bedrog!!

Home Forum Zeverhoekje bedrog!!

• Maker
    Discussie
  • Hallo mede P-lovers,

Ik wil eens even een ervaring van de voorbije dagen kwijt:
    Van de week was ik wat aan ‘t kijken naar advertenties en kom ik uit op een 964 cabrio van ’93 met 93.000 km. Bijgevoegde foto’s laten een pracht exemplaar zien voor de prijs van… 7900€ ?? Dit was gevonden op hebbes.be Wagen zou in Gingelom staan.
    Ik reageer en vraag waarom de prijs zo laag is, zou kunnen dat de motor defect is of de wagen ondertussen een ongeval heeft gehad…
    Ik krijg een mail terug met de uitleg dat de 964 een cado was van de ex-man en dat de vrouw van Zweden naar Liverpool is verhuisd, en dat ze een rechts gestuurde auto wil aankopen, om het verleden achter te laten moet de P zo snel mogelijk weg. Uiteraard geloof ik niet veel van het verhaal, maar ik wil toch nog verder met de 10% die ik de kans geef. Na enkele mails doet ze me een voorstel om de wagen te verschepen met een erkende firma, ze wil zelfs de helft van de kosten delen!? Ik zou een verslag van de firma krijgen waarna ik na storting van het volledige bedrag de wagen tot voor de deur zou krijgen. Na goedkeuring geef ik de firma de opdracht het geld over te maken.
    Ondertussen krijg ik een mail met de Zweedse inschrijving op naam (Jenna Micheelsen).
    Het lijkt verdorie allemaal te mooi om waar te zijn, niet?
    Ondertussen belt mijn maatje me op: hij heeft dezelfde foto’s gevonden op een Franse site, anderhalf jaar geleden. Ik ga verder op zoek met de naam en na bijna een dag kom ik uit op een Frans forum! Allemaal mensen met hetzelfde verhaal dat ik kreeg, met echt identiek dezelfde tekst, toch telkens een andere wagen (Mercedes Pagode, Carmann Ghia) en ook telkens met een andere naam, zelfs een man met het verhaal ‘geschenk van ex-vrouw’. Enkel het adres in Liverpool komt telkens terug…
    Dus blijkbaar op een internationale bende gebotst!!
    Bij deze wil ik toch iedereen aanraden om ALTIJD voorzichtig te zijn en je realiteitszin nooit te verliezen, ook al gaat het om Porsche!
    Nu, heeft er iemand een idee of ik dit zou melden aan bepaalde instanties? Door mijn argwaan ben ik op deze schandalige wanpraktijken uitgekomen, maar goedgelovige of minder geinformeerde mensen zouden al gauw 8000€ armer zijn, niet?
    Ik wilde dit even kwijt.
    Groeten,
    Werner.

ps: moest er iemand meer info willen, ik heb alles hier bij mij liggen.

Attachments:
    • IMG_02636.JPG
13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
    • Hey mannen,

Leuk, jullie reacties…

Nu, na bijna twintig jaar actief te zijn geweest in de autosector vond ik het uiteraard ook wel een geurtje hebben, dat zoekertje! (is ondertussen verwijderd)
      Maar omdat ze direct probeerden geld af te troggelen van mij, heb ik het een beetje persoonlijk opgevat. Na een nachtje speurwerk (als doorsnee internetgebruiker) ben ik er toch achter gekomen dat ‘ze’ al enkele jaren letterlijk dezelfde uitleg gebruiken, telkens met een andere naam en andere auto. Ik heb van deze lui 4 fictieve en geseinde transportfirma’s gevonden, zelfs één op het IP-adres van een pita-zaak… Verder werden er reeds 5 namen geblokkeerd, ze zijn alleen zo dom om telkens hetzelfde adres te gebruiken. Spijtig genoeg vond ik ook iemand in Frankrijk die ‘ze’ wel bij z’n pitje hebben gehad! Volledige bedrag overgeschreven, bye bye sollen…
      Heb toch ondertussen mijn verhaal doorgestuurd naar de FCCU (federale politie), moest het zijn dat er daar is iemand ni weet wat doen…
      Alleen zou ik wel willen weten welke chassisnr ze mij hebben doorgegeven, is blijkbaar wel een bestaande 964 cabrio van ’93. (WP0ZZZ96ZPS451032)
      Volgende week moet in Kortenberg zijn, misschien dat er daar iemand mij wat meer wil of kan vertellen?…

ps: porschky, we moeten ook maar content zijn met wat moeder natuur ons gegeven heeft hé… Toch veel succes met ‘slechts’ 30 cm… 😯

gingelom is 3 min van m’n ouders hun deur,dus zeg t maar eh 😆

Zo dingen ruiken inderdaad enorm aangebrand
        4j geleden verkocht ik m’n eerste audi
        Opeens kreeg ik een mail met een adres van @yahoo.fr (dus france)
        Kerel wou meer foto’s,ok geen probleem
        Na enkele mails wou hij hem kopen voor z’n zoon die toevallig aan de ivoorkust leefde
        Hij stuurde een mail met daarbij een copie van z’n paspoort
        Natuurlijk geloofde ik er de ballen van

