Bandenvraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Bandenvraagje

  • Maker
    Discussie
  • Van de week de taxatie laten uitvoeren en mooi resultaat gekregen, doch vastgesteld dat de achterbanden van week 36 – 2007 zijn. De banden hebben nog 5 mm profiel, dus nog in goede staat. Nu ik Harry zijn uitschuiververhaal gelezen heb en onze jaarlijks roadtrip eraan komt dacht ik om toch maar een nieuw setje te bestellen.
    Vooraan liggen Contisportcontact 3 banden van 2011, 6mm profiel, dus nog zeer goed, dus wil ik eigenlijk ook dezelfde Conti’s achteraan (225/45/17), zo zijn ze dan ook ineens binnen de toleranties van de keuring.

    Aan de kenners hier, zijn dit goede banden?

    Net wat gegoogeld en kom steeds uit op de Contisportcontact 5 als beste keus, wat denken jullie?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Banden zullen wel voldoen. Veilige trip gewenst.

      Verstuurd met Tapatalk

        OK, met die gedachte in het achterhoofd moet ik misschien eens wat sneller de banden laten patineren, eens leren driften, zodat ze wel versleten zijn binnen 5 jaar. 😈 😈

        400360-bigthumbnail.jpg

          Continental is een goede keuze Luc.
          Is een goede band maar niet van de zachtste en verouderd sneller naar mijn ervaringen door de jaren.
          Misschien zal je ze wel niet versleten krijgen binnen de 5 a 6jaar :driver:
          Dus zal je wellicht opnieuw moeten vervangen met veel profiel 😀 wat op zich ook niet echt een probleem is.
          Als je moet rijden tot ze 2 mm profiel hebben kom je maar best niet teveel regen meer tegen het laatste jaar :happy:

            [quote=”patrickvb” post=172750]Sinds enkele maanden liggen de contisportcontact 5 op de beemer van mijn madam. We zijn er zeer tevreden over.
            Is het jullie al opgevallen dat de hier geprezen Bridgestone banden met N codering slechts een C halen voor rijden in de regen?
            [/quote]

            Kom net terug van de bandenboer en er liggen Contisportcontact 5 (225/45/17) op, ik had ook de tests gezien en terwijl de Bridgestones een C krijgen hebben de Conti’s een A voor rijden in de regen.

            Ook goed nieuws was dat de Dunlops 235/45/17 die er op lagen nog zeer goed waren maar ik heb ineens doorgebeten en ben voor de 225 breedte gegaan, nu zitten ze binnen de tolerantie van de originele 16′ Fuchs bandenmaten en kunnen ze er op de keuring niet over mekkeren.
            Ook het voordeel dat voor en achter nu hetzelfde merk ligt. :driver:

              Wij hier tevreden met Uniroyal Rain Sport 3 voor de 330 i.

              “De Unir[i]oyal Rainsport 3, opvolger van de Uniroyal Rainsport 2, waarborgt bij nat weer immer een korte remweg en stevige wegligging. Deze band behoudt zo te allen tijde het juiste spoor op de weg en heeft een lage rolweerstand. De Rainsport 3 is verder zodanig vormgegeven dat er geen eenzijdige bandenslijtage kan optreden. De Uniroyal Rainsport 3 biedt zo vele kilometers veilig en comfortabel rijden onder alle weerscondities. De regenband is vanwege de lange levensduur een goedkope en goede aanschaf.”

              [/i]

                of wat kan gebeuren met na jaren te hebben gestaan tijdens de restauratie :engeltje:

                Attachments:
                • 112-1241_IMG.jpg
                • 112-1242_IMG.jpg

                  Sinds enkele maanden liggen de contisportcontact 5 op de beemer van mijn madam. We zijn er zeer tevreden over.
                  Is het jullie al opgevallen dat de hier geprezen Bridgestone banden met N codering slechts een C halen voor rijden in de regen?
                  Die bridgestones wel goedkoop gezien bij autoreifen.ag

                  Verstuurd met Tapatalk

                    veel plezier luc met de trip
                    gooi er achter maar nieuwe op
                    dat je zeker goede grip hebt
                    een 911 is anders in bocht gevaarlijk en link
                    ik heb een goede les gehad
                    :drink:

                      Als ik het weer zie voor de komende week, en waar we doorrijden, Alpenpassen, zouden ze vooral veel regengrip moeten hebben.

                        heb er gister 4 nieuwe op laten leggen
                        Bridgestone S02
                        straks nog laten uitlijnen want dat was ook niet goed
                        zag ik aan de voorbanden
                        nu durf ik weer te rijden
                        :drink:

                          michelin PS en pirelli P0 rosso hebben het zachtste rubber en het meeste grip. dat ze sneller slijten is in jouw geval geen punt omdat je zo weinig KM doet. ze zullen sneller te oud dat afgesleten zijn.

                            Zelf heb ik Continental Sportcontact II banden gehad en was daar SUPER tevreden over! :up:
                            Heb nu nieuwe banden op de WRX nodig en ben aan het denken om deze weer te kopen…

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.