BB72

Home Forum Zeverhoekje BB72

• Maker
    Discussie

• BB72
    Deelnemer

hello,
      mijn naam is Philip en ben op het ogenblik (nog) niet in het bezit van een Porsche; rij op dit moment met een Golf V TDi en met een New Beetle TDi (BB72, blackbeetle …)
      heb hier de voorbije jaren een aantal sportieve vehicels gehad, in volgorde als moto’s Suzuki SV650, nadien een Suzuki GSXR600; inzake wagens de voorbije jaren een Opel Speedster 2.2i limited edition (het nr 0945, een zilvergrijze, een echte funcar), nadien een Audi TT 1.8 Turbo Quattro …
      ik hoop hier heel wat info over Porsche te kunnen opdoen en wie weet koop ik via dit forum ooit wel eens mijn droomwagen.
      Grtz Philip BB72

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
      • [quote=”BB72″:1iykc9hv]de garagist wees het onder meer omdat ik een vergelijk maakte met mijn splinternieuwe golf V waarvan de remkracht moeilijk te vergelijken valt met die van een oude porsche … [/quote]

Hmm… Ik (en nog vele anderen hier) kan u nochtans verzekeren dat de mijne een pak harder remt dan een nieuwe golf V hoor! 😯
        Welk type/jaar was het?

Grtz,

SidewindR.

Anoniem

[quote=”BB72″:3sunk033]de naam herinner ik me niet meer maar even ter verduidelijking; ik wil zeer zeker de garagist uit olsene zeer zeker niet in een slecht daglicht zetten;
          ben er zeer vriendelijk ontvangen, proefrit was ook geen enkel probleem en het moet gezegd zijn het ging over een porsche 911 waarvoor slechts 9000 euro gevraagd werd …voor dat bedrag kan je geen wonderen verwachten hé; maar een gebrek aan remkracht, het geeft geen goed, geen veilig gevoel …
          BB72[/quote]
          Hmmm…een 911 voor maar 9000€….dat moet (bijna) een wrak geweest zijn, voor die prijs vind je geen 911 die minstens in redelijke staat is. Dus dat zal wel die remmen verklaren denk ik.

de naam herinner ik me niet meer maar even ter verduidelijking; ik wil zeer zeker de garagist uit olsene zeer zeker niet in een slecht daglicht zetten;
            ben er zeer vriendelijk ontvangen, proefrit was ook geen enkel probleem en het moet gezegd zijn het ging over een porsche 911 waarvoor slechts 9000 euro gevraagd werd …voor dat bedrag kan je geen wonderen verwachten hé; maar een gebrek aan remkracht, het geeft geen goed, geen veilig gevoel …
            BB72

[quote=”BB72″:1atq1jss][quote=”eric63″:1atq1jss]Welkom op het Forum.

Welke Porsche droomwagen zou je je in de toekomst willen aanschaffen ❓ [/quote]

realistisch gezien zijn er twee mogelijkheden voor mij; financiële en ook fiscale overwegingen liggen hiervan aan de basis …
              1/ een porsche 911 maar dan wel een oldtimer …vorig jaar deed ik eens een proefritje in een oude 911, dit viel eigenlijk niet zo goed mee; de sound was ok; het vermogen en zeer zeker de remmen vielen enorm tegen maar ik ben ervan overtuigd dat de wagen op dat punt niet in orde was; normaal is de remkracht van een porsche fenomenaal; was in een [size=200:1atq1jss]garage in olsene[/size], de garagist wees het onder meer omdat ik een vergelijk maakte met mijn splinternieuwe golf V waarvan de remkracht moeilijk te vergelijken valt met die van een oude porsche …
              2/ een boxster van bvb een jaar of 6 tot 9 oud liefst een 155kW fiscaal interessant en ik vind het ook wel een prachtige wagen; het cabriogevoel ken ik nog uit mijn opel speedster, bij de boxster is dit ook meegenomen;

Grtz BB72[/quote]

Waarschijnelijk bij Steven en karel hé??
              Een oudere porsche remt goed tot zeer goed maar is natuurlijk niet te vergelijken met een modernere wagen en het hangt er ook vanaf of de porsche waarmee je reed voorzien was van een rembekrachtiger ?! Zonder is voor de echte puristen. 😉

[quote=”eric63″:2sds2qs4]Welkom op het Forum.

Welke Porsche droomwagen zou je je in de toekomst willen aanschaffen ❓ [/quote]

realistisch gezien zijn er twee mogelijkheden voor mij; financiële en ook fiscale overwegingen liggen hiervan aan de basis …
                1/ een porsche 911 maar dan wel een oldtimer …vorig jaar deed ik eens een proefritje in een oude 911, dit viel eigenlijk niet zo goed mee; de sound was ok; het vermogen en zeer zeker de remmen vielen enorm tegen maar ik ben ervan overtuigd dat de wagen op dat punt niet in orde was; normaal is de remkracht van een porsche fenomenaal; was in een garage in olsene, de garagist wees het onder meer omdat ik een vergelijk maakte met mijn splinternieuwe golf V waarvan de remkracht moeilijk te vergelijken valt met die van een oude porsche …
                2/ een boxster van bvb een jaar of 6 tot 9 oud liefst een 155kW fiscaal interessant en ik vind het ook wel een prachtige wagen; het cabriogevoel ken ik nog uit mijn opel speedster, bij de boxster is dit ook meegenomen;

Grtz BB72

Welkom op het Forum.

Welke Porsche droomwagen zou je je in de toekomst willen aanschaffen ❓

Ook hier van harte welkom 😉

knappe beetle… en een logische overstap !

Welkom op het forum !

nog even een foto van BB72
                        Grtz

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.