Bandenmerk 718 Cayman S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Bandenmerk 718 Cayman S

• Maker
    Discussie
  • Dag Forummers,

De bandjes zijn aan vervanging toe..
    Ik rij al eens een trackday en vandaag heb ik achteraan het rubber gelijkgemaakt met de slijtagemerken..

Ik kan in 20″ 265/35 achter- en 235/35 vooraan uiteraard kiezen voor de Pirelli Zero maar ik vraag me af of er iemand met de Goodyear Eagle F1 ervaring heeft ?
    – Beiden Porsche N(ordschleife) codering
    – Pirelli maakt erg veel rolgeluid en de GY zou stiller zijn
    – Kwa grip krijgen ze dezelfde score bij Bandenonline
    – GY heeft ook een velgbeschermingsrand

Ik zie uit naar jullie reacties.. over banden lopen emoties vaak op 🙂

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Vandamme ! Ik wist dat ik je uit je tent zou lokken 🙂 …
      Zou anders een heel mooie kwisvraag zijn : “Voor wat staat de N-codering ?”
      Nur fuer Porsche
      Noch teuerer
      Nich schlecht

laat je niet misleiden door de fetish van de N-codering en durf kijken naar minder vanzelfsprekende merken als yokohama of falken.

Mijn keuze voor de volgende zomerbanden is de Michelin Pilot Sport 4. GY is niet slecht, maar geenszins de beste, en voor mij mogen enkel de beste banden op een Porsche. Tenslotte rij je met heel wat PK’s en een kapitaal rond. Behoudens het “bokken” bij koud weer (de banden maken dan een “klappend” lawaai als je helemaal afdraait) heb ik van de standaard gemonteerde Pirelli P Zero’s geen klachten. Maar net voor dat bokken wil ik de Michelin’s eens proberen.

123

ooit eens GYf1 opgelegd
            waardeloze banden…
            ding zwabberde als een vis in de bochten,
            zachte sidewalls, weinig directionele stabiliteit…
            Bij links rechts combinaties werd ik zeeziek.

GY is komen kijken naar ieper omdat ik steen en been klaagde, en ze hebben er eens mee gereden net voor de Michelins er terug op gingen.

Konden niks opmerken.. maar hun testjes waren dan ook zwak, niks in de bochtne gedaan.. gewoon wat optrekken remmen, en wat uitwijk maneuvers..
            hebben ze meegenomen naar hun test center, banden waren in spec,
            Banden terug opgestuurd, ze wilden geen refund geven.

Vraagt banden centrale of ik ze wou komen ophalen, heb ze gezegd dat ze die rommel maar in hunne container mochten gooien want ik wou ze niet meer terug zien. Time to move on.

– Beiden Porsche N(ordschleife) codering
            N codering heeft NIKS met Nordschleife te maken. !!

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.