Batterij in conditie houden.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Batterij in conditie houden.

• Maker
    Discussie

• Boxer
    Deelnemer

Ik zou graag de batterij van mijn wagen in goede conditie houden. Ik weet dat een druppellader daar uitermate voor geschikt is.
      Echter, ik heb een garage waar geen elektriciteit voorhanden is.

Ik heb al gehoord en (een beetje) gelezen over batterijladers die op zonne-energie werken. Ideaal dus voor plaatsen waar je niet kan beschikken over elektriciteit.

Is er iemand onder de Forummers die hier ervaring mee heeft? Waar kan je zoiets vinden? Ik heb al wel eens ge-googled, maar ik vind niet direct plekken in Belgie waar men die dingen aan de man brengt.

Graag jullie reacties.

Bedankt!

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Bij mij stond de wagen een paar weken stil en ineens alarm af. Batterij zo plat als een mus. Terug proberen op te laden maar was eraan. Nieuwe batterij gaan halen. Eerstdaags maar een druppellader gaan kopen bij Porsche 😉

Ik gebruik zo’n Porsche druppellader al jaren en mijn batterij is elke keer volledig opgeladen wanneer ik vertrek.
          Uiteraard wel voor zorgen dat je een batterij hebt steken die in goede staat is.

Ik heb ook de officiele Porsche druppellader en geen probleem ermee.

Ik rijd ook met de motor en heb daar ook een druppellader opstaan.
            Nooit problemen om te starten na de winter of na langere tijd inactiviteit.

Ik neem wel aan dat je druppellader “sterk” genoeg moet zijn voor je batterij om hem te kunnen opladen.

Hier ook officiële druppellader via cigarettenaansteker en geen problemen…

Ik gebruik ook altijd een druppellader , nog geen probleem gehad , ook niet na 3 maand.

Ik heb ook een druppellader aanhangen, maar na 4 à 5 weken is de batterij ook niet goed genoeg om te starten. Ik vrees dat het alarm meer stroom wegneemt dan de druppellader kan bijvullen. Heeft iemand hiermee ervaring ?

Ik weet niet of een druppel lader ideaal is, heb er ook een aangehangen en mijn batterij is naar de klo…….

Rijden is de boodschap !!!

Yvan

Kijk eens op de volgende website:
                      http://www.carnewal.com/ onder het menu “General” (is een Belgisch bedrijf, Gert is de baas, vriendelijke tiep).

Daar staan batterijladers die op zonne energie werken.
                      Je zal dan wel een toegang van je garage naar buiten moeten hebben anders gaat de druppellader nog niet veel doen 😆

Heb er wel geen ervaring mee. Ik heb electriciteit in de garage dus gebruik een gewone druppellader…

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.