beamer

Home Forum Zeverhoekje beamer

• Maker
    Discussie
  • wie kan me helpen aan meer info/site betreft beamer, scherm, afstand, wat te kopen, prijzen etcetc… (htforum.nl ken ik al). Bedoeling is om een kleine thuisbioscoop te maken. Bedankt alvast.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • momenteel terug actie in Makro: 495 euro voor 2600 ansi lumen beamer…

beamer is besteld
        epson TW3000 Full HD 20000:1, 21dB, electrisch scherm nog ophangen en kabel aanschaffen
        ondertussen muziekinstallatie uitgebreid met een downforce subwoofer, HD recorder
        enkel nog een blu ray speler en dan is ie compleet
        zal nog wel ns een fotootje posten….

Waaaaw die geeft groot beeld

😈 😆 😆 😆 😆 😆

Hier een fotooke van een beamer in aktie.
            Beamer is ondertussen 3 jaar oud, en kostte 800 Euro indertijd in de Makro, 2000 ansi lumen :

Anoniem

Hou ook de aanbiedingen van makro in het oog, soms zijn daar ook promo’s op beamers.

[quote=”fdeville”:3tn7sbc8]Ja inderdaad, maar voor 350 was het dus wel geen hd beamer, maar 800×600, perfect voor DVD, niet voor HD TV of Blueray. Maar als je goed uitkijkt dan zie je er regelmatig rond die prijzen, bvb op http://www.rueducommerce.fr (leveren via kiala gratis in belgie).[/quote]

klopt, als t kan liefst dus wel HD
                maar die prijzen zijn wel stuk goedkoper als in België als ik me niet vergis???
                jammer dat ze geen 20000:1 beamer van epson hebben…

Anoniem

Ja inderdaad, maar voor 350 was het dus wel geen hd beamer, maar 800×600, perfect voor DVD, niet voor HD TV of Blueray. Maar als je goed uitkijkt dan zie je er regelmatig rond die prijzen, bvb op http://www.rueducommerce.fr (leveren via kiala gratis in belgie).

350,- was dus echt een koopje 😯
                    ga nog naar een speciaalzaak om wat beelden te bekijken maar
                    via het werk een mooie optie gekregen
                    dus hopelijk komt er een HD beamer in zicht 😉 )

Anoniem

heb een tijdje geleden een beamer van het merk epson, type emp-s52 gekocht, prijs was ergens rond de 350 euro (was toen een koopje). Opgehangen via een op ebay gekochte alu-beugel, omgekeerd aan het plafond. Verder een scherm van 3,5m breed gekocht via projectschermen.nl (was rond de 250 euro), dat aan de andere kant van de kamer (op zo’n 6m afstand van de beamer) gehangen. De beamer is aangesloten via s-video aan mijn iMac (met usb tv kaart) en aan een doorsnee dvd speler.
                      Resultaat: prachtig beeld voor films en tv, en dat alles voor investering van maar rond de 650 euro ! Zelfs op klaarlichte dag is het beeld zeer goed zichtbaar (is 1800 of 2000 ansi lummen). Dit toestel is voor zijn prijs zeker een aanrader. Alles is natuurlijk relatief en een toestel van 1500 euro zal waarschijnlijk beter zijn. Maar of het 4 of 5x beter is ?
                      Opgepast: deze beamer is alleen maar geschikt voor films of tv of xbox/playstation 2. Verwacht er geen hd beeld van. Geluid van beamer stoort me niet aangezien ik het geluid van de film (via surround installatie) zodanig hard zet (zoals in de cinema 8) ) dat ik de beamer toch niet hoor. Bovendien hangt de beamer aan het plafond een meter of zo achter mij. En tenslotte heeft de beamer een eco-modus die je kan gebruiken als het donker is, dan maakt hij echt niet veel lawaai.

Oh ja, nog vergeten: de kabels (s-video): die heb ik via ebay gekocht, 20m lang. In de doorsnee winkel anders moeilijk te vinden.

😆 😆 😆

Klopt als een bus 😉

maar daar kan je de Nordschleiffe niet op leren verkennen met GranTurismo3 natuurlijk… 😉

[quote=”porschky”:2j82egda]Ik heb mij destijds, ondanks de weinge tijd die ik heb om er mee te spelen, laten verleiden tot de aankoop van een PLaystation2, omdat die ook als DVD-speler gebruikt kan worden, en ik dat toch nog niet had… !![/quote]

En dat terwijl je jaar en dag alher en der DVD spelers kan kopen voor 27 en 29€ 😯

gisteren schitterende apparaten in werking gezien
                              epson TW 5000 en 3800 werkelijk prachtig beeld
                              echter te duur voor wat ik eraan wil uitgeven
                              wil nu gaan kijken naar Sanyo PLVZ5 of de Mitsubishi HC4900
                              als er iemand ervaringen kan delen, hoor ik dat graag natuurlijk 🙂 )

zeer terechte opmerking omtrent dat geluid, want dat is helaas inderdaad tergend storend! Ik heb mij destijds, ondanks de weinge tijd die ik heb om er mee te spelen, laten verleiden tot de aankoop van een PLaystation2, omdat die ook als DVD-speler gebruikt kan worden, en ik dat toch nog niet had… Maar man man man… wat heb ik mij al geërgerd aan dat gezoem van die Playstation tijdens stillere momenten in de film… zeer irritant!!

zoek ook een beamer die stil is of waar je een deftige oplossing voor het lawaai kan uitwerken (tijdens het bouwen) want niets is meer storend dan gezoem van beamer als film afspeelt

beamer zou je ook moeten kunnen vergelijken op doek dat je aankoopt, want het is de combinatie die telt

veel succes

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.