Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › batterij plat koffer afgesloten
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door
Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
22 januari 2015 om 22:29
Wou de P even starten maar nada.
Blijkt dat koffer en motorkap beiden ook afgesloten zijn hierdoor?
Batterij bevindt zich toch vooraan rechts?
Anybody??? -
MakerDiscussie
-
[quote=”Malkovitsj77″ post=194777]mss es op zoek gaan naar een dergelijke booster! Thx 4 da tip you you![/quote]
ik blijf het wel vreemd vinden dat er in jouw zekeringkastje zo geen uitschuifbare pluspool zou zitten
elke 996 en 986 waarvan de koffer elektrisch opent moet er zo één hebben.je hebt trouwens geen zware booster nodig hoor. het motortje van de ontgrendeling heeft maar een paar AMP nodig.
ga naar een autoshop en koop er een stekker die in de sigarettenaansteker past. sluit deze correct gepoold aan op een andere batterij (liefst gezekerd) en plug deze in je cigarette lighter.
natuurlijk moet je nu niet proberen starten met zo’n hulpdraad van 1,5 mm2 want dan heb je snel een probleem. maar je hebt ten minste in no time je kofferklep open en je kan de batterij opladen of even startkabels aankoppelen.kijk wel eens na waar je stroomlek precies zit. want deze niet oplossen en een druppellader aansluiten gaat de levensduur van je batterij geen goed doen. of had je de auto al zo lang laten stilstaan :wtf:
Geen electronica , wa een luxe. ( bt5 bj. ’61 )
Succes met het openen.
MarcVolgens mij is er wel degelijk een verschil tussen een 996 3.4 (met de kabelbediende mechanische kofferopening / grote hendels) en de 996 3.6 met de electrische opening.
Dus als je een 3.4 hebt zal je (alweer volgens mij) geen “rode” zekering vinden. 🙂
ik heb zelf een intelligente lader die zowel rechtstreeks op de batterij als op de sigarettenaansteker kan ingestoken worden, werkt altijd.
In de handleiding van mijn 996 staat ook de beschrijving van PatrickB vermeld, doch ook bij mijne 996 van ’99 is dit rode onderdeel niet aanwezig.
Mijne garagist heeft toen één van de zekeringen eruit getrokken (ik denk 3C ?? , dit moet je even opzoeken …) en spanning op 1 van deze contactpunten links of rechts spanning gezet.
Sedert dien ook altijd tijdig de lader aangehangen …Het is dus in ‘no time ‘ te fixen als je weet welke zekering …
Die rode pool voor de startkast of andere batterij op te zetten is uitschuifbaar, die zie je dus niet direct zitten. De zwarte klem zet je op de slotvanher van de carrosserie. (zoals hierboven reeds vermeld)
mss es op zoek gaan naar een dergelijke booster!
Thx 4 da tip you you!wegenhulp heeft een booster die ze via de aansteker en de scharnier toch genoeg electriciteit opwekt om de koffer te openen, ik weet het, heb het met de boxster ook meegemaakt. Eerst heeft die gast zitten trekken dat het niet normaal is aan dat hendeltje om te openen…allez c’est quand meme un cable…waarop ik hem attent maakte dat het electrisch te doen is. Pas vrai…enfin discussie tot en met en van colère heeft hij dan toch de booster bovengehaald en mij 120€ getaxeerd. Toen hij wegreed zij hij nog dat mijn kabel ergens moet klemmen :loser:
Heb druppellader .. as usual too late!
Rood onderdeel zit niet in mijn zekeringkast!?
More tips or tricks?Boxster ook zo al eens mogen openen…
😐
Sindsdien viva de druppellader.geen rode plomb te vinden.. ook op de zekeringskaart staat geen die koffer zou bedienen?
Deur open doen met de sleutel, zekeringskastje openen en zoeken naar een ROOD ONDERDEEL dat je kan uittrekken !
Startkabel er op zetten, massa zoeken en klaar.
Been there, done that.
Bij een 996 4S bevindt de batterij zich net voor de ruitenwissers onder het kofferdeksel.
Er is een systeem om de koffer handmatig open te doen, maar dat is one time only, daarna moet je een deel van de kofferbekleding vervangen omdat het kabeltje dat je daarvoor gebruikt door de bekleding snijdt (althans, was toch zo bij een 997 die we ooit in St-Tropez gedepanneerd hebben).
Your best bet is dus van een lader via de sigarettenaansteker te kopen en die er aan te hangen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.