Becker TrafficPro inbouw,dashboard kabel doorgang

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Becker TrafficPro inbouw,dashboard kabel doorgang

• Maker
    Discussie
  • Graag had ik de volgende informatie gehad, ik heb afgelopen zaterdag een Becker Traffic Pro ingebouwd in mijn 993.
    Bij de installatie had ik 2 extra signalen nodig om de gps te laten werken: 1ste snelheid signaal (GAL) en het 2de achteruit signaal. Dat laatste signaal heb je wel niet echt nodig om hem te laten werken dus dat heb ik niet aangesloten.
    Het snelheid signaal heb ik afgetakt van mijn snelheidsmeter in het dashboard: probleem is nu dat ik direct geen opening achter de snelheidsmeter & klok vind in het dashboard om dat kabeltje te trekken richting mijn radio.
    Nergens zie en vind ik daar geen opening, blijkbaar is dat plaatwerk daar volledig afgesloten.
    Heeft er iemand een idee waar zich een opening bevindt achter al de meters in het dashboard?
    Indien mij dit niet lukt dan ga ik met een Dremel een gatje moeten boren zodat ik de kabel proper kan wegwerken en aansluiten.
    Dit laatste zou ik eigenlijk liever niet doen vandaar mijn vraag.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • [quote=”Porchitis” post=105764]
      De antenne heb ik vanachter geplaatst onder mijn hoedeplank.
      Ik heb een 993 cabrio en dat gaat perfect.[/quote]

Bij een 993 (of 964) Cabrio kan je ‘m ‘t beste in de middentunnel plaatsen – onder het bakje.

Nu heb je wss minder of geen signaal met het dak open 😐

Hoe kan ik ook makkelijk het achteruit rijsignaal binnenhalen ?
        Ook via die unit ?

Thx voor je reactie, zal straks ff kijken of ik er niet aan kan.
          Die stekker weet ik zitten maar ik wist niet dat je daar ook het snelheid signaal kon aftakken. Bedankt voor je tip.
          De antenne heb ik vanachter geplaatst onder mijn hoedeplank.
          Ik heb een 993 cabrio en dat gaat perfect.
          Centraal in de hoedeplank achter de zitjes zit één plastic vijs, als je die los doet kan je de hoedeplank wegnemen en je kunt de GPS muis daar op het plaatwerk leggen (GPS muis is magnetisch). Je kunt de kabel perfect wegwerken zonder al teveel moeite te doen. Nu ziet niemand die GPS muis liggen.
          Indien de kap open ligt geeft dit geen probleem voor je GPS signaal.

[quote=”Porchitis” post=105762]probleem is nu dat ik direct geen opening achter de snelheidsmeter & klok vind in het dashboard om dat kabeltje te trekken richting mijn radio.
            [/quote]

Achter de toerenteller gaat de kabelboom naar beneden – door een rubber ring .. hier is heel weinig ruimte, maar het is te doen – 1 extra draadje door te voeren naar beneden.

Makkelijker is (of was geweest) om de pulse af te takken van de stuur-unit van de automatische spoiler.
            – boven de voeten vand de bijrijder zit een kastje ongeveer zo groot als een pakje sigaretten. Het is grijs of zwart van kleur.
            – Neem pin 11 van deze stekker – en soldeer 1 extra draad vast aan deze draad … nu hoef je maar een paar Cm omhoog en je bent bij de achterzijde van de radio 😉

Waar plaats je de antenne? Of waar heb je deze geplaatst?

Het mooiste/beste is midden onder de hoedenplank – dan heeft de GPS muis het meeste zicht 💡

Succes :sarcastisch

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.