Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Batterij GT3
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door René De Coninck.
-
MakerDiscussie
-
12 december 2010 om 18:54
gezien de winterperiode en omdat ik met een gebroken been id zetel lig en dus min 2-3mnd niet ga kunnen rijden met de porsche vroeg ik me af of het nuttig is om hem aan de druppellader te leggen.
hij is van sept 2009, 18k km en wordt hoofdzakelijk gebruikt voor langere ritjes dus niet enkel 2km boodschappen ofzo, dus volgens mij is de batterij wel optimaal, maar wegens stilstand informeer ik toch liever es…
vanaf welke termijn zou het dus best zijn hem aan de druppellader te leggen en is dit een gewone zoals van een 12v motorfiets of moet dit een zwaarder toestel zijn?
grtz
René -
MakerDiscussie
-
deepee schrijft:
ik had nog een digitale timer liggen en heb deze tussen stopkontakt en druppellader gezet.
nu laadt de batterij 2 uren per nacht (indien nodig). ik denk dat dit de beste methode is voor zowel lader als batterij 8)lader laadt op en terug af en is sowieso constant bezig dus kdenk niet dat het echt nodig is om met timer te werken… maar kwaad zal het ook wel niet kunnen é.
vanaf dat je 3 weken niet rijdt is het altijd interessant hem aan de lader te leggen om de batterij in topconditie te houden. Ik dacht dat het niet nodig ging geweest zijn omdat ik maar 1.5mnd ofzo er nie ging mee kunnen rijden om te beginnen maar blijkbaar wel…
ik had nog een digitale timer liggen en heb deze tussen stopkontakt en druppellader gezet.
nu laadt de batterij 2 uren per nacht (indien nodig). ik denk dat dit de beste methode is voor zowel lader als batterij 8)In dit pokkeweer heb ik geen zin om achter de zoutkar aan te rijden.Dus proper en veilig in de garage tot na de zouttoestanden, dag en nacht aan de druppellader ,week in week uit,maand in maand uit op aanbeveling van Porsche Verellen.
Deze batterijlader van porsche kostte iets van een 75,00 €.Voor de twijfelaars.
vanaf vandaag in promotie in de makroC-Tek Multi XS-4003
prijs 68,.. zonder verzendingskosten 🙂Daarnet es getest voor ik hem aan de lader legde en hij stond ‘sjiekeplat’, tis dus een nuttige investering geweest 😉
bertroex schrijft:
Heb je geen afkoppeling van het electrisch circuit op de GT3 of is dat alleen op de RS?
Anyway, ik heb een gel battery in de C3. Prima en licht gewicht en in de garage draai ik gewoon de rode sleutel om en voila- alles in orde.
Groetjes,
Bert
nope, nog zo geen sleutel gezien… zal mss enkel voor de GT3 RS zijn. Kheb nu dus toch voor de lader gekozen. Kans bestaat dat dit overbodig is, maar kwil het risico niet nemen dat als ik de auto wil starten na men revalidatie en vol van de goesting in een toerke, dat de motor 2x tikt en dan niets meer doet 😆
voor de moto kan hij ook nog altijd dienen tenslotte…grtz
Renébesteld:
Aantal Productomschrijving Bestnr. Stuksprijs Prijs
1 stuk(s) Ctek automatisch acculader Multi XS 4003 857185-8J 74,99 EUR 74,99 EUR
De leverbare producten ontvangt u binnen 2 tot 4 werkdagen. Subtotaal 74,99 EUR
Verzendkosten 6,95 EUR
Totaal 81,94 EURbij Conrad online winkel…
Heb je geen afkoppeling van het electrisch circuit op de GT3 of is dat alleen op de RS?
Anyway, ik heb een gel battery in de C3. Prima en licht gewicht en in de garage draai ik gewoon de rode sleutel om en voila- alles in orde.
Groetjes,
Bert
Anoniem14 december 2010 om 02:08Ik heb zelf ook een druppel lader, die gebruik ik meestal voor de batterijen van mijn machines goed te houden.
Heb de porsche er ook al eens aangehangen, gaf na een halve dag al aan dat ze vol was.
Dus die loopt niet snel leeg.Ik heb ook constant een druppellader aan de 993 hangen, als ik het niet doe is de batterij na +/- 2 weken leeg. er zit wel nog een vv3 alarm op en dat verbruikt ook steeds.
Door mijn druk beroepsleven kan ik maar enkel maar soms in de weekend rijden en dit is voor mij de beste oplossing, de wagen start steeds op volle kracht zelf na verschillende weken stilstaan en de prijs van zo een druppelader weegt niet op tegen de ergernis als hij dan niet wil starten op het moment dat ge eens vrij zijt.Anoniem13 december 2010 om 18:30Die leeglopende batterijen is dat een nieuwe kwaal van Porsche ❓
Mijn 911/1986 start na 2 maanden gewoon hoor, staat wel een nieuwe batterij in.
Ook mijn BMW, heeft na mijn operatie ook 5 weken stilgestaan.
Geen probleem om hem te starten na die stilstand.
De motor wilde daarentegen niet direct mooi lopen, duurde halve minuut.Anoniem13 december 2010 om 16:57Oei, gebroken been, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Pre-nieuwjaarsfeestje? 😀 Als het een troost mag zijn, prima timing = winterperiode 😉 , gisterenavond nog achter de strooikar naar huis moeten rijden.
Alvast beterschap!Batt is zonder lader bij mij ook na +/-2 weken leeg. En oppompen van de banden helpt idd een beetje tegen het vlakken, beste is nu en dan eens de wagen verrollen.
waarom bandendruk verhogen? (en met hoeveel?)
Ik zie wel als hij een tijdje stilstaat dat ik wat ‘druk’ kwijt ben, maar zet ze dan altijd onmiddelijk op de goede druk en zo weet ik ook dat ze altijd goed staan.
enlighten me please 🙂
René schrijft:
haha ja dat was ongeveer het eerste dat een 20-tal maten ook al gezegd hebben dus aan piloten zeker geen tekort 😆
maaaaar kga dan toch de batterijlader overwegen denk ik 😉jaja een druppellader is een héeeel goed alternatief voor de vrijwillige piloten. Ik heb zo’n c-tek 7000 die ook als 12v voeding kan dienen en ben er zeer tevreden van.
… en vergeet niet je bandendruk tijdelijk te verhogen om ook deze in tiptop conditie te houden.luc993cabrio schrijft:
Indien diene druppellader aansluiten te veel werk is wil ik er gerust enkele maanden mee rond rijden hoor! 😆 😆 😆
haha ja dat was ongeveer het eerste dat een 20-tal maten ook al gezegd hebben dus aan piloten zeker geen tekort 😆
maaaaar kga dan toch de batterijlader overwegen denk ik 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.