Begroting 2007

Home Forum Zeverhoekje Begroting 2007

• Maker
    Discussie

• SimonSays
    Deelnemer

Iedereen die toevallig het Nieuws of de krant heeft vastgehad de laatste week, zal wel gehoord hebben van de Bijzonder Ministerraad voor de Begroting 2007…

De meest genoemde maatregelen zijn weer de automobilist verder uitmelken met BIJKOMENDE belastingen op veel verbruikende auto’s…

Ongeveer op ‘t moment dat ik hier aan’t typen ben zouden ze met ‘n persconferentie moeten beginnen…

Het strafste van ‘t verhaal, is dat die belastingen ENKEL zijn om de begroting in orde te krijgen. Men noemt ‘t dan wel milieu-maatregelen, maar er gaat geen Euro naar ondersteuning van het milieu…

Denk dat de verkiezingen van 10 juni nog bijzonder interessant gaan worden…

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • [quote=”Setakira”:2ksn0zn2]Je vraagt je dan wel af waar de rest allemaal naartoe gaat…[/quote]
        Hoezo ❓

Inderdaad op dit ogenblik investeren zo met moeite 1% van wat ze innen van wegentaxen, benzine e.d. voor de verkeersveiligheid of verbetering van de infrastructuur.

Je vraagt je dan wel af waar de rest allemaal naartoe gaat…

‘t is eigenlijk al zo erg als die discussie rond ‘t wegenvignet…

Moesten ze alle inkomsten van wegenbelasting en wegenvignet investeren (euh correctie, INTELLIGENT investeren) in ons wegennet, en een correcte uitbouw van openbaar vervoer), zou niemand er problemen mee hebben om zo’n vignet te kopen.

Idem voor deze milieu-tax, ze dient enkel voor de begroting in evenwicht te brengen… Zorg dat deze gelden aantoonbaar voor ECHTE milieu-problematiek wordt aangewend, en iedereen is happy… Zelfs dien kleine dikkerd met zijn groen brilleke…

Ondertussen zijn de details gekend, nu kan men 75% inbrengen als vermindering voor een bedrijfswagen, dit word 60 to 90% (minder terugtrekken als ze meer vervuilen).
              Tankkaart blijft 100% aftrekbaar.

Meer korting op minder vervuilende wagens (wel positief, eindelijk eens geen verhoging van de rest)

Heb geen probleem met milieutaksen op verpakking indien alles tot de laatste eurocent wordt gebruikt voor het milieu maar met die paar hersencellen die in Brussel bijna omvallen door hun dikke nek moet ge daar niet op hopen 🙄

Het is nochtans makkelijk, koop terug akkers (die toch voor niets dienen want er wordt teveel geproduceerd), en plant die terug vol met bomen, we zouden terug een prachtige natuur krijgen en dit heft dan de uitstoot van de (wetenschappelijk bewezen dat dit niet zo is) vervuilende wagens.
              Wel vreemd hé, België is een apenland omdat we apen aan de macht hebben. Apen zitten graag in bomen, hoe komt het toch dat men daar dan niet aan denkt, die bomen planten? Moesten ze dit doen, zou niet meer zo beschaamd zijn om Belg te zijn…

PPP 356 had gelijk!

Wat ik op de radio gehoord heb ivm met de auto: ze gaan de bedrijfswagens belasten op de CO2 uitstoot. Dit komt dan nog eens bovenop de milieutaksen die bedrijven sinds enkele jaren al betalen op de bedrijfswagens ?
                Dus wij zitten nog even “goed” met ons P’ke ?

Details zullen nog wel volgen…

Naar alle waarschijnlijkheid gaan ze de taksen enkel heffen op de bedrijfswagens 🙄 🙄

Conclusie, het komt weer van de werkende mens. Totaal zinloze maatregel als het iets met het milieu zou te maken hebben.
                  Indien het met het mileu zou zijn, moet er gewoon een norm vastgesteld worden en alle wagens daar aan onderwerpen.

Zowel de Porsche Turbo van de bedrijfsleider, als de nog meer vervuilende 20jaar oude Skoda van ma flodder 💡

[quote=”Thomas Verheijen”:1dn9zzh3]hier ook een groene.

loopt 1 op 6, lekker natuurvriendelijk bezig 8) [/quote]

1 op 6 is Chinees voor een Belg 😈

De global warming heisa is HET geschenk voor veel regeringen en zeker de B. om hun begroting in orde te krijgen en dus extra te gaan belasten.

En het milieu argument ligt nu zo goed in de markt dat ze dat zonder veel kleerscheuren kunnen doen (lees stemmenverlies) dus ik denk dat de tradionele partijen daar niet gaan onder leiden tijdens de komende verkiezingen.

Ik ben echt benieuwd wat er nu concreet uit de bus gaat komen ivm de auto. Zoals het er nu uitziet lijkt het me dat alles blijft zoals het is en elke auto die meer vervuilt dan een vastgestelde norm gewoon extra milieu belastingen zal aangerekent krijgen. En hoe meer boven de norm hoe hoger de extra tax. En onze regering kennende zal alles, behalve de allerkleinste auto’s, prijs hebben.

hier ook een groene.

loopt 1 op 6, lekker natuurvriendelijk bezig 8)

awel mijne 911 heeft juist het zelfde groen interieur , ik rijd dus ook een beetje groen , vooal als ik juist heb getankt 😆 😆

Met deze auto wat burnouts doen in de wetstraat, en dan zeggen “Ik rij GROEN”

ik stem vb al genoeg gezien en meegemaakt 😡 ik zeg niet dat ze beter zijn maar de traditionele partijen maken er ook niks van, en groen …tja die dikke met zijn groen brilleke tis lachwekend

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.