batterij afkoppelen 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 batterij afkoppelen 964

  • Maker
    Discussie

  • rob

      ben achtereen 3 weken naar het buitenland, dacht eraan om tijdens die periode de batterij af te koppelen van de 964, deze wordt dagelijks gebruikt ook ondanks winterse situaties, start momenteel beter dan de audi van mijn vrouw -) is er iets waar ik moet op letten tijdens het afkoppelen en het aankoppelen, heeft dit gevolgen voor de electronica? alle tips zijn welkom.
      groet Rob

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • Mijn wagen heeft 4 maanden stilgestaan .
        Eén keer (na 3 maanden) moeten bijladen daar de batterij niet meer sterk genoeg was om te starten .
        Een maand na dat opladen en eens laten draaien startte de wagen van de eerste klik .
        Heeft steeds gestald gestaan MET alarm op .
        Geen probleem dus en druppellader is imho hier niet nodig

          Als je geen stroomverlies hebt en een goed batterij mag 3 weken stilstaan geen probleem zijn

          Een druppellader gebruikte ik vroeger voor mijn S. Maar nooit constant. 24 uren per maand moet meer dan genoeg zijn.
          Indien niet heb je een ander probleem

            Koop u een volautomatische 8-traps acculader van het merk CTEK dit is het nieuwste van het nieuwste en kost 66 euro ex BTW.

            rob

              bedankt voor de reacties, ik heb een soort van batterijbooster om een wagen met een platte batterij mee te starten. met 12v uitgang kan ik hier een druppellader op aanhangen? , maw bestaan er druppelladers op 12v

              mvg Rob

                Let er op dat wanneer je de batterij loskoppelt ook de DME computer gereset wordt (bij een 964)… dit houdt in dat de controller opnieuw het motorgedrag moet “leren” en meer specifiek de brandstofinspuiting, ontsteking en vervroeging, etc..
                Ditdoe je door een kawartiertje te gaan rijden met gevarieerde rijstijl… pas daarna is de wagen weer echt klaar voor gewoon gebruik.
                Dus plus 1 voor de druppellader…

                Ik heb er eentje van Porsche zelf, en eentje uit de Aldi…geen enkele heeft me ooit in de steek gelaten.
                De POrsche lader gebruik ik voor mijn 964 (wegens meer elektronica) en de gewone lader voor mijne 911SC

                Grtz

                  opletten met druppelladers…….kijken voor welke batterij welke druppellader past…..heb ervaring met een gel batterij en een gewone druppellader….gevolg…batterij kapot !!!!!

                    druppellader is beter. heb je daarna geen ge emmer met de elektronica 😉

                    rob

                      bij mijn weten geen alarm, in beide deuren wel een lampje dat flikkert als ie op slot is, weet niet wat dit voorstelt. druppellader is mogelijk zal dan wel elec kabel naar buiten moeten leggen, slaapt nl buiten onder de carport.

                      grt Rob

                        zit er alarm op want dat gaat dan af?

                          ik vermoed dat het beter is dat je hem aan een druppelladder hangt
                          dan kan je bij thuis komst ommiddelijk starten en een ritje gaan waar je dan 3 weken hebt op moetten wachten 😉

                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.