Batterijlader

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Batterijlader

• Maker
    Discussie

• Peter
    Deelnemer

Na vijf weken niet meer met de wagen gereden te kunnen hebben. Blijkt
      nu de batterij plat te zijn.

Iemand een suggestie voor een goede niet te dure batterij oplader?

Zijn er zaken waar je moet opletten.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 65)
      • [quote=”IwanVdm” post=180131]… Ik zie enorm veel aanbod van die merken… Moet ik naar iets specifieks zien waar ik rekening moet houden?[/quote]

kijk naar de Ampere van je batterij en zorg dat je ladertje dit vermogen aankan om in minder dan 12 u op te laden.
        ik zou opnieuw kiezen voor een versie met een reconditioning programma, functie voor AGM batterijen en die ook moto/grasmaaier batterijen kan laden.
        verder lees ik dat er een paar de sigarettenaanstekerstekker gebruiken. ik heb van ctek een kabeltje met LED indicator in de snelkoppeling ingebouwd en die mee aan de batterijklemmen vastgeschroefd zit. zo kan je aan de gekleurde LED’s al zien in welke conditie je batterij nog is voor je de lader uithaalt, super handig.
        die sigarettenaanstekerstekker van Ctek heeft een ietsje te kleine omtrek voor Porsche waardoor van mijn auto soms onbewust het druppelladen een tijdje uit lag en het alarm de batterij toch al ver had leeg getrokken.

@ stoffels70: moderne batterijen kunnen er niet tegen om ze helemaal plat te laten gaan en kunnen daardoor onherstelbare schade oplopen.

Ik heb ook eentje, zelfs tweedehands, van NorAuto en werkt perfect. Is er eentje voor auto en moto. En hang de P altijd aan de lader als ik weet een paar dagen niet te zullen rijden.

Mijn druppellader steekt 24/24 – 7 op 7 in (via sigarettenaansteker)

[quote=”Oli-Carrera” post=180051]Originele van Porsche werkt ook perfect!
              Gebruiken wij op de 997 en 993, beide via de sigarettenaansteker en werkt heel goed en makkelijk!

Groeten[/quote]
              Idem hier

Ik ga mij ook een aanschaffen, liefst een druppellader om aan de sigarettenaansteker te hangen.
                Is het aangewezen die steeds (ganse winterperiode eventueel) zijn gang te laten gaan?

Dus ctek of optimate zijn de beste druppelladers als ik het hier zo lees.

Ik zie enorm veel aanbod van die merken… Moet ik naar iets specifieks zien waar ik rekening moet houden?

Ik ga mij ook een aanschaffen, liefst een druppellader om aan de sigarettenaansteker te hangen.
                  Is het aangewezen die steeds (ganse winterperiode eventueel) zijn gang te laten gaan?

Dus ctek of optimate zijn de beste druppelladers als ik het hier zo lees.

Ik zie enorm veel aanbod van die merken… Moet ik naar iets specifieks zien waar ik rekening moet houden?

Mijn optimate is intussen 15 jaar oud.
                    Hij hangt altijd wel ergens aan om te laden.

Druppellader

zijn dit zogenaamde druppelladers ?
                        wat is feitelijk het beste voor de conditie van de accu als deze in de winter 4 maanden niet wordt gebruikt. Een druppellader die heel de winter oplaad, of dat je de batterij gewoon laat leeg lopen en op het einde van de winter er terug aanhangt ?

Het is een CTEk geworden. Straks zullen we weten of hij zijn werk doet… :driver:

XXX

Heb die Ctek ook al drie jaar in gebruik, geen problemen mee :up:

opti-mate, nooit problemen mee gehad, niet voor de motoren en nu niet voor mijn boxstertje, zeer prijslijk en gaat enorm lang mee, heb er nog eentje liggen van de eerste generatie en werkt nog prima (motorfiets). Heb op mijn batterij een fiche geplaatst dat ik juist nog maar moet inpluggen als hij langere tijd stilstaat.

m’n eerste was een optimate en die doet het nog steeds. ben intussen aan m’n tweede Ctek bezig. dus dubbel in prijs is ook geen enkele garantie.
                                van beide ben ik content maar de Ctek lijkt me beter geschikt voor de nieuwere types batterijen. op die mxs5.0 staat ook een speciaal programma specifiek voor AGM batterijen.

Wim

[quote=”marcolini67″ post=180045]Wim,

Dit is wat kort door de bocht!! Ik heb die van NorAuto en die is zeker even goed!

Gr.
                                  Marco[/quote]

Kan zijn, maar we hebben er al verschillende gehad en deze is de enigen die het na 4 jaar nog doet.
                                  Dus bij intensief gebruik. 😉
                                  Zal niet zeggen dat er geen andere goede zijn, maar dit is onze ervaring en zeker qua prijs verhouding en werking.

Ik heb pas ook een ctek aangeschaft vanwege het zelfde probleem met de 993.
                                    Ding doet het prima wat niet wil zeggen dat er nog andere goede merken zullen zijn …

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 65)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.