Because everything else is just traffic…

Home Forum Stel jezelf even voor ! Because everything else is just traffic…

• Maker
    Discussie
  • Beste forumleden,

Onlangs een foto gezien van een garage waar deze spreuk in grote letters op de muur was geschilderd “Because everything else is just traffic…
    IMG_8607_P.jpg

IMG_1044_P.jpg
    “. Daaronder een paar prachtig gerestaureerde sixties Mustangs wat mij al tot een eerste bekentenis noopt: ik ben een multi-merken liefhebber. Niet dat ik zo’n Amerikaans paardje in huis zou nemen, mijn garage is gevuld met Teutoons spul. Een 2012 Beetle als daily driver voor voor mijn vrouw, een Audi als firmawagen voor mij, een SLK 200 uit 2000 als zomerspeelgoedje en sinds vorige zomer een Carrera 4 uit 1999.

“Waterkoker! Porschist van den Aldi! Ploffen!”, hoort u ook die stemmen als 996 rijder? Ik heb ze hier en elders (al dan niet in beperktere termen) ook al gelezen, ik heb ze genegeerd natuurlijk, en dit forum vooral gebruikt voor zijn informatie want over 1 nacht ijs ga ik niet. Natuurlijk is een luchtgekoelde Porsche authentieker én het rijgedrag vraagt een zekere maturiteit (God weet hoeveel ik er gezien heb), maar ik ben niet alleen thuis. Wat ik ook binnenhaal (we zitten nu al 4 auto’s voor 1 koppel) het moet rijdbaar zijn door ons beiden, dus waar ik zou kunnen kiezen om kuiten te kweken op een stugge koppeling zegt mijn vrouw: ik rij daar niet mee. Waar ik uren en centen kan steken in de restauratie van een oudje zegt mijn vrouw alweer: “ik wil niet in the middle of nowhere in panne vallen en tussen haakjes, met jouw job die zich voornameljk buiten Belgie afspeelt, wanneer denk jij dat te doen?”

En mijn liefde voor auto’s mag dan wel groot zijn, mijn vrouw staat toch nog een beetje hoger, dus ga je voor het compromis, zoek je een youngtimer in goede staat, stonden we vorige zomer ergens in Retie (hint) voor een proefrit en beslisten daar on the spot dat die zilvergrijze 996 de onze zou worden. En zo staan er hier 4 auto’s met de boodschap dat bij de 5de mijn valies klaar staat.

En toch, als zoon uit een omgeving van auto-monteurs blijft het knagen, toch een CS’je bijkopen? Of voor hetzelfde bedrag een Alfa Romeo GT 1300 Junior Lusso? En kijk daar: een SL 560 in goede staat en waarom niet een Audi 100 coupé S uit 1970?

Ik weet het, mijn introductie gaat misschien te weinig over mijn liefde voor Porsche maar die is er. Het silhouet van elke 911 doet mijn hart een slag sneller slaan, er mee rijden nog een paar tellen meer. Geniet van jullie Porsches en vergeet nooit… everything else is just traffic.

Brothak

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
    • heey
      welkom op dit leuke forum
      :drink: *porsche :driver:

Dank voor het warme ontvangst, maar iets anders had ik niet verwacht hier 😀

Net gemerkt dat ik veel te weinig foto’s genomen heb afgelopen maanden dus jullie gaan het moeten stellen met een sfeerbeeld van een rit naar Zeeland (samen met de Eifel gaan we een paar keer per jaar op stap daar) en nog eentje van toen hij in Retie stond.

Ik heb al zitten denken om de achteruitwisser er af te gooien en de cassettedeck naar CD/bluetooth te veranderen maar langs de andere kant: waarom hem niet 100% origineel laten. Hij staat nog mooi in de lak, ik heb nog cassetjes (yup, ik ben bouwjaar 1968) en hij komt nu eenmaal uit het jaar dat Prince zo mooi bezong.

En nu ik hier toch een warme band voel kan ik een geheimpje verklappen: normaal dit jaar gaan we een 13 meter lange garage bijbouwen “voor de babyMerc, de Porsche en wat tuinmeubelen” (en de dd’s kunnen dan in de oude garage). Althans, zo verkoop ik het thuis. De aandachtige lezer heeft natuurlijk de lengte van M & P samengeteld en ziet meer dan 450 cm overschot voor de “tuinmeubelen”. Tuinmeubelen die ook in het tuinhuis kunnen, zij voelt het nog niet komen maar ik denk dat ik het komende jaar het er toch maar op waag om nr 5 in huis te halen. Mocht er miserie van komen, ik hoop op adresjes van jullie waar ik welkom met met mijn valiesje (de P neem ik ook mee).

0231619512011copy.jpg

IMG_0742.jpg

0231619512014copy.jpg

IMG_0659.jpg

En mijn liefde voor auto’s mag dan wel groot zijn, mijn vrouw staat toch nog een beetje hoger, dus ga je voor het compromis, zoek je een youngtimer in goede staat, stonden we vorige zomer ergens in Retie (hint) voor een proefrit en beslisten daar on the spot dat die zilvergrijze 996 de onze zou worden. En zo staan er hier 4 auto’s met de boodschap dat bij de 5de mijn valies klaar staat.

Welkom, inderdaad een leuke voorstelling.
          Die boodschappen moogt ge gerust met ne korrel zout nemen. Ze moeten toch een beetje het gevoel hebben dat ze iets te zeggen hebben hé. Doet me wat denken aan mijn moeder ivm. de prentjes op mijn armen. :happy:

Welkom!

Heb wel het idee dat er wat denkfouten worden gemaakt … :drink:

Een knaller van een intrede :up:
              Welgekomen hier en geniet van alles wat met Porsche te maken heeft, niet te vergeten de vrouw ook natuurlijk 😀

Welkom op dit forum, mooie voorstelling van jezelf en van jouw voorkeurauto’s.
                Buiten de geliefde *porsche kunnen een CS-je , Alfa Bertone, Audi Coupé S mij ook doen wegdromen :engeltje:
                En dat van die valies………..ken ik ook :coolness:

[quote=”koenc” post=159054]… en die valies … waar heb ik dat nog gehoord 8)[/quote]

Bij mij zou er geen valies meer rond zitten denk ik… 🙂

Leuke intro inderdaad, welkom!

S2

Gewoon een mooie 996, meer moet dat niet zijn.

En toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de 996 stilaan aan populariteit wint. 🙂

Sympathieke voorstelling. En mooie 996 ook trouwens.

… en die valies … waar heb ik dat nog gehoord 8)

Welkom 😀

Wim

welkom op het forum.

welkom, mooie intro maar had liever meer fotootjes gezien van je prachtige machine

Welkom hier, ben altijd een liefhebber geweest van de “gewone” Porsches. Geen te gekke kleuren of te speciale velgen. Dan zie je pas hoe mooi die wagens zijn, zo ook jouw 996. Ze hoeven geen extra opties, spoilers of wat dan ook … (waarmee ik niet wil zeggen dat ik dat niet mooi vind voor alle duidelijkheid)

Welkom op het *porsche forum :drink:

Welkom! :first:
                                  Mooie voorstelling!! :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.