Batterij Boxster 2.7

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Batterij Boxster 2.7

• Maker
    Discussie

• rjf

Door het lange stilstaan is de batterij plat (druppellader moeilijk want een gedeelde garage waar de eigenares de stekker voortdurend uittrekt). Nu was ik op het net aan het kijken welke batterij ik moet kopen, en afhankelijk van de website zeggen een 70Ah, 80Ah of 85Ah. Ben ik naar de Auto 5 gereden voor een Varta batterij van 80Ah maar die hadden ze uiteraard niet. Wat me wel opviel is dat elke batterij sterkte een andere afmeting heeft ? Lijkt me dus niet dat je daar zomaar een 75 of 80 of 85 kan inzetten want er kan er toch maar 1 passen ?

Sorry maar ben totale leek wat betreft auto mechaniek :bounce:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • rjf

Thx iedereen, volgens de manual moet er een 70 – 75ah in. Heb een Varta 78 genomen om op veilig te spelen, heeft bovendien 100 startwaarde meer dan de oude batterij, dus moet goed komen. Vanaf volgend weekend terug op de baan :relaxman:

das voor zijn boombox installatie te kunnen trekken, JB is daardoor een beke doof geworden

DAAROM DAT EM ZO ROEPT

😉 :happy: :happy:

[quote=”TRIUMPH1″ post=126231]iN MIJN BOXSTER ZIT EEN BATTERIJ IN VAN 100AH gr jb[/quote]

Da’s ne serieuze klepper JB. 😉

iN MIJN BOXSTER ZIT EEN BATTERIJ IN VAN 100AH gr jb

In een goede auto-onderdelenshop krijg je wat je vraagt, ook een batterij voor een Boxster. 😉

Voor je de batterij ontkoppelt kijk dan even of je de code van de radio nog hebt :coolness: deze gaat in veiligheid als je de spanning eraf haald :salut: en je moet hem terug ingeven als je de batterij terug aankoppelt

Oude batterij meenemen. Krijg je 10 euro voor.

[quote=”Ghost” post=126025]Zeker de 2 polen bekijken die kunnen op verschillende plaatsen zitten.
                      [/quote]
                      Die zitten meestal binnen in huis te plakken :sarcastisch :mrgreen:

[quote=”Ghost” post=126025]Bij het afkoppelen eerst de Massa (meestal zwart, durf soms anders zijn heb ik hier gelezen :happy:) los maken en dan de + pool (Meestal rood)[/quote]
                      ruzie 😉 :respekt: :drink:

Zeker de 2 polen bekijken die kunnen op verschillende plaatsen zitten.
                        Ook goed opletten bij aan en afkoppelen.
                        Bij het afkoppelen eerst de Massa (meestal zwart, durf soms anders zijn heb ik hier gelezen :happy:) los maken en dan de + pool (Meestal rood)
                        Bij het plaatsen van de nieuwe eerste de + pool en dan de Massa aansluiten.
                        Zo heb je het minste kans op schade aan de elektronica door kortsluiting.

De batterijen hebben verschillende maten,het beste kan je je oude batterij demonteren en meenemen naar de betere autozaak of garage zij kunnen de hoogte breedte en de plaats van de +en – Born bekijken 😉 ook de sterkte is van belang

De batterij van mijn Boxster was ook beetje dood door het lange stilstaan. Ben nu een reanimatiepoging aan ‘t doen met de druppellader, als dat niet lukt wordt het een bezoekje aan auto5.
                            Bij mij zit er een 85 Ah in. Ook opletten bij aankoop ivm plus pool rechts of links.

[quote=”KDC” post=125972]Ofwel naar de dealer gaan, ofwel de batterij demonteren en meenemen naar de winkel waar je heen wilt, en dezelfde vragen zou ik zeggen ;)[/quote]

+1

Of naar auto speciaalzaak Bosch dealer ofzo en daar zoeken ze het wel ff op. Succes.

Ofwel naar de dealer gaan, ofwel de batterij demonteren en meenemen naar de winkel waar je heen wilt, en dezelfde vragen zou ik zeggen 😉

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.