bedrading kilometerteller en toerenteller

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 bedrading kilometerteller en toerenteller

• Maker
    Discussie
  • Hallo,vandaag toertje gereden en hij rijd zalig,hapert niet,schakelt zeer goed zonder gekraak.
    De toerenteller en de kilometerteller werken niet,misschien verkeerd aangesloten? 😳 zijn eruit geweest tijdens de restauratie.
    Weet iemand op welke klemmen welke draden dienen aangesloten te worden?
    Alvast bedankt
    franky

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Wim

Op je bak zit de speed sensor, daar moeten de draden op aangesloten worden.

Voor schema klokken aansluiten zal ik dan nog morgen even kijken, zal ze dan schema naar hier kopiëren.

hey wim,
        bedankt voor het snelle antwoord,de binnenbekeleding van de linkerdeur moet nu eerst geplaatst worden en zal het dan proberen.

De twee bruinrode draden zal ik nog solderen want ze zijn verbondenmet een lusterklemmetje 🙄 .

Ik kan dan nog juist mijn meters niet terugplaatsen omdat ik niet weet welke kleuren langsachter op de toerenteller en snelheidsmeter moeten 😳

Als ik klaar geraak met mijn 911 tegen antwerpen classic zal ik je zeker een fles verschuldigd zijn.

Bedankt voor de uitleg.

franky

Wim

Hoi Franky,

Zal het volgende voorleggen van bedrading ramen.
          De (I) zijn de contacten op schakelaars, en heb ze allemaal met de enkele naar boven afgebeeld, dus als je de schakelaars zo houd kun je ze volgens onderstaand schema aansluiten.

…….linkerdeur <............ > linkerdeur………….rechterdeur
          ……….I r/bl………………….. I r/bl………………..I r/zw
          bl/zw I…..I bl/w………..r/zw I….I r/w……….bl/z I……I bl
          ….br I…..I r/bl…………..br I…..I r/bl…………br I……I r/w

Dan de 2 bruin/rode draden die los liggen in tunnel, dit zijn de 2 draden die je nodig hebt van de snelheidsmeter.
          Hoop dat je zo weer wat vooruit kan, en anders hoor ik het wel.

oke

ga het dan een bekijken.

bedankt

Wim

Yep, als links niet goed aangesloten is kan rechts niet werken, maar heb kleur schema op de zaak liggen zal ze morgen wel even posten.

hallo wim,

De kleur van beide draden is bruin met rode streep.

Heb vnvd ook deurbekleding gemonteerd,ondertussen ook centralevergrendeling gemonteerd.Heb natuurlijk ook de draden van de elektrische ruiten niet gemerkt met nummers

dus dat heb ik ook nog.heb geen stroom op geen van de draden in de rechterdeur,Kan het zijn dat de stuurstroom via het linkerportier gaat?deze moet ik nog doen.

groeten en bedankt

franky

Wim

Teller kunnen anders zijn, maar van een late SC zijn het zelfde als een 3.2.
                  Zal morgen eens kijken op de Porsche pet voor nummers.

Welke kleur zijn de draden die los liggen tussen de stoelen.

Heb het juist nagekeken maar daar is niets speciaals.Het enige dat ik daar terugvind is 2 draden die denk ik zijn voor achteruitrijlichten.

Er is toch veel gefoefeld aan auto’s als deze,het is maar tijdens de opbouw dat men alles tegenkomt 😳

Het probleem is,dat de tellers eruit gehaald geweest zijn 6jaar geleden.Het zijn geen fiche’s maar gewone schuivertjes die erop zitten.

Op de achterkant van de tellers staan nummers maar ik durf er geen schuivers opsteken uit schrik iets verkeerd te doen 🙄

Kan het dat het andere tellers zijn voor een 3.2 dan een 3.0?De tellers zijn voorzien voor blokfiche’s maar in mijn kabelboom zitten geen.

groeten,franky

Wim

Franky, ben je de stekkers niet vergeten aan te sluiten in de ruimte van de schakel as net achter de voorstoelen. 💡
                      Is n.l een veel vergeten item. 😉

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.