- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
14 juni 2011 om 03:07
Hallo mede P-lovers,
Ik wil eens even een ervaring van de voorbije dagen kwijt:
Van de week was ik wat aan ‘t kijken naar advertenties en kom ik uit op een 964 cabrio van ’93 met 93.000 km. Bijgevoegde foto’s laten een pracht exemplaar zien voor de prijs van… 7900€ ?? Dit was gevonden op hebbes.be Wagen zou in Gingelom staan.
Ik reageer en vraag waarom de prijs zo laag is, zou kunnen dat de motor defect is of de wagen ondertussen een ongeval heeft gehad…
Ik krijg een mail terug met de uitleg dat de 964 een cado was van de ex-man en dat de vrouw van Zweden naar Liverpool is verhuisd, en dat ze een rechts gestuurde auto wil aankopen, om het verleden achter te laten moet de P zo snel mogelijk weg. Uiteraard geloof ik niet veel van het verhaal, maar ik wil toch nog verder met de 10% die ik de kans geef. Na enkele mails doet ze me een voorstel om de wagen te verschepen met een erkende firma, ze wil zelfs de helft van de kosten delen!? Ik zou een verslag van de firma krijgen waarna ik na storting van het volledige bedrag de wagen tot voor de deur zou krijgen. Na goedkeuring geef ik de firma de opdracht het geld over te maken.
Ondertussen krijg ik een mail met de Zweedse inschrijving op naam (Jenna Micheelsen).
Het lijkt verdorie allemaal te mooi om waar te zijn, niet?
Ondertussen belt mijn maatje me op: hij heeft dezelfde foto’s gevonden op een Franse site, anderhalf jaar geleden. Ik ga verder op zoek met de naam en na bijna een dag kom ik uit op een Frans forum! Allemaal mensen met hetzelfde verhaal dat ik kreeg, met echt identiek dezelfde tekst, toch telkens een andere wagen (Mercedes Pagode, Carmann Ghia) en ook telkens met een andere naam, zelfs een man met het verhaal ‘geschenk van ex-vrouw’. Enkel het adres in Liverpool komt telkens terug…
Dus blijkbaar op een internationale bende gebotst!!
Bij deze wil ik toch iedereen aanraden om ALTIJD voorzichtig te zijn en je realiteitszin nooit te verliezen, ook al gaat het om Porsche!
Nu, heeft er iemand een idee of ik dit zou melden aan bepaalde instanties? Door mijn argwaan ben ik op deze schandalige wanpraktijken uitgekomen, maar goedgelovige of minder geinformeerde mensen zouden al gauw 8000€ armer zijn, niet?
Ik wilde dit even kwijt.
Groeten,
Werner.ps: moest er iemand meer info willen, ik heb alles hier bij mij liggen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.