bedrading kilometerteller en toerenteller

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 bedrading kilometerteller en toerenteller

• Maker
    Discussie
  • Hallo,vandaag toertje gereden en hij rijd zalig,hapert niet,schakelt zeer goed zonder gekraak.
    De toerenteller en de kilometerteller werken niet,misschien verkeerd aangesloten? 😳 zijn eruit geweest tijdens de restauratie.
    Weet iemand op welke klemmen welke draden dienen aangesloten te worden?
    Alvast bedankt
    franky

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
    • opgelost,is toch zoals ik ook gemeld had?
      groeten franky 😆

Heg het gevonden en de kilometerteller werkt…
        Ben vertrokken van aan de sensor,

Contactbus zit onder afdekplaat voor reservezetels. 2 fiches, multitester opgehangen en deze op ohm en buzzer geplaatst. Als ik aan het achterwiel draaide kreeg ik mooi 8 geluidsignalen per volledige omwenteling.
        deze werktte dus

Dan heb ik de draden gevolgd tot aan dashboard (doorgemeten met ohmmeter)

en dan juist aangesloten….
        Het moet dus zijn
        + is rood-zwart = + na contact
        – is bruin = 3 draden waarvan 1 continu – is, 1 naar – klokje gaat en 1 van de sensor (bruin/rood) komt
        31b is bruin-rood = gaat naar 2de contact sensor

Bruno De Wannemaeker – Bredene – 911sc 1978

Wim

Bedankt, en bel hem dan wel even.

@WIM.
            Denk dat hij alleen aan porsche werkt.Heb bij hem thuis geweest en daar lagen enkel tellers van 356 en 911.Dit zijn allemal tellers van VDO.Je moet maar eens contact opnemen met hem.
            VANGORP JAN
            BEL 148
            GEEL
            014/589250
            Sorry voor het late antwoord maar was weg op weekend naar de Ardennen met de 911.
            1100 km……………………ZALIG.
            GRTZ.FRANKY

Wim

@Franky. doet die alleen Porsche of ook ander merken, zoals Engelse!!!
              Anders mij even graag adres mailen.

jawel,3 zijn genoeg.(als je de draad die van en naar de sensor voor 1 draad neemt 😕 )

werkt je teller NIET of alleen de snelheidsnaald?

Weet anders wel iemand die alle tellers en klokken herstel of vernieuwd.

We horen wel

franky 🙄

bedankt
                  ik zie op die foto ook een rood/witte draad maar die vind in (ook) niet onder de dash…
                  3 draden zijn dus voldoende?
                  groet Bruno

Hallo,hier de bedrading voor de kilometerteller

boven: + rood-zwart(+ na contact)
                    onder:- bruin-zwart en bruin-rood(draad die naar sensor gaat)
                    klem31/5: bruin-rood(draad die van sensor komt)

Hopelijk lukt het ,hou me op de hoogte

groeten franky

Hallo,hier de bedrading voor de kilometerteller

boven: + rood-zwart(+ na contact)
                      onder:- bruin-zwart en bruin-rood(draad die naar sensor gaat)
                      klem31/5: bruin-rood(draad die van sensor komt)

Hopelijk lukt het ,hou me op de hoogte

groeten franky

hallo,ik wip morgen de teller er even uit en stuur je morgen de juiste draad en klemvolgorde.

grtz.franky

Dag Franky,
                          hallo heb met aandacht topic gevolgd ❗ zit met een gelijkaardig probleem….
                          hoe is het nu opgelost ❓
                          volgens de eerder gepubliceerde foto ❓
                          wat is waar aangesloten?
                          Je schreef zelf:

“Achter op de teller vind ik de volgende klemmen terug bovenaan + eronder A eronder 31B en langsonder – klem”
                          en dan beb volgende draden:

“rood met zwarte streep + na contact
                          bruin met rode lijn en dubbel schuivertje contact sensor
                          bruin met rode lijn enkel schuivertje contact sensor
                          tusssen de 2 bruine draden met rode lijn krijg ik het contact van de sensor
                          bruine draad massa ”

Bruno – Bredene – 78 911sc

IS OPGELOST??????????????nieuwe teller erin en alles werkt.
                            Telller moet eens verkeerd aangesloten geweest zijn (+ op -)kan daar niet goed tegen 😈

hallo,
                              hier ben ik weer,heb in het weekend ferm kunnen nadenken en was nog maar halfuur thuis en zat terug in de garage 🙄

Wat heb ik gedaan,sensor op boite eruitgehaald.uitgetest met magneet en multimeter en ja ,hij werkt ❗ .teruggeplaatst en opgezocht in het dashbord.
                              testlampje met + verbonden en draad gezocht die van de sensor komt.aan wiel gedraaid en ik krijg impuls.Auto laten draaien in versnelling en ja,mooie impuls.
                              Mijn conclusie,sensor is niet defekt.
                              Nu weet ik niet of de sensor positief of negatief geschakeld is.
                              Achter op de teller vind ik de volgende klemmen terug bovenaan + eronder A eronder 31B en langsonder – klem
                              Heb volgende draden,rood met zwarte streep + na contact
                              bruin met rode lijn en dubbel schuivertje contact sensor
                              bruin met rode lijn enkel schuivertje contact sensor
                              tusssen de 2 bruine draden met rode lijn krijg ik het contact van de sensor
                              bruine draad massa
                              Ik denk dat ik er niet ver van ben,juist nog een klein detail 😳 Kan iemand me helpen?

bedankt

Wim

Hopelijk is het dan opgelost. 💡

heb deze namiddag bij fg porsche geweest en die denken hetzelfde.

hadden geen liggen.zal volgende week nieuwe bestellen bij jomaparts

je hoort het wel 😆

groeten vanuit enschede

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.