Becker TrafficPro inbouw,dashboard kabel doorgang

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Becker TrafficPro inbouw,dashboard kabel doorgang

  • Maker
    Discussie
  • Graag had ik de volgende informatie gehad, ik heb afgelopen zaterdag een Becker Traffic Pro ingebouwd in mijn 993.
    Bij de installatie had ik 2 extra signalen nodig om de gps te laten werken: 1ste snelheid signaal (GAL) en het 2de achteruit signaal. Dat laatste signaal heb je wel niet echt nodig om hem te laten werken dus dat heb ik niet aangesloten.
    Het snelheid signaal heb ik afgetakt van mijn snelheidsmeter in het dashboard: probleem is nu dat ik direct geen opening achter de snelheidsmeter & klok vind in het dashboard om dat kabeltje te trekken richting mijn radio.
    Nergens zie en vind ik daar geen opening, blijkbaar is dat plaatwerk daar volledig afgesloten.
    Heeft er iemand een idee waar zich een opening bevindt achter al de meters in het dashboard?
    Indien mij dit niet lukt dan ga ik met een Dremel een gatje moeten boren zodat ik de kabel proper kan wegwerken en aansluiten.
    Dit laatste zou ik eigenlijk liever niet doen vandaar mijn vraag.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Dus toch 12 :wtf:

      Affijn … de rest van de beschrijving moet kloppen :sarcastisch

        Vandaag kabel aangesloten op PIN 12 en de navigatie en GAl signaal werken perfect.

          [quote=”Porchitis” post=106998]Heb deze morgen het schema P75 nog eens bekeken, pin 11 kan het niet zijn ofwel is het pin 12 (wit/rode draad) [/quote]

          Rood-wit is wss juist, maar weet je zeker dat het pin 12 is en toch niet 11 ?

          Als je op de gaatjes kijkt – in de stekker – met de kabelboom naar beneden – is het het linker gaatje onderaan 😉

            Heb het schema van de control unit rear spoiler bijgevoegd.

            ScreenHunter_03Sep.1008.37.jpg

              Heb deze morgen het schema P75 nog eens bekeken, pin 11 kan het niet zijn ofwel is het pin 12 (wit/rode draad) die gaat volgens het schema naar E56 ofwel is het pin 8 (groene draad) die gaat volgens het schema naar F57.
              Helaas zijn de ingescande versies van die schema pagina’s van zeer slechte kwaliteit. Niet leesbaar. Kan iemand dit ff checken voor mij ? Pin 12 of Pin 8
              Ik moet via de “control unit rear spoiler” schema P75 enkel het snelheidssignaal binnen krijgen op mijn Becker.

              Mvg
              Johan

                Beste,

                ik heb vandaag op pin 11 van de stuurunit een kabeltje aangesloten en dit verbonden met de kamer A nr1 (snelheidssignaal GAL) van de radio, maar dit werkt niet.
                GPS werkt nu niet, wel GPS signaal, maar hij krijgt het snelheidssignaal niet binnen. GAL van de radio werkt ook niet nu. Alles werkte wel via het signaal van de snelheidsmeter in het dashboard.
                Kan dit op een andere pin zitten ?
                Ik heb het schema bekeken en idd pin 11 stuurt SWITCH REAR SPOILER aan. Enig idee waarom dit niet werkt ?

                  Ik laat jullie iets weten vanaf het moment dat de radio is aangesloten. Zal wel niet voor dit weekend zijn vrees ik, geen tijd 🙁

                    ‘t is niet altijd een rood/witte draad :wtf:

                    Soms is’ie rood wit, dan weer groen, dan weer geel (tiptronic meen ik).

                    Maar wat je zegt klopt voor jouw auto (wss) wel – da’s de draad die naar pin11 op de stekker van de spoiler-controle-box gaat 😉

                      Toen ik mijn Becker in mijn 993 inbouwde, nam ik het snelheidssignaal van de rood/witte draad achter het handschoenkastje. Deze draad zorgt voor het snelheidssignaal om de spoiler in werking te stellen bij 80km/h. Werkte perfect! Achteruitrijsignaal heeft totaal geen zin… Ik rijd altijd vooruit :mrgreen:

                        wss wel – maar om van je zekeringenkast naar de radio te komen is net zo lastig als vanaf de teller (bij een 993 en 964)

                        Ok, dat weten we ook weer.
                        Gewoon rustig de tijd voor nemen ❗
                        En waar een wil is, is een weg, en moeilijk gaat ook 😉

                          wss wel – maar om van je zekeringenkast naar de radio te komen is net zo lastig als vanaf de teller (bij een 993 en 964) :sarcastisch

                            Is deze ook niet terug te vinden in de zekeringkast?

                              Waar een forum niet allemaal goed voor is hè ,Achteruitrijschakelaar zit op de bak juist voor het rechter achterwiel (er zit nog een rubber mof over )Je kan er gemakkelijk bij als je de bodemplaat verwijderd . Ik heb vorige week juist een nieuw geplaatst daarom dat het nog helder voor de ogen heb !succes verder met de werken .

                                [quote=”Porchitis” post=105785]Nee met de kap open werkt dat perfect, signaal is sterk genoeg,[/quote]

                                Dan heb je de antenne wss goed geplaatst – vaak valt het voorste stuk van het cabriodak er over – en dan is het nada/noppes 😐

                                Achteruitrijsignaal sluit ik nooit aan bij een Becker inbouw .. en ik denk dat je dat of van de bak, of van 1 van de achteruitrij-lichten af moet takken …

                                Achteruitrijschakelaar zit op de bak ➡

                                en zie er zo uit ➡

                                  Nee met de kap open werkt dat perfect, signaal is sterk genoeg,
                                  zolang er maar geen metaal in de weg zit kan dat geen kwaad.
                                  Heb dit al uitvoerig getest, indien je als test bewust verkeerd ergens inslaat dan herberekend hij zeer snel de nieuwe route, sateliet ontvangst is zeer goed met de kap open.

                                  Toevallig geen idee hoe ik ook makkelijk het achteruit rijsignaal kan binnenhalen ? Dan is alles volledig in orde 🙂
                                  Ook via die unit ?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.