Bekabeling mistlichten achteraan in reflectorbalk

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Bekabeling mistlichten achteraan in reflectorbalk

• Maker
    Discussie

• F

Ik moet binnenkort naar de keuring en bij het nakijken van de verlichting zag ik dat de mistachterlichten het niet meer deden.
      Gisteren dan maar even de reflectorbalk verwijderd om de lampjes te vervangen maar wat bleek: de bekabeling is losgekomen. :bounce:
      Op zich niet bijzonder dacht ik buiten het feit dat die bekabeling precies ‘hittebestendig’ is? Ik heb wat van die kabel afgestript maar van zodra ik aan het koper kwam brak dit vrij snel af. Iemand ervaring met deze bekabeling? Ik zag ook niet direct waar deze kabel verder loopt (liefst zou ik de gehele kabel tot aan de stekker vervangen door siliconekabel of zo).
      P.S. Als voorlopige oplossing voor de keuring wil ik eigenlijk gewoon een stukje kabel er tussen zetten (solderen).

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • F

Gisteren maar even de kabel voorzichtig afgestript met een cuttermes en zo lukte het wel (maar het blijft wel zeer gevoelige koperdraad).
        Stukje hittebestendige kabel er tussen gesoldeerd en klaar. :happydance:

0
        F

Bedankt voor de tip. :drink:
          Had ik ook al aan gedacht maar ik moet het ook nog kunnen vastmaken aan elkaar vandaar mijn vraag of iemand dit klusje al gedaan had aangezien bij mijn kabel het koper door de ouderdom precies direct af brak? (ofwel heb ik’m slecht gestript natuurlijk :bounce: ). Kan natuurlijk zijn dat enkel het uiteinde van de originele kabel er slecht aan toe is maar veel overschot aan kabel heb ik daar achteraan niet. Vandaar ook m’n vraag hoe de kabel doorheen de auto loopt.

0

heeft je vrouw geen afgedankt strijkijzer staan waarvan je de draadkous kan “transplanteren”? zo niet, bezoekje brengen aan kringwinkel of containerpark

0
          3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.