porsche Entwicklung:
                              die N-Markierung.Porsche N-markierte Reifen unterscheiden sich von anderen Reifen vor allem durch die besondere Konstruktion. Sie sorgt für hohe Fahrstabilität – und maximalen Fahrspaß. Bei der Entwicklung werden insbesondere die Reifengeometrie sowie die Gummimischung auf die Porsche Fahrzeuge abgestimmt. Und das gilt für alle Reifen. Ganz gleich ob All-Season-, Sommer-, Winter- oder High-Performance-Reifen. Sämtliche Reifen, die Sie von Ihrem Porsche Service Berater im Porsche Zentrum erhalten, wurden von Porsche aufwendig getestet und freigegeben. Erkennbar ist das an der N-Markierung. Sie wird in den technischen Daten der Reifen stets mit angegeben. Es existieren die Kürzel N0, N1, N2, N3, N4, N5 und N6. Die Ziffer bezieht sich jeweils auf den technischen Stand bei der Erlangung der Zulassung und wird fortlaufend erhöht. Ein von Porsche freigegebener Reifen gewährleistet, dass Ihr Fahrzeug auch nach einer Neubereifung auf Grund von Ersatzbedarf noch seine originalen Fahrleistungen und Sicherheitsreserven behält. Porsche N-markierte Reifen unterscheiden sich von anderen Reifen insbesondere in der Reifengeometrie, der Gummimischung und dem Testverfahren, welches verschiedene wichtige Kriterien umfasst. Hierzu gehören drei Schwerpunkte:
                              subjektive Outdoorkriterien wie Handling und Fahrkomfort
                              objektive Outdoorkriterien wie z. B. Trockenbremsverhalten sowie Lebensdauer
                              objektive Prüfstandskriterien wie etwa Rollwiderstand und Hochgeschwindigkeitsfestigkeit
                              Das spürbare Ergebnis: Fahrspaß und Fahrsicherheit.

                              Samen gevat: De “N codering staat voor ” NOCH MEHR ZAHLEN “

                              of in de taal van Vandamme : “Porsche Tax”

                                Ik zou voor Michelin gaan, de Pilot Sport 4S zal er in jouw maat zijn en ik denk dat deze ideaal is voor de combo street/some track. Heb de Pilot Sport 2 N-codering op de 968 CS en Pilot Sport 4 op de GT86 en in beide gevallen al érg tevreden, bieden reeds héél wat grip en veel feedback…

                                123

                                  Nog wat ander merken hebben hun eigen code

                                  sommige zijn obvious

                                  Aston Martin- AM
                                  Audi- AO
                                  Bentley- B in a circle
                                  Jaguar- J in a circle
                                  Lotus- LTS
                                  Mercedes-Benz M0

                                  sommige zijn dat helemaal niet
                                  Porsche- N0, N1, N2
                                  GM TPC spec
                                  Ferrari- K
                                  BMW- five-pointed star
                                  Chrysler -C1

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.