Batterij weeral kapot … grrrrrr…..

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Batterij weeral kapot … grrrrrr…..

• Maker
    Discussie
  • Gisteren heeft mijn officiele porsche batterij van de 996 het terug begeven. Ik krijg ze niet meer opgeladen met een zware oplader. Ik rij niet veel met de wagen, maar als hij in de garage staat hangt er altijd een (Porsche) druppellader aan. En toch is ze leeg en kapot geraakt. Snap het niet. Is minstens al de 2e keer. Deze batterij is 3 jaar en 2 maand oud en die er voor had ik ook iets meer dan 3 jaar. Altijd origineel Porsche. Zijn er nog die dat probleem hebben ? Heb wat op fora rondgeneusd en hier en daar worden de officiele batterijen van Porsche afgeraden. Ik denk er nu ook aan om deze keer een Bosch of zo te kopen. Heb wel een mailtje naar Porsche Centre Brussel gestuurd met vraag of ze ze toch niet onder garantie nemen, maar ik vrees er voor…
    Welk merk van batterij hebben jullie ?

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Oeps, mijn commentaar ging over die onderste rommeldingen. Ben na eerst jarenlang klooien met dat dingske (en doordraaien 2 accu’s), inmiddels al een aantal jaren zeer tevreden over de Ctek acculaders.

0

dit type van porsche is best oké. is eigenlijk een Ctek in een zwart jasje

maar de eerste generatie werkt volgens een ander principe en qua techniek passé

0

Misschien dat …

– De Porsche druppelladers zijn niet voldoende krachtig (niet voor m’n 964 in ieder geval).
          – Je daardoor een paar keer gestart hebt met een (nagenoeg) lege batterij.
          – Waardoor de platen van de batterij zijn krom getrokken.
          – En de opname capaciteit ernstig is teruggelopen.
          – En de batterij uiteindelijk kaduuk is geraakt.

Oplossing in dat geval:

– Koop een goeie acculader van een ander merk!

0

Af en toe eens aanleggen op de druppellader en weer afkoppelen zodra hij vol is … is denk ik beter voor de accu en is ook de normale werking in plaats van continu volgeladen houden

http://www.onderhoudslader.be/informatie/acculaders-druppelladers.php

“Dilemma: altijd aangesloten laten?
            De fabrikant van de acculader geeft duidelijk aan dat het aan te raden is de acculader altijd aangesloten te laten. Echter diverse fabrikanten van accu’s zijn hier niet helemaal mee eens.
            De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden, daarom raden wij aan de acculader af en toe geheel te ontkoppelen, natuurlijk alleen indien het mogelijk is. Over het algemeen is het aan te raden de accu twee weken te laden en vervolgens vier weken niet te laden. Bij een Optima accu is het aan te raden om de accu twee weken te laden en vervolgens gedurende 5 maanden te laten staan. Een Optima accu mag dan ook in de vorst staan.
            Indien u dit toepast, let dan op dat u de acculader geheel loskoppelt en zorg dat u de accu geheel los maakt van alle verbruikers. Tevens mag de accuspanning nooit onder de 12,5 volt zakken.”

0

is de stroomsterkte van de alternator (indien deze niet meer origineel is) en batterij op elkaar afgestemd?

0

Alternator is gereviseerd 3 jaar geleden, samen met de installatie van de nieuwe batterij.

0

of varta blue dynamic.
                  mss toch ook je alternator eens (laten) checken ?

0
                  Wim

Ik heb altijd de Bosch Silver.

0
                  8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.