BB72

Home Forum Zeverhoekje BB72

• Maker
    Discussie
  • hello,
    mijn naam is Philip en ben op het ogenblik (nog) niet in het bezit van een Porsche; rij op dit moment met een Golf V TDi en met een New Beetle TDi (BB72, blackbeetle …)
    heb hier de voorbije jaren een aantal sportieve vehicels gehad, in volgorde als moto’s Suzuki SV650, nadien een Suzuki GSXR600; inzake wagens de voorbije jaren een Opel Speedster 2.2i limited edition (het nr 0945, een zilvergrijze, een echte funcar), nadien een Audi TT 1.8 Turbo Quattro …
    ik hoop hier heel wat info over Porsche te kunnen opdoen en wie weet koop ik via dit forum ooit wel eens mijn droomwagen.
    Grtz Philip BB72

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
      • na het plaatsen van KW verlagingsset -3.5cm

voor de afwisseling hier … designed by the porsche engineers before the second world war … we spreken dan over het ontwerp van de kever
        grtz BB72

Zo had mijn Opel Blitz (1958) die ik eens gehad heb (2.5 6 in lijn met +3,5 ton) trommeltjes rondom.
          Ik kan je verzekeren dat bij een hevig remmaneuver er flink gestampt werd 😉

Een V8 met trommelremmen, Adrenaliemomenten verzekert 😆

Vergelijk NOOIT een oldtimer met een recente wagen, dit is totaal iets anders. Ik kan je verzekeren dat een 911 uit de jaren 70 een droom is tegen over haar tijdgenoten.

Stel je voor dat er toen Amerikaanse bakken rondreden met een V8 van 5,7 L en 4 trommelremmen, dat is pas miserie !!!

Yvan

thanks voor leuk onthaal …
                ik mag het hopen in verband met die droomwagen;
                ben eigenlijk op zich heel content over die 2 VW TDi’s maar die zoektocht die blijft …. hoewel het juist dit is, deze passie voor sportwagens die het net zo leuk houdt;
                wat niet wil zeggen dat het persoonlijk hebben van een P. de max moet zijn!!!!!!
                Grtz BB72
                PS tot nu toe was mijn droomwagen die ik hier zelf had de Opel Speedster, een echte kart; miste enkel wat de sound …

ken

Welkom hier Philip (is mss een beetje laat, maar beter laat dan nooit hé 😉 )
                  ook al een leuke geschiedenis achter de rug gehad 8)

dat je droomwagen binnenkort op je oprit mag staan hé 😉

vanmorgen de golf nog eens een poetsbeurt met REGENWATER gegeven; staat weer te blinken …en inderdaad op die momenten kom ik weer tot de vaststelling dat (ik keek even de naam van de kleur na op de factuur) “graphietblauw (pareleffect)” inderdaad één van de mooiste kleuren is voor een Golf …
                    Grtz BB72

Aha, vind dat ook de mooiste kleur! 😉

even een foto van onze Golf V … is een 1.9 TDi van 90PK, beetje sportiever gemaakt door onder meer de 17 duimsvelgen en banden 225/45 ❗
                        BB72

Yup, mijn zus heeft ook een Golf V, vandaar dat ik wel degelijk kan vergelijken 😉
                          Golf V is idd een leuke wagen en, zeker voor mijn lengte, verbazend groot!

Anoniem

Ja, maar we moeten wel min of meer gelijke bouwjaren met elkaar vergelijken hé. Dus geen Golf V met een Porsche van de jaren ’70. Die moet je dan vergelijken met een 996 of 997….
                            Maar inderdaad een Golf V rijdt wel lekker, mijn broer heeft er eentje en ik heb er al mee gereden. Vergelijkbaar met mijn Audi…

ik moet zeggen dat de golf V ook wel een fantastische wagen is hoor …qua rijgedrag en ook qua remmen …voor zover ik ze al heb moeten uittesten hé, heeft nog maar een 16000 km, één jaar en 2 maanden oud …
                              grtz BB72

Waarschijnlijk een 911 kit op keverbasis met trommelremmen

Een elfje remt idd zeer goed, zelf mijn 30 jaar oude S stopt fantastisch.

Als je gewoon even de remschijven en klauwen vergelijkt met die ven een golf weet je toch genoeg.

Uiteraard is goed onderhoud nodig.
                                Een 911 van 9000€ zal wel meer mankementen hebben dan enkel slechte remmen.

ik kan het je met de beste wil van de wereld niet meer zeggen;
                                  ik geloof je best dat er oude Porsches zijn die heel goed remmen, ook een kwestie van het juiste onderhoud en er de nodige aandacht en dito kosten aan besteden …
                                  Grtz BB72

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.