Batterijsleutel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Batterijsleutel

• Maker
    Discussie
  • Ik heb wel een origineel Porsche-alarm en binnenkort een kleine omnium met diefstal maar toch zou ik nog een andere veiligheid willen inbouwen, namelijk een batterijsleutel.
    Iemand een idee waar ik deze best plaats, en kan het kwaad dat de batterij dus ontkoppeld wordt als ik de sleutel omdraai en wegneem?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Anoniem

GSM nummer is onderweg 😀
      Streetzone is een km van bij mij, dus de weg weet je al bijna :happy:

[quote=”vawilliam2003″ post=90539][quote=”bladerunner” post=90519]

Maar ik zou toch graag iets extra toevoegen. Misschien dat Vawilliam mij zijn trukken wil leren? Blijkbaar wonen wij niet zo ver vaneen. :drink:[/quote]

Kom gerust eens langs.
        Ik ben van Geel/Zammel, vanwaar ben jij :?:[/quote]

Ik ben van Mol (Achterbos). Ik denk dat ik u eens zien rijden heb toen ik bij StreetZone binnenging voor een onderdeeltje voor mijn Vespa.

Als je het niet erg vind kom ik eens af, tenminste als deze winterprik voorbij is, want mijn Porschke staat momenteel onder zijn hoesje, warm in de garage terwijl mijn X3 buiten in de kou staat.

Je mag mij altijd je GSMnr. sturen via PM dan kunnen we beter afspreken.

[quote=”cabrio wim” post=90512]Dus komt er op neer:

Alarm gaat af ..[/quote]

Neen, het (fabrieks-alarm) gaat aan – in die zin van dat de deuren op slot gaan en de beveiliging “actief” is 😉

Vertragend zal zo’n massa-sleutel mss zijn – bij een (poging tot) diefstal … verder ook niks en inderdaad MI alleen voor het behoud van de accu, daar waar je er geen (druppel)lader aan kunt zetten …

Wim

Kijk, daar is nu het forum voor. :first:

Anoniem

[quote=”bladerunner” post=90519]

Maar ik zou toch graag iets extra toevoegen. Misschien dat Vawilliam mij zijn trukken wil leren? Blijkbaar wonen wij niet zo ver vaneen. :drink:[/quote]

Kom gerust eens langs.
              Ik ben van Geel/Zammel, vanwaar ben jij ❓

Wim

Probleem is: als ze je Porsche willen hebben, of wat voor andere auto, komen ze hem toch wel halen, ondanks alle beveiligingen.
                Heb al een en ander gelezen op de forums van beveiligde auto’s, en zelf gewoon uit de garage gehaald terwijl de mensen sliepen.
                Tegen de echte kunnen we ons toch niet bewapenen. 💡

Ik parkeerde overdag mijn Porsche cabrio altijd gewoon open op een drukke plek.
                Je moet ze gewoon de indruk geven dat ze denken dat je in de buurt bent.

Hm… toch geen goed idee precies.

Maar ik zou toch graag iets extra toevoegen. Misschien dat Vawilliam mij zijn trukken wil leren? Blijkbaar wonen wij niet zo ver vaneen. :drink:

Anoniem

Ik heb er eentje onder het dashboard zitten, kan deze dus aan/uitschakelen van uit mijn zetel. Wel een zware uitvoering waar de sleutel er niet afkan dus meer voor de batterij. Anderzijds zit hij helemaal weg en ziet er niet als een traditionele batterijsleutel uit dus naar diefstal toch ook een extra time-consumer en das wat ze niet nodig hebben hè.

Wim

Dus komt er op neer:

Alarm gaat af, radio en klok opnieuw instellen en een hoop werk, voor iets wat niet echt anti diefstal werkend/verhogend is. 😉

Dus is meer voor accu te sparen als deze niet aan een druppelaar kan. 💡

[quote=”bladerunner” post=90468]
                        Iemand een idee waar ik deze best plaats[/quote]

Op de linker kokerbalk – net boven de accu.

Ik heb ze zelf in alle Porsche’s – op de 993 na, die staat altijd daar waar die ook aan de druppellader kan 8)

[quote=”bladerunner” post=90468] .. en kan het kwaad dat de batterij dus ontkoppeld wordt als ik de sleutel omdraai en wegneem?[/quote]

Zoals eerder geschreven zal je radio van slag zijn – alsook het klokje … verder kan het geen kwaad, vermits je de sleutel UIT het contact hebt, wanneer je de massa-sleutel omdraait en weg neemt …

Alarm wordt wel geactiveerd als je de sleutel weer plaatst en omdraait … hou daar dus rekening mee – dat o.a. de deuren op slot gaan (dus sleutel in je zak).

Verder kan het zijn dat je de auto niet af kunt sluiten – of erger, niet kunt openen, als de accu losgekoppelt is.

Wat ik zelf altijd doe;

[list][*]Kofferdeksel ontgrendelen – en open zetten[*]Portieren op slot zetten[*] Massa sleutel omdraaien (en evt. wegnemen)[*]kofferbak sluiten[/list]

.. en omgekeerd ..

[list][*]Portier ontgrendelen met de sleutel[*]sleutel in je hand houden (of zak stoppen)[*]Kofferdeksel ontgrendelen en open zetten[*]Massa sleutel (plaatsen en) omdraaien[*] AB gebruiken om het portier van het slot te doen[*] starten[*] kofferdeksel sluiten[*]weg rijden [/list]

Wim

Batterijsleutel is inderdaad geen veiligheid, en is zo te kraken.
                          Heb verder ook iets toegepast net als William, veel effectiever, en alleen jij weet het. 💡

Anoniem

Ikzelf zou geen batterij sleutel gaan plaatsen.
                            Je gaat dan de radio steeds opnieuw moeten instellen als je de sleutel uitneemt.
                            Verder bied zulk een sleutel geen diefstal beveiliging.
                            Met een balpen kan je hem al kortsluiten.
                            Ik zou dan eerder een simpele schakelaar ergens plaatsen die de spanning naar starter of ontsteking onderbreekt. je kan die dan steken waar jezelf wil en men zal uw auto niet in gang krijgen als ze hem willen stelen. In een vorige auto van mij had ik een kleine schakeling met een relais gemaakt. in die auto moest ik eerst de radio (spanning antenne uit)opzetten vooraleer de startmotor stroom kon krijgen 😀 simpel maar effectief 😀

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.