- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 februari 2014 om 17:07
Beste forumleden,
Onlangs een foto gezien van een garage waar deze spreuk in grote letters op de muur was geschilderd “Because everything else is just traffic…
“. Daaronder een paar prachtig gerestaureerde sixties Mustangs wat mij al tot een eerste bekentenis noopt: ik ben een multi-merken liefhebber. Niet dat ik zo’n Amerikaans paardje in huis zou nemen, mijn garage is gevuld met Teutoons spul. Een 2012 Beetle als daily driver voor voor mijn vrouw, een Audi als firmawagen voor mij, een SLK 200 uit 2000 als zomerspeelgoedje en sinds vorige zomer een Carrera 4 uit 1999.“Waterkoker! Porschist van den Aldi! Ploffen!”, hoort u ook die stemmen als 996 rijder? Ik heb ze hier en elders (al dan niet in beperktere termen) ook al gelezen, ik heb ze genegeerd natuurlijk, en dit forum vooral gebruikt voor zijn informatie want over 1 nacht ijs ga ik niet. Natuurlijk is een luchtgekoelde Porsche authentieker én het rijgedrag vraagt een zekere maturiteit (God weet hoeveel ik er gezien heb), maar ik ben niet alleen thuis. Wat ik ook binnenhaal (we zitten nu al 4 auto’s voor 1 koppel) het moet rijdbaar zijn door ons beiden, dus waar ik zou kunnen kiezen om kuiten te kweken op een stugge koppeling zegt mijn vrouw: ik rij daar niet mee. Waar ik uren en centen kan steken in de restauratie van een oudje zegt mijn vrouw alweer: “ik wil niet in the middle of nowhere in panne vallen en tussen haakjes, met jouw job die zich voornameljk buiten Belgie afspeelt, wanneer denk jij dat te doen?”
En mijn liefde voor auto’s mag dan wel groot zijn, mijn vrouw staat toch nog een beetje hoger, dus ga je voor het compromis, zoek je een youngtimer in goede staat, stonden we vorige zomer ergens in Retie (hint) voor een proefrit en beslisten daar on the spot dat die zilvergrijze 996 de onze zou worden. En zo staan er hier 4 auto’s met de boodschap dat bij de 5de mijn valies klaar staat.
En toch, als zoon uit een omgeving van auto-monteurs blijft het knagen, toch een CS’je bijkopen? Of voor hetzelfde bedrag een Alfa Romeo GT 1300 Junior Lusso? En kijk daar: een SL 560 in goede staat en waarom niet een Audi 100 coupé S uit 1970?
Ik weet het, mijn introductie gaat misschien te weinig over mijn liefde voor Porsche maar die is er. Het silhouet van elke 911 doet mijn hart een slag sneller slaan, er mee rijden nog een paar tellen meer. Geniet van jullie Porsches en vergeet nooit… everything else is just traffic.
Brothak
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.