Batterijlader

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Batterijlader

• Maker
    Discussie

• Peter
    Deelnemer

Na vijf weken niet meer met de wagen gereden te kunnen hebben. Blijkt
      nu de batterij plat te zijn.

Iemand een suggestie voor een goede niet te dure batterij oplader?

Zijn er zaken waar je moet opletten.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 65)
      • Goeie keus. Dat is de fijnste met revitaliseringsfunctie. Ben ikzelf zeer tevreden over!

Heb bij mij de kofferdeksel altijd op net ingehaakt maar niet dicht staan, dan heb je wat ruimte en klemt je kabeltje niet. En dan heeft het geheel wat ventilatie mocht het onverhoopt warm worden.

Na al die lovende commentaren hier en met de winter voor de deur, mij ook zo’n ctek aangeschaft :engeltje:

DSC01645.jpg

Attachments:
          • DSC01650.jpg

[quote=”vincent 928″ post=180992]
            De lader die ik ooit te koop zag bij porsche in Ingelmunster leek mij verdacht veel op een ctek met een porschelogo op gedrukt[/quote]
            Dat zijn ze ook! :geek: 8)

ik ben zelf zeer tevreden met mijn 2 Ctek laders maar ook die van auto 5 doet wat hij moet, alleen is hij veel groter en dus iets minder handig.
              De lader die ik ooit te koop zag bij porsche in Ingelmunster leek mij verdacht veel op een ctek met een porschelogo op gedrukt en dit voor 2 maal de prijs van diezelfde ctek zonder p-logo.

wie durft deze eens te testen:
              http://www.lidl.be/nl/angebote.htm?action=showDetail&id=6642

[quote=”The Eagle” post=180132][quote=”Oli-Carrera” post=180051]Originele van Porsche werkt ook perfect!
                Gebruiken wij op de 997 en 993, beide via de sigarettenaansteker en werkt heel goed en makkelijk!

Groeten[/quote]
                Idem hier[/quote]

+1

Thx voor de link!

Wim

Toch geen kramp in uw vingers hè. :mrgreen:

Op Google zie en vind je alle prijzen van verschillende modellen.
                    klikkerdeklik

opti mate kan met vaste kabeltjes aan batterij gekoppeld worden, kan via de spleet langs de bovenkant van de voorkoffer aangesloten worden, geen rubbertjes die samengedrukt worden 😀

Wat kost zo’n CTek?

Hier ook Ctek mxs 5.0.
                          Zit er ongeveer een jaar in. Zalig dat ik niet meer moet denken aan een lege batterij.
                          Steek het wel onder de deur. Heb niet gevoel dat dat teveel spant voor kabeltje.

De oplader heeft zijn werk gedaan.

De wagen startte deze morgen zonder probleem :driver:

ken

hebben een Accumate (8jaar) en een Ctek MXS 5.0 (2jaar)
                              Accumate is puur een druppellader en de Ctek is lader met eens dat de batterij opgeladen is, het overgaat in een druppellader.
                              Beide doen hun werk

Connectie blijft permanent op de polen. Rubberen aansluiting met afdekdopje hangt uit de batterijbak. Gewoon de lader inpluggen en klaar. (zie bijlage onderste connectie)

Attachments:
                                • ctek.jpg

Mocht je toch een ritje maken achteraf, hou je de connecties dan op de batterij?
                                  Ik deed dit met mijn motor, had er ringconnecties aan en het kleine kabeltje bleef rustig waar het zitten moest.

Aan de sigarettenaansteker is idd makkelijker… mss sneller slijtage aan het kabeltje doorat deze steeds langs de venster buiten moet..

Hier C-TEK MX 5.0 rechtstreeks aangesloten op de batterijpolen. Kabel loopt mooi langs de voorruit de koffer uit. Kan op slot en alarm kan op. Langs de aansteker zat ik toch met het raam op een kier. Tussen de deur werd de kabel een beetje “geknepen”.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 65)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.