Home › Forum › Porsche Talk › BATTERIJ PROBLEMEN BIJ 991
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door Mark.
-
MakerDiscussie
-
18 januari 2017 om 13:01
Mijn batterij loopt leeg op één week tijd bij deze temperaturen wanneer hij stil staat, daarnet Porsche gebeld hierover en die beweren dat dit normaal is!
Dit kan toch niet, ik ben benieuwd of er hier nog meer zijn die batterijproblemen hebben
Thanks -
MakerDiscussie
-
Toch wel grappig, volgens onze groene jongens moeten we in de toekomst allemaal elektrisch rijden, maar een simpele autobatterij kunnen ze nog niet maken.
Een moderne auto heeft gemiddeld 80 mA nodig als ruststroom , het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat op een week je batterij hierdoor leegloopt , met deze koude dagen en korte tripjes is het mogelijk dat je batterij niet voldoende geladen word zoal Wim aangeeft , maar dan nog ??
En het is ook niet onmogelijk dat een nieuwe batterij na een jaar defect gaat !! maar ik zou geen vrede nemen met het verhaal van uw garage : zij kunnen perfect uw batterij nameten en ook de ruststroom .
Mijne ex 981 kan perfect 6 weken stil staan in de winter.( wel in gesloten garage )Dat is dan ook een 3.2 zonder electronica en alle andere beveiligingen t.o.z van een 991. 😉
Kon ik met mijn 3.2 ook, en zelfs de gehele wintermaanden, haalde dan wel de zekering eruit van de klok.Dus totaal onvergelijkbaar. 💡
Ik heb ook auto ‘s gehad waar het snel leeg ging.
En auto ‘s waar het lang goed bleef
De bmw die ik nu heb blijft ook lang goed .Ps: de batterijen die ik al altijd gekocht heb
is met 3 jaar garantie geweest .(Koopwet van jan. 2005 min. 2jaar garantie in België) voor particulieren.
[quote=”bladerunner” post=246789]1 week en batterij plat???Nieuwe Porsche???
Misschien een Duracel nemen.
Neen, serieus, dit kan toch niet. :wtf: :wtf: Wat doe je dan als je bvb een weekje op skiverlof vertrekt en de auto een week laat buiten staan aan het hotel? Batterij er uit nemen en mee op de kamer en aan de druppellader? Elke dag een ritje van 50km ipv in de Apres ski te vliegen?…
Wat een grap. :happy:Mijn batterij zat er in (911-1987) toen ik hem 6 jaar geleden kocht, enkel als hij langer dan drie maanden moet stilstaan leg ik hem aan de druppellader maar zelfs na die drie maanden start hij zonder problemen. :driver:[/quote]
That’s my point!
1 week en batterij plat???Nieuwe Porsche???
Misschien een Duracel nemen.
Neen, serieus, dit kan toch niet. :wtf: :wtf: Wat doe je dan als je bvb een weekje op skiverlof vertrekt en de auto een week laat buiten staan aan het hotel? Batterij er uit nemen en mee op de kamer en aan de druppellader? Elke dag een ritje van 50km ipv in de Apres ski te vliegen?…
Wat een grap. :happy:Mijn batterij zat er in (911-1987) toen ik hem 6 jaar geleden kocht, enkel als hij langer dan drie maanden moet stilstaan leg ik hem aan de druppellader maar zelfs na die drie maanden start hij zonder problemen. :driver:
Thanks voor de tips!
Ik blijf het echter ongelooflijk vinden dat in deze tijd van technologie waarbij een “911 toch engineering ten top is” incluus de prijs die je ervoor betaalt er niet eens kan voor zorgen dat je na een week zonder batterijspanning zit…indien je een druppellader hebt met een reconditioning programma, dan zou je batterij daar baat van kunnen hebben.
en verder idd op de zekeringen meten om uit te zoeken welke de grote stroomverbruiker(s) is(zijn)Bij een batterij zit een garantie termijn van 1 jaar.
Als garagehouder dien je de kaart die erbij geleverd wordt ingevuld terug te geven met vermelding in welke auto deze geplaatst is, en stikker op de accu op de juiste datum vrij te krassen.
Dan kun je zonder problemen de accu ruilen voor een andere.en dan mijn voorkeur voor een zeer goede accu is: Bosch silver en altijd 10 AMP meer nemen als standaard.
Je wilt niet weten wat Porsche wegtrekt bij starten, en dat is minmaal 55/60AMP.[quote=”cabrio wim” post=246781]Meten is weten: kun je zien wat verbruik is van alle componenten als je niet rijdt.
Dus alarm en klokje zullen de grootste verbruikers zijn, als je daar het verbruik van weet is het makkelijk uit te rekenen hoelang je accu het moet uithouden.Weet meerdere Porsche rijders die dit probleem hebben bij een moderne Porsche.
Ik weet niet hoeveel km je rijdt op een week, maar van korte ritjes minder dan +/- 50 zal je accu nooit volledig op sterkte zijn.Dus als je in het begin wel kon starten en je kleine/korte ritjes reed zal de accu niet geheel vol geweest zijn.
Als je dit dan wat maanden doet zal kracht van accu steeds afnemen zodat hij het inderdaad geen week meer volhoud.
Beste is dan om er een druppellader op te leggen als je weinig gebruik maakt van de Porsche.[/quote]Ik heb hem al een paar keer opgeladen, dus met een vol opgeladen batterij loopt hij toch weer snel leeg, maar ik rijd er inderdaad relatief
kleine afstanden meeIk had begrepen dat er op een batterij geen garantie is?
IDD en zeker deze koude is ergens te verstaan :engeltje:
De mijne schakelt zelf alles na een week uit! enkel het alarm werkt dan nog! kan hem niet meer op afstand openen met met de sleutel dan binnen x tal sec contact op zetten. best druppel lader aanhangen denk ik! of elk jaar niet batterij :engeltje:eens dat deze 1x volledig plat gaat gaat ze dood :bounce: maar meestal nog in garantie :coolness:
Meten is weten: kun je zien wat verbruik is van alle componenten als je niet rijdt.
Dus alarm en klokje zullen de grootste verbruikers zijn, als je daar het verbruik van weet is het makkelijk uit te rekenen hoelang je accu het moet uithouden.Weet meerdere Porsche rijders die dit probleem hebben bij een moderne Porsche.
Ik weet niet hoeveel km je rijdt op een week, maar van korte ritjes minder dan +/- 50 zal je accu nooit volledig op sterkte zijn.Dus als je in het begin wel kon starten en je kleine/korte ritjes reed zal de accu niet geheel vol geweest zijn.
Als je dit dan wat maanden doet zal kracht van accu steeds afnemen zodat hij het inderdaad geen week meer volhoud.
Beste is dan om er een druppellader op te leggen als je weinig gebruik maakt van de Porsche.Porsche beweert dat het normaal is wanneer hij één week stil staat, ik steek hem nu binnnen om te checken maar dat wordt gegarandeerd een discussie en een factuur
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.