Batterijlader

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Batterijlader

• Maker
    Discussie
  • Na vijf weken niet meer met de wagen gereden te kunnen hebben. Blijkt
    nu de batterij plat te zijn.

Iemand een suggestie voor een goede niet te dure batterij oplader?

Zijn er zaken waar je moet opletten.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)
    • stroomlek: één per één de zekeringen uittreken en met een multimeter nameten (aan de juiste kant van de zekeringvoetjes)

met afgekoppelde batterij, die opgeladen is door de alternator tijdens het rijden, heb je geen druppellader nodig. nadeel is wel dat de auto dan niet op alarm staat en wss ook de sirene afgaat zodra je de batterijklem los hebt.

Stroomlek? Hoe spoor je dat op?

Kan het niet zijn dat de batterij gewoon leegloopt door het klokje dat in de wagen zit?
        heb precies ook een soort nageplaatst alarm gevonden, ik weet niet of deze ook energie trekt.

Als ik de batterij dan zou afkoppelen, moet die dan ook aan de lader leggen of speelt dat dan geen rol?

op mijn (oudere) optima zit er geen ‘reconditioning’ programma.
          een druppellader is oké, maar je moet toch op zoek naar de stroomlek. in het slechtste geval gaat het component welke dit veroorzaakt warm lopen omdat je de batterij blijft bijladen. je wil je auto ‘s morgens nooit uitgebrand in de garage vinden.
          als je momenteel geen tijd hebt op het allemaal uit te zoeken, dan zou ik eerder de batterij telkens afkoppelen of een kill switch plaatsen.

Mijn SC, staat na een week met een platte batterij.

Nu ben ik ook wat aan het rondkijken voor een druppellader.

Ik hoor dus dat CTEK en Optima zeer goed zijn.
            Maar kan je met een Optima ook ergens zo’n snelkoppeling hebben ipv helemaal aan de batterij te schakelen?

En bestaan er bij Optima ook met revitaliseer functie? is een must voor mij.

Thnx!

Ik zie dat er bij een lokale verkoper nu een actie is op de CTEK MXS10 (155€)
            Is dit een goed model of al een beetje over the top om de P. aan de lader te houden?

Ik heb even gekeken op de website van Conrad maar welk model kunnen jullie aanraden ?
              ((als leek) zie ik door de bomen het bos niet meer…)
              Is gewoon om de batterij van een 964/993/996 op te (druppel)laden, via de batterij en via de sigarettenaansteker.

Ik gebruik de oude van porsche
                Via sigaretteaansteker (dus geen motorkap meer open doen
                + geen warm blokje op de grond of in de wagen ) .

Zo gemakkelijk .(lange kabel)

image_2015-01-04.jpg

Ah! Ik ging just de vraag stellen of ik iemand een plezier kon doen met het hier van iemand op het forum te kunnen kopen… bij deze…

c-tek en telwin,goeie ervaringen mee.

bij ons verkrijgbaar aan forumvoorwaarden!

Kun je niet voor sukkelen voor die prijs !

ik had al Cteck, optimate en ik heb er een paar weken geleden nog één bijgekocht in de A.di
                        totnogtoe doet die het prima en er zit 3 jr garantie op :sleep: ik heb wel de laadkabel van een overleden Ctek overgebouwd zodat deze nieuwe plug&play op al m’n huidige connectoren past 😎
                        en idd altijd op de betonnen vloer plaatsen om evt warmteontwikkeling direct af te voeren :popcorn:

Hier ook een Optimate 4, ik leg de lader zelf op de grond ; een Britse collega van me heeft eens zijn Morgan +8 half in vlammen zien opgaan doodrat de batteirjlader (eentje van Halfords) te warm geworden was 😯

Ik heb ook de originele porsche lader voor de batterij… Deze werkt na 10 winters nog altijd perfect! Mijn nonkel had deze aangekocht toen hij de 993 aankocht, voor de winter te overbruggen.

Ja, alleen steek ik de lader eveneens in de koffer.

DSC_0058.jpg
                                bedoel je zo,
                                DSC_0057.jpg

Kabel volledig vrij als ik hem langs bovenkant kofferklep (aan ruitenwissers) naar buiten laat lopen. (996, natuurlijk veel praktischer dan… :coolness: )

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.