Batterij op niveau houden

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Batterij op niveau houden

• Maker
    Discussie
  • Hallo P-lovers,

Als ik naar het weer buiten kijk lijkt de herfst/winter niet meer ver af…
    Daarom mijn jaarlijks probleem nog even vertellen:
    In de winter staat mijn Porsche voor verschillende weken soms stil. In de garage waar hij staat heb ik geen stopcontact voorhanden.

Vandaar mijn vraag: heeft er iemand een voostel om de batterij op te laden/op peil te houden tijdens de wintermaanden? Voorstellen om met de wagen een toertje te gaan maken zijn zeer vriendelijk maar zijn geen optie 8)

Ik dacht aan zulk een toestel van Black&Decker; de BDV040 “Simple start”:

Link naar toestel ….

Dient blijkbaar in de 12V sigarettenaansteker gestoken te worden om zo de batterij op peil te houden?
    Een druppellader die ik in de zomermaanden gebruik (en perfect werkt) is dus geen optie omdat er geen stroomvoorziening is in de garage waar de P in de winter staat 😥

Alle hulp is welkom 💡teksy

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Anoniem

Dat is inderdaad de juiste manier.

voor zover ik wat van electronica ken :

als je ze parallel zet ga je wel meer ‘startvermogen’ hebben maar dat wil niet zeggen dat de 2e accu de 1e gaat ‘opladen’. Opladen kan enkel door een laadcircuit = stroombron zoals een oplader of door de alternator op de motor. Wat wel werkt is de een tweede volle accu aankoppelen in parallel op de eerste en dan de eerste loskoppelen en weer mee naar huis nemen om thuis aan de lader te hangen, en dan na een week weer op dezelfde manier de accu’s switchen …

Dat ik een tweede batterij moet kopen stoort me eigenlijk niet echt…

Maar dus gewoon in parallel op de bestaande zetten en elke week ze gaan oppikken om ze op te laden ❓

Of aansluiten op de sigarettenaansteker zoals een druppellader ❓
          (in de zomer gebruik ik een druppellader en dat werkt eigenlijk perfect)

Anoniem

Afkoppelen is dus ook geen optie.
            Misschien toch maar een 2de batterij dan en wekelijks wisselen.

batterij afkoppelen = satelliet alarmsysteem in werking (deze heeft normaal een eigen noodvoeding) ❗

Anoniem

Ik denk beter de batterij afkoppelen.
                Alarm zal niet werken maar als uw auto daar staat ga je sowieso het niet horen wanneer het wel afgaat.

op de site die je hier zelf hebt gelinkt staat:

Black and Decker BDV040 is een accubooster en starthulp. Deze Simple start geeft zwakke voertuigaccu’s de extra kracht die ze nodig hebben om te kunnen starten. Hierdoor zijn startkabels niet meer nodig.

dus je kan met een B&D simple start je eigen batterij niet op kracht houden.

het enige wat jouw doelstelling haalt is 2de batterij + convertor 12v-220v + reguliere druppellader.
                  al weet ik niet of de donor batterij dit dan een week volhoudt?

Thnx Joe_Bar,

Verlichting in de (privé) garage zelf is er niet, anders had ik daar inderdaad kunnen van “aftappen”.
                    Er is wel gemeenschappelijke verlichting maar die gaat uit na 2 minuten. Ook niet echt een optie dus 🙄

Dat was dus mijn initiele vraag: kan een Black&Decker BDV-400 nu eigenlijk gebruikt worden om mijn “echte” batterij gedurende een week op kracht te houden?

Waar zijn de techneuten hier als je ze nodig hebt ❓ 😆 😆

eerste mogelijkheid:
                      is er verlichting in die garage (of is het 1 open ruimte?)
                      Als het een prive garage is (voor jouw auto alleen)
                      en als er verlichting is kan je daar mss stroom aftappen?
                      maar dan moet je die wel laten opstaan… (of de lamp eruit halen)

tweede mogelijkheid :
                      Wel je geeft het zelf al aan.

2 extra batterijen kopen
                      1 bij de P en 1 thuis aan de lader.

1 maal in de week deze 2 gaan omwisselen.

ik denk niet dat een batterlij bijlaadt door er een andere naast tezetten,
                      maar de afname van stroom kan je wel van de 2de batterij laten komen.

Gaat niet goedkoop zijn 🙁
                      maar probeer een zo hoog mogelijk Ah-batterij te nemen…

derde mogelijkheid
                      Mss gewoon vragen aan de mensen op het gelijkvloers of je stroom kan krijgen.

Anoniem

Soms blijven stuurdozen stroom vragen, alarms, autoradio’s ed ..
                        Ik heb op mijn auto’s een batterijsleutel zitten waarmee je dus elk sluimerend stroomverbruik uitschakelt. Nadeel is wel da je centrale vergrendeling niet werkt en je dus alle deuren manueel moet sluiten. Bij het terug inschakelen begint ook het alarm te piepen dus moet je voorzien om je sleutel/afstandsbediening bij de hand te houden. Radio en uurwerk zijn ook opnieuw in te stellen,..

Bedankt reeds voor de reacties.

Zonnepaneel had ik al aan gedacht maar is geen optie. Is een ondergrandse garage. Daarboven zijn appartementen, ze gaan het niet leuk vinden als ik een gaatje boor en terecht kom in de keuken van de mensen …

Het is ook niet dat de batterij leeg loopt maar het auto-alarm staat hoe dan ook (automatisch) aan, alsook het sateliet alarm systeem. Dat alleen al vreet batterij en daar kan ik niets aan verhelpen…

Dus moet ik iets zien te vinden met een batterij die ik parallel kan zetten op de ingebouwde batterij en die ik, bvb 1x per week kan gaan ophalen, opladen en s’anderedaags terug aan de P kan gaan kopppelen.

Het is daarom dat ik aan die BlackéDecker lader dacht…

Anoniem

Misschien beter op zoek gaan waarom de batterij leegloopt.
                            Is een teken dat er iets stroom blijft gebruiken.
                            De mijn uit 1986 heeft een jaar stilgestaan zonder echt te rijden, enkel af en toe eens even aan de kant gezet. Nooit echt problemen gehad, zit wel een nieuwe batterij in.

gewoon op zoek gaan naar een ventilatie opening/rooster aan de zuidkant en daar een mini zonnepaneel als batterijlader aan de muur hangen. de zon staat in de winter laag dus vertikaal tegen de muur kan best.

even zoeken via geogel: “solar trickle chargers for 12 V battery”

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.