Batterij

  • Maker
    Discussie

  • filip vanbrabant
    Deelnemer

      Hallo,

      Mijn Porsche slijt elk jaar een batterij; kan dit ?   En welke batterij past het best ?  Alvast bedankt voor je antwoord.

      Met vriendelijke groeten,
      Filip

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Het gebeurt ook vaak dat de oude startmotor ingeruild wordt.
        Voor een gereviseerde startmotor moet je rekening houden met een bedrag van rond de € 90,- à € 150,-
        een nieuwe startmotor heb je vanaf ca. € 200,- à € 450,-.
        Plus porsche-takst uiteraard.

          Het gebeurt ook vaak dat de oude startmotor ingeruild wordt. Voor een gereviseerde startmotor moet je rekening houden met een bedrag van rond de € 90,- à € 150,- en een nieuwe startmotor heb je vanaf ca. € 200,- à € 450,-. Plus porsche-takst uiteraard.

            Bedankt voor je bericht. De nieuwe batterij is geinstalleerd en het blijkt nu dat de startmotor stuk is. Enig idee wat de kost prijs is en er veel werk nodig is om deze te vervangen ? Groetjes, Filip

              odyssey batterij, zit er al 5j in, soms trickle charger, soms niet, permanent ‘aftandse alarminstallatie/startonderbreking’ die opstaat…maar nog nooit minste issue gehad, zelfs niet op Le Mans classic waar er geen trickle charging mogelijk was…

                Beste, de oorzaken kunnen divers zijn o.a. slechte accu, bij voorkeur een A merk en minimaal 75 – 80 Ah. Voltage bij draaiende motor op de accupolen doormeten moet minmaal 11.5-11.9 volt opleveren. Stroom sluipverbruik doormeten op alle zekeringen, wellicht blijft er ergens een lampje branden in kofferruimte of dashbordkastje? Indien accu daardoor “regelmatig “diep”ontladen wordt kan dit veel schade leveren aan de kwaliteit. Bij langere stilstand druppelaar gebruiken. Ik rij een 911 targa uit 1976 en rij gemiddeld maar 2000 km per jaar ik heb op bijna 20 jaar 3 accu’s gebruikt de 4e zit er nu 1 jaar in. Dus U accu gebruik is niet normaal, Ik zou de Porsche eens goed laten doormeten door de vakman.
                Succes
                mvg. PHE

                  Ik merk inderdaad dat die Youtubers met veel meer auto’s dan ze regelmatig kunnen rijden (en de verkoopwaarde zakt met iedere mile extra) ook allemaal “tricklechargers” gebruiken. Ook bij nieuwe wagens.

                  Zelfs in mijn geval gebeurt het soms dat ik de Spyder in die winter twee weken in mijn darkroom laat slapen waarna het wel 20 km kan duren eer de start-stop in werking treedt. Bewijs van relatieve ontlading van de batterij. Mijn voorganger 981 had na 6 jaar nog de originele batterij.

                  XXX

                    Mijn oldie had een VARTA batterij en steeds aan de druppellader, gaat jaren mee.
                    Kill-switch zoals deepee voorstelt is zeker te overwegen.

                      Ja, dat kan want jij bent er het levende bewijs van. Dat wil daarom nog niet zeggen dat dit de regel is. Voor een luchtgekoelde wagen al zeker niet.
                      In vele gevallen is het aftands (aftermarket)alarm de boosdoener. Het plaatsen van een kill switch is soms een oplossing.
                      Neem een batterij met de juiste afmetingen maar iets hogere capaciteit dan wat er in de handleiding voorgeschreven staat.
                      Meestal is een A-merk de enige mogelijkheid wanneer je er één wil met minstens 3 jr garantie, wat in uw situatie een aanrader is.

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.