- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
-
Discussie
-
2 mei 2013 om 00:05
Hallo,
Vandaag in het goede weer een ritje gemaakt naar cabriowim en zijn zoon Timo te Hulst om te bekijken hoe ze ons kunnen helpen bij het verbeteren van onze 911 S targa MY73 (lakwerk). Knap en overtuigend werk hebben we daar gezien… een aangename visite! :lekker:
We vonden onderweg op de terugweg al dat de geur van benzine soms duidelijk aanwezig was.
Bij aankomst thuis werd het duidelijk… de benzine (net een volle tank (85 liter!)) drupte eruit!
Snel maar alles afgetapt, slangen brandstoftoevoer naar motor afgekoppeld aan de tank en de tank gedemonteerd en de laatste restjes eruit gekapt.
Het blijkt dat wat oudere schades aan de originele kunststof tank al eerder tot een barstje hebben geleid, dat blijkbaar nu pas tot lekkage was gekomen.
Vraag is: Wat nu?
NOS of origineel niet te vinden… Dit leek ons de veiligste oplossing.
Gebruikte exemplaren al snel ook 1400, 1850,… EUR en dan nog niet zeker wat ermee gebeurd is.Daarom de vraag of dit kunststof kan gelast worden… de tankuitlaatjes zijn eigenlijk gelast, dus waarom zou dit niet opnieuw kunnen?
Kunnen andere diepe krassen ook dichtgelast worden?
Wie heeft hier ervaring mee? Wie kent mensen die dit kunnen?
Ik vind wel van die bumper repair zaken. Ook zaken die lasapparatuur voor kunststof brandstoftanks verkopen, maar nog niemand gezien die dit dan gebruikt 😕
Alvast bedankt voor jullie input
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.