batterij laad niet op,lampje van accu+abs branden

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster batterij laad niet op,lampje van accu+abs branden

  • Maker
    Discussie

  • luc

      hallo,

      ik ben hier gloednieuw, stel me even voor

      ik ben Luc en heb net een boxter 2.7 i gekocht van bouwjaar 2000

      nu probleem dat ik momenteel heb is dat de accu leegloopt, nieuwe gestoken maar zonder resultaat.
      in het dashboard branden het lampje van de accu, het ABS en dat van de traxie controle + uitroepteken…

      wie kan me op weg helpen om het effe zelf proberen op te lossen?

      bedankt op voorhand!!

      Grtjs

      IMG_0253.JPG
      Luc

    14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • En nu lekker :driver: met dit weer.

        luc

          nieuwe dynamo en opgelost :relaxman:

          luc

            thx allemaal voor jullie adviezen,

            uiteindelijk is de alternator vervangen en was alles weer in orde :relaxman:

            grtjs
            Luc

              het hoeft toch niet de alternator op zich te zijn (kogellagers of wikkeling) ?? er zit ook nog een spanningsregelaar op die oorzaak kan zijn

              [quote=”dixie” post=48057]Hallo,je moet eens kijken naar de volt meter wanneer je motor draait,die moet dan rond de 14v staan,zoniet werkt je alternator niet goed,en als hij echt slecht is gaat er een lampje branden van de batterij.Mijn alternator was ook slecht en ze hebben enkel de regulator vervangen en dat was 30 euro…(zonder werkuren,ongeveer een uurtje werk bij 996 tt)[/quote]

              S2

                OK, 🙂 LOL

                ABS en Tractiecontrole hebben enkele wielomwentelingen nodig om zichzelf te resetten na een lege batterij. Dus na enkele meters rijden zouden deze opnieuw moeten weten dat ze zich op een auto bevinden 🙂

                Dan blijft dus enkel het batterijlichtje over = defecte dynamo 🙂

                  Ik ga er vanuit dat de lampjes branden met draaiende motor…………. :think:

                  S2

                    Als je batterij leeg is branden ook al je lichtjes en gaat je starter niet rond. Dus dat wil weinig zeggen 🙂

                      in het dashboard branden het lampje van de accu, het ABS en dat van de traxie controle + uitroepteken..

                      Dan zit er ergens sluiting of de dynamo is overleden. Even laten uitlezen en je weet meer….

                      S2

                        Als ik mijn Boxster meer dan 2 weken liet staan zonder druppellader, was het beste van de batterij er toch ook af hoor.

                        Hij stond dan wel continu op alarm (wat waarschijnlijk toch ook redelijk wat verbruikt).

                        Als hij na een nachtje of 2 al plat is, zou ik het verder zoeken, anders is een druppellader een goede oplossing.

                        (Laat je batterij wel bij als de auto draait? Batterijspanning van 13,4V ongeveer? Anders is de dynamo defect en heb je meteen de oorzaak 🙂
                        Maar het zou zo maar eens kunnen dat er bvb. een foutje zit in de aftermarket LED lampen die gemonteerd zijn 😉 )

                          [quote=”CarCleaner” post=132838]Hey , verliesstroom kan je zelf eens nazien met een testlampje.
                          Koppel de positieve los en zet het testlampje tussen losse klem en accuklem.Als het testlampje brand dan heb je verliesstroom.Verder kan je testen door de zekeringen te verwijderen en te zien of het lampje dan uitgaat.
                          Grtzzz Patrick[/quote]

                          Beter is met multimeter te meten.

                          Gemiddeld in rust mag een auto een verbruik hebben van 30 mA
                          Indien een stuk meer mA zit je met continu verbruiker.
                          Opletten best pas aflezen na 15 min, want bij auto’s met veel electronica gaan de stuurdozen soms maar in slaap na 10 min.

                            Hey , verliesstroom kan je zelf eens nazien met een testlampje.
                            Koppel de positieve los en zet het testlampje tussen losse klem en accuklem.Als het testlampje brand dan heb je verliesstroom.Verder kan je testen door de zekeringen te verwijderen en te zien of het lampje dan uitgaat.
                            Grtzzz Patrick

                              Welkom.

                              Als de batterij leegloopt terwijl je de auto enkele dagen niet gebruikt, wil dat zeggen dat je er een continu verbruiker is.
                              Kan zijn dat er een of ander cpu, alarm niet in rust gaat bij het stallen van de wagen.

                              Als dit niet het geval is, dan zal de batterij niet meer geladen worden vermoed ik.

                              Wim

                                Ik zou even langs de dealer/specialist rijden om het uit te laten lezen, daarna kun je nog beslissen wat je wilt doen, laten maken of zelf oplossen.

                                Daar zit zoveel elektronica in, en wie weet wat er loos is. 💡

                                  Welkom!! :first:
                                  Er staat blijkbaar een spelfout op uw kofferdeksel :sarcastisch :mrgreen:

                                14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.