Basisvraag

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Dag forumleden,
      Los van alle GTR-2, en -3 glitter, het volgende.
      Mocht dit onderwerp (te) delicaat of indiscreet zijn, dan excuseer ik mij.

      1/ Welk bedrag kan ik verwachten voor een ´gewoon´ eerste onderhoud van mijn 991.2 ?
      2:/ Kan/ moet ik terecht in een origineel Porsche-center (Paal-Beringen, Antwerpen,,Luik…),  bij een Porschemerkdealer (Van Beurden Turnhout), of een bekwame lokale garagist ?
      3/ Minder relevante vraag: hoeveel km´s rijden jullie per jaar met uw Porsche ?

      Ikzelf rijd plusminus 1000km per week, maar lang niet altijd met de Porsche.  

       

         

        2) Werkplaats natuurlijk naar eigen keuze maar weet dat een lokale garagist geen PIWIS diagnose computer heeft voor jouw 991.2
        3) Idd weinig relevante vraag voor jouw onderhoud(skosten)
         

          Kort en bondig samengevat  

          – Een 991.2 van max 2016 of jonger  verdient toch een summum aan kwalitatief onderhoud veronderstel ik  ? 

           -Je tankt hopelijk toch ook 98 Shell- V power  en niet bij Dats ( Colruyt)   

          – Je gaat toch ook niet naar Knokke rijden om in de Mc Donalds  of Burger King iets te gaan eten ? 

            Het is niet omdat je veel kunt betalen dat je veel moet betalen…
            Duur betekent niet altijd goed, goedkoop betekent meestal niet best,…
            Ik begrijp de vraag van Hinske.

            Ik ben er ook van overtuigd dat de manager van de McDo evenveel zijn best doet als zijn collega’s elders. Waarom die persoon dan niet rewarden voor zijn effort als je zin hebt in een hamburger in Knokke?

              +1

              Het is zaak om je spullen (Porsche of om het even wat, op mijn schoenen ben ik bijvoorbeeld ook zuinig) te laten onderhouden door de juiste persoon. Zit die bij een PC, dan heb je nog het voordeel dat de “juiste” stempels in het onderhoudsboekje belanden. Maar er zijn talrijke kleine of minder kleine zelfstandigen actief in het wereldje die super werk afleveren.

              Met mijn vorige “bedrijfswagen” 981 reed ik bijna 20000 km per jaar (onderhoud in de perfectie bij Evoluzione Berlare). De Spyder is echter privé en ik heb nu 10000 km na 20 maand, dus een 120 km per week. Savoureren heet dat.

                2 jaarlijks onderhoud gehad op 10000 km met remolie verversen en moet zeggen was aangenaam verrast, 680€ betaald incl een nieuwe sleutel deze alleen koste incl programmatie 300€. Dit was mijn eigen fout sleutel kwijt, achteraf terug gevonden, heb er nu 3
                de laatste keer dat ik mijn x4 binnen bracht voor onderhoud viel ik achterover van de factuur, intussen is deze weg voor een GLE300d hopelijk zal deze ook meevallen voor onderhoud.

                Carrera motors Sint-Martens-Latem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.