batterij snel leeg?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 batterij snel leeg?

  • Maker
    Discussie
  • De laatste maanden staat de P meer stil in de garage dan dat hij nog rijdt. Daarom al een paar keren platte batterij gehad. Onlangs batterij stuk dus vervangen door een nieuwe (originele) batterij van bij Verellen. Nu als de wagen twee tot drie wagen stilstaat is de batterij volledig leeg.
    Batterij is uitgetest en perfect, verder geen verliesstroom (minimum van alarm)

    Gebruiken jullie altijd een druppellader? Dan moet die eigenlijk constant insteken 🙄

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • ik zit in de batterijen wereld meer bepaald traktie batterijen voor vorkliften.

      En ik vind dat ook allesbehalve normaal.

      Heb geen idee wat voor batterij er in de porsche steekt ma uw sluipverbruik is net iets te hoog tov uw capaciteit me dunkt.

      WB

        of batterijnieker………………… 😆

          Probleem opgelost, gisteren bij Verellen geweest. Daar wisten ze te zeggen dat het doodnormaal is dat de wagen niet meer gaat starten als deze een paar dagen stilstaat. Alles gaat nog werken behalve starten, dat lukt niet meer. Stroomverbruik in “rusttoestand” was normaal. Dus druppellader gekocht, 46 EURO + BTW

          Als dat normaal is, dan is het hoog tijd dat ze bij die garage eens een andere mechanieker of electronieker in dienst nemen !!

            Zeiden ze bij Verellen tegen mij. Weet het ook niet. Maar rij er nu ook terug dagelijks mee dus heb ik geen problemen meer met de batterij 😆

              Aangezien ik quasi dezelfde auto heb kan ik alleszins concluderen dat het niet normaal is, want de mijne heeft dat niet 😀

              Het komt wél weinig voor dat hij langer dan 2 dagen stilstaat.

                Als dat normaal is, dan kan een auto ook zonder benzine rijden…

                4s

                  [quote=”knoet”:ik1nscau]k vin dat (weeral) maar dikke zever van bij Verellen ze…

                  jim, zo dom zijde nu toch ook ni dat ge da gaat geloven 😆 [/quote]

                  ik ken die mannen van bij verellen niet maar begrijp die uitspraak toch ook niet, mijjn porsche kan zeker vier weken stilstaan en dan zonder probleem gestart worden (alarm blijft tussentijds op)

                    k vin dat (weeral) maar dikke zever van bij Verellen ze…

                    jim, zo dom zijde nu toch ook ni dat ge da gaat geloven 😆

                      [quote=”Audiotronics”:1vqhc558]Probleem opgelost, gisteren bij Verellen geweest. Daar wisten ze te zeggen dat het doodnormaal is dat de wagen niet meer gaat starten als deze een paar dagen stilstaat. Alles gaat nog werken behalve starten, dat lukt niet meer. Stroomverbruik in “rusttoestand” was normaal. Dus druppellader gekocht, 46 EURO + BTW 😆 [/quote]

                      Nieuwe batterij en na 4dagen starten onmogelijk.En dat is normaal bij Verellen?Jawadde.Dat geloven ze toch zelf niet.Dan begin ik vandaag nog een handeltje in druppelladers. 😆

                        Probleem opgelost, gisteren bij Verellen geweest. Daar wisten ze te zeggen dat het doodnormaal is dat de wagen niet meer gaat starten als deze een paar dagen stilstaat. Alles gaat nog werken behalve starten, dat lukt niet meer. Stroomverbruik in “rusttoestand” was normaal. Dus druppellader gekocht, 46 EURO + BTW 😆

                        WB

                          Wordt de batterij wel bijgeladen als je de wagen start?
                          Moet naar ongeveer 14 volt gaan als de motor draait geloof ik.
                          Eenvoudig met de v-meter te meten…………….
                          Kan ook een lichtje van kofferruimte of zo zijn dat blijft branden……?
                          tzijn maar ideêen
                          gr
                          WB

                            Batterij dus op < 4 dagen volledig plat 🙄 Was donderdagavond opgeladen en wagen is niet gestart geweest. Is een nieuwe batterij dus daar kan (normaal) het probleem niet zitten. Wagen moet toch kortelings binnen voor grote controle en wat prulletjes op te lossen. Kunnen ze ineens dit ook controleren.

                            Anoniem

                              Bij Porsche verkopen ze goede druppelladers die je in de sigarettenaansteker kan plaatsen (dacht zo rond de 50euro). Ik gebruik die als de wagen voor langere tijd stilstaat. Maar de wagen heeft nu net 14d stilgestaan (zonder de druppellader…was het vergeten) en startte onmiddellijk.

                                Op mijn 996 is dit alleszins niet.

                                Ik rijd er doorgaans dagelijks mee. Aangezien ik ziek thuis zat is er de laatste week helemaal niet mee gereden. ➡ Geen enkele impact op mijn batterij, toch niet merkbaar of zichtbaar (de meter).
                                Heb er geen tracing op zitten.

                                  Dacht ik ook maar er is praktisch geen stroomverbruik, enkel van het alarmsysteem en de track & trace ❓

                                  Waar ik nu ook aan denk is dat de wagens soms ‘s morgens maar van Heist o/d Berg naar Tremelo rijdt (ongveer 10 km) met airco en zo op en ‘s avonds terug. Dat de batterij niet kan opgeladen worden. Ook wordt de wagen soms gewoon buiten gereden (om te poetsen natuurlijk 😆 ) en daarna terug binnen gereden. Elke keer starten en direct terug stil leggen.

                                  Ik ben vandaag de batterij aan het opladen met een batterijlader en deze avond gewoon wagen op slot doen in garage. Ben tot maandagnacht weg en dan eens zien hoe en wat. En anders elke dag maar terug met rondrijden 😆

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.