Barst in kunststof benzinetank 911 S – Wat nu?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Barst in kunststof benzinetank 911 S – Wat nu?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Vandaag in het goede weer een ritje gemaakt naar cabriowim en zijn zoon Timo te Hulst om te bekijken hoe ze ons kunnen helpen bij het verbeteren van onze 911 S targa MY73 (lakwerk). Knap en overtuigend werk hebben we daar gezien… een aangename visite! :lekker:

We vonden onderweg op de terugweg al dat de geur van benzine soms duidelijk aanwezig was.

Bij aankomst thuis werd het duidelijk… de benzine (net een volle tank (85 liter!)) drupte eruit!

Snel maar alles afgetapt, slangen brandstoftoevoer naar motor afgekoppeld aan de tank en de tank gedemonteerd en de laatste restjes eruit gekapt.

Het blijkt dat wat oudere schades aan de originele kunststof tank al eerder tot een barstje hebben geleid, dat blijkbaar nu pas tot lekkage was gekomen.

Vraag is: Wat nu?

NOS of origineel niet te vinden… Dit leek ons de veiligste oplossing.
    Gebruikte exemplaren al snel ook 1400, 1850,… EUR en dan nog niet zeker wat ermee gebeurd is.

Daarom de vraag of dit kunststof kan gelast worden… de tankuitlaatjes zijn eigenlijk gelast, dus waarom zou dit niet opnieuw kunnen?

Kunnen andere diepe krassen ook dichtgelast worden?

Wie heeft hier ervaring mee? Wie kent mensen die dit kunnen?

Ik vind wel van die bumper repair zaken. Ook zaken die lasapparatuur voor kunststof brandstoftanks verkopen, maar nog niemand gezien die dit dan gebruikt 😕

Alvast bedankt voor jullie input

Attachments:
    • IMG_00111.JPG
    • IMG_00121.JPG
    • IMG_00051.JPG
4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Bedankt Wim, dat is al wat dichter bij dan Van Damme in Amsterdam 😉
      Ik ga eerst nog even een opstelling maken om heel precies te weten waar de lek zit. Gisteren was het vooral zaak om alles zo snel mogelijk leeg te maken. Dat zal niet voor eind volgende week lukken ivm drukte.
      Daarna zal ik Reto contacteren zoals aangegeven.

0
      Wim

Dat adres doet enkel kunststof reparatie.

@Erwin
        , als je belt vermeld dan even dat je de klant bent van CCR van Leuven uit Hulst.
        En als je het anders wilt regelen dan verneem ik het wel via PM.
        Tank moet wel van PE materiaal zijn, maar dat zijn de meeste volgens hem.
        Word dan nadien ook afgeperst, en mocht je een certificaat nodig hebben voor de FIA, ligt dit ook in de mogelijkheid.

http://www.reto-eindhoven.nl/intro.htm

0

Ik heb net m’n tank van m’n oude motorfiets gemaakt met een Epoxy tankcure, tot nu lijkt het te werken. Dit legt een laag in de tank en vormt een ballon in de tank waardoor die terug dicht is. Ik weet dat dat me grotere tanks ook gaat. Maar ik denk voor dit probleem dat het niet haalbaar gaat zijn. Dus afwachten op Wim zijn adresje.

Dat adresje maakt perongeluk ook geen lekke ijzeren motortanks 🙂 (als de mijne terug gaat lekken) 🙄

0
          Wim

@Erwin, ik denk dat ik wel een adresje weet.
            Ik zal morgen even informeren, en laat het je dan weten.

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.