Via via nagetrokken,paspoort was wel degelijk van een bestaand persoon
        Enkel…..was deze al even overleden….. 😯

Vriend van me heeft spijtig genoeg iets gelijk aan de hand gehad
        Om een lang verhaal kort te maken
        Had een a4 cabrio te koop (3j geleden ofzo)
        Kreeg telefoon van engelsmannen die hem wouden kopen
        Kerels kwamen af,bankcheque met correcte bedrag
        Maar….enkele dagen erna kwam al snel boven dat de cheque niet gedekt was…. 😯

Op elk autoforum foto’s verspreid,politie aangifte,wagen stond dus serieus geseind en gezocht

1j later krijgt hij ineens van een mede forumgebruiker telefoon,ik DENK dat uwe wagen hier in de haven staat klaar om verscheept te worden,de politie is al onderweg,kom ASAP naar hier
        En inderdaad het was zijn wagen,niets aan mispeuterd maar dus een jaar lang verborgen ergens. Hij heef tde wagen terug gekregen meet een paar honder kilometer meer op de teller en de velgen geborduurd
        Tot op vandaag zijn die mannen nooit gepakt

Ge zou voor minder achterdochtig worden
        De eerste 964 die ik ging bekijken met een kerel z’n thuis kwam z’n moeder buiten
        Gelle brengt menne zoon en den auto toch terug he 😆

Om u maar een id te geven…..

Laat ons deze laatste opmerking eens Freudiaans ontleden 🙂

met die fameuze penisverlengers hetzelfde liedje!! Heb daar verdorie veel geld aan uitgegeven, en hij is nog steeds 30 cm zoals voordien!! Puur bedrog…

😆 😆 😆

Anoniem

Die praktijken worden al JAREN gebruikt!
              Toch goed om het nog eens mee te geven.

Anoniem

Rufie schrijft:

Sprookjes bestaan niet in Porschewereld. Daar moet je altijd van uit gaan.

Sprookjes bestaan nergens. Als het te mooi is om waar te zijn dan klopt er iets niet. Is altijd zo al geweest en zal nooit anders zijn.

Idem hier ,ook al verschillende voorstellen gehad van militairen en dokters uit Irak en dergelijke, zeggen er mestal nog bij hoeveel ze op hun rek. staan hebben. 😕 😕 😕

Bewuste foto ook al meermaals tegengekomen op auto site’s. ❗ ❗ ❗

ook als je een auto te koop stelt op autoscout krijg je “Nigeriaanse” kopers binnen op mail. gewoon één keer duidelijk maken dat de auto niet op transport gaat tenzij contant betaald… meestal komt er dan geen reactie meer.
                    ik heb ooit een militair gehad die m’n bankrekeningnummer vroeg om (verdacht) geld uit oorlogsgebied te transfereren via mijn rekening. ik kreeg 25% van het bedrag. als je dan wat kritische vragen begint te stellen haken ze gewoon af.

rjf

Mijn ervaring: autoscout24.be is vrij betrouwbaar. Autozone daarentegen is echt lachwekkend, een groot deel v/d annonces daar zijn pure fraude …

Bij deze wil ik toch iedereen aanraden om ALTIJD voorzichtig te zijn en je realiteitszin nooit te verliezen, ook al gaat het om Porsche 😆 Een 964 cabrio uit 1993 met weinig km voor 7900 😆 En dan ook nog reageren 😆 Ze hebben ook een vloeistof dat je over wit papier doet en dan krijg je 100 eurobiljetten, goedkoper had je em niet kunnen kopen 😆 Die Nigerianen toch………… 😆

‘t is maar hoe je het bekijkt Rufie; de sprookjes van Grimm en dergelijke zijn op zich toch ook soms maar zeer lugubere en wrede verhalen… 😉

Sprookjes bestaan niet in Porschewereld. Daar moet je altijd van uit gaan.

deze komt om de paar maanden terug, zelfde foto, zelfde prijs meestal andere locatie en telefoonnr. ik heb ooit eens om de zelfde reden gebeld naar een van die nr’s en er nam wel degelijk iemand op alleen was die het kotsbeu om telefoontjes te krijgen voor een porsche die hij niet had. gewoon ff melden aan de site dat het bedrog is en het zoekertje wordt weggenomen.

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.