Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Circuit Talk › Belcar GT4 endurance championship
- Dit onderwerp bevat 50 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door
bccars.
-
MakerDiscussie
-
28 juni 2018 om 02:03
Dit weekend start Ik nog eens in de Belcar met een auto en team maats die ik niet ken.
Maar natiurlijk wel met een Porsche MET PDK 🙂
https://www.autosport.be/news/zolder-superprix-pg-motorsport-met-marnik-battryn-johan-huygens.html
Algemeen is deze auto veel te traag om mee te spelen dus moet me focussen op de GT4 klasse
-
MakerDiscussie
-
Die blauwe vlaggen zijn versiering. NIEMAND kijkt er naar. Al dubbel je hen de derde keer, blijven verdedigen en dwaas doen ipv samen te werken (als ze dan hetzelfde tempo kunnen rijden)
Eerlijk: ik snap het echt niet. Je verliest alleen tijd.
Wow, indrukwekkend verslag. Living the dream. Karting voor grote mensen 🙂
Heerlijk al dat close racing.Algemene opmerking. Met zoveel auto’s op de baan heeft het zwaaien van een blauwe vlag toch geen enkel nut meer. Want iedereen lijkt wel met iedereen in gevecht en heeft geen flauw benul meer van moet ik nu aan de kant of niet ?
Of is dat allemaal wel duidelijker als je zelf in de auto zit ?En op aanvraag van de PDK fanclub een video natuurlijk…..
Aangezien er een paar graag de inside info horen, hier een verslagje van de 25 uren Funcup:
Een kort verslagje….. we starten op donderdag.
Ik kwam van het werk in Zwitserland rechtstreeks naar Spa. Nipt op tijd om nog een 4 tal rondjes van de training mee te nemen waar Pieter kloeg over het gedrag van de wagen. Ingestapt en idd….. ik had hetzelfde gevoel. Eens gevoeld, binnengekomen, wat aan knopjes gedraaid, nog een rondje gevoeld en nog eens “gedraaid” en het was in orde. (Foto hiervan staat onderaan)
Draaide op 1 rondje tijd 3.00 zonder slipstream of meerdere pogingen.
Donderdag avond met wat piloten nog iets lekker gaan eten en wat avonturen gedeeld om vrijdag wat uitgeruster op de qualif te verschijnen. Pieter is onze beste qualifier en voelde zich goed met de auto. In Quali 1 zaten we niet zo goed (wel top 15), maar dat was niet belangrijk, in Quali 2 ging het frisser zijn. Afspraak was dat Pieter de eerste 7 minuten zou doen, en ikzelf de laatste 7 minuten. De twee time frames waarin er volgens ons tijden konden gezet worden. En dat bleek ook juist. Tot 5 minuten voor het einde stond Pieter op P2. Gilles en Kris konden tussenin trainen en toen………….. net toen ik me klaar maakte voor de laatste 7 minuten brak bij Gilles het kogelgewricht van de ophanging waardoor hij ei zo na de muur in ging op de rad.
Over and out dus geen kans meer om zelf nog buiten te rijden. Nu beter dit soort pech (bleek een constructiefout !) tijdens de quali al baalde ik wegens geen poging om eens te knallen. We hadden nog steeds P3 in een veld waar we mannen als Tom Coronel, Nico Verdonck, Maxime Martin, Yahn Ehrlacher (leider in WTCR), Gilles Magnus en vele andere “sterren” achter ons lieten. Knap dat toppers zich hier durven komen meten (ze kunnen alleen verliezen) en voor ons tof dat we ons kunnen proberen te meten met de pro’s.
Goed, toch een kleine verrassing voor de buitenwereld (ondanks we het hele seizoen al goed presteren) dat we daar staan.
Vrijdag op tijd het bed in om goed te kunnen rusten. Op een gloeiend hete kamer was dat niet evident maar kom…….genoeg om op zondag onze wedstrijd reltief fris aan te vatten.
Afspraak was dat we ons niet gingen laten meeslepen in de zotte gevechten van de eeste twee uur. Geen curbs overdenderen, geen risico en tanden bijten omwille van de discipline. Tevens gingen we ons ontkoppelen in pitstopstrategie zodat we file aan het tanken konden vermijden. De eeste twee uur dus icognito doorgekomen (zeerk knap van Pieter). Sommigen kraaiden al victorie omdat ze even vooraan in het klassement stonden door of wild te keer te gaan of gewoon op een andere pitstopstrategie te zitten.
Maar dan begint het spelletje he. De zotten van het eerste uur kennen materiaal pech (maar het is natuurlijk nooit hun fout he, gewoon “brute” pech gehad ) en als snel zagen we onze 269 Scott-Pharmarome in de top 7 verschijnen om er ook niet meer weg te gaan en stapje per stapje door te schuiven.
Uiteindelijk vochten we voor P2 en P3 algemeen maar kende Kris een eerste aanrijding. Extra pitstop en om en bij de 2min 40 kwijt terug naar P6 om terug te vechten. We waren toch wat sneller dan de 291 (die uiteindelijk derde werd) en konden terug in hun spoor komen tot ikzelf op zondag op het linkerachterwiel werd aangereden door een halve gare toen ik hem al volledig voorbij was. Man man man je maakt iets mee.
Weer de pits in en tijdverlies waardoor we enkel nog uitzicht hadden op P5 of P4 (enfin enkel in dit veld…. ). Om dit te doen moest de laatste piloot (ik dus) een dubbele stint rijden van ongeveer 3 uur, en de wissel moest snel, dus zonder drank ingestapt om er aan te beginnen.
Op 20 minuten van het einde (zit ook in video, de wit met blauwe nr 82) na een enorm intense strijd toch de 82 terug gaan halen en P4 algemeen en P3 bij de Belgen binnen gehaald.
Onze piloten, en de team members vormden een hechte groep, met discipline en allen toch vrij vlotte piloten, de ideale mix om een uitstekend resultaat te halen in dit gezelschap. De geciteerde “sterren” van hierboven eindigden ALLEMAAL achter ons, niet alleen in de qualif maar ook in de race.
Afwachten waar we nu staan in het kampioenschap. Ik vermoed in de top 3, mogelijk zelfs P2
P4 net naast het podium, maar toch wel een heel knappe prestatie :up: :driver:
Zal even de race avonturen hier verder delen. Dit weekend een van de spectaculairste races die je kan volgen op Spa. De 25uur Funcup. 115 wagens , 500 piloten, gelijke wapens…… en een pak pro en gerenommeerde namen.
Wij nemen deel met wagen 269 en hebben gisteren alvast stevig genoten met een P3 op 115 in quali ! Wat een team ! Fantastisch ook welke namen ACHTER ons staan. Coronel , Verdonck , Dejonghe, De Mevius, Racb national team, Julien Andlauer ….
Het doet wel iets als je met zulke namen on track bent en hen kan aanvallen of voorbijgaan. Echt genieten van een nog betaalbare autosport !
Nee hoor is een vrij trage wagen en je rijdt niet echt voor de prijzen. Veel stress heb Ik niet. Enige dat ik doe is even rusten een uurtje voor de wedstrijd. Altijd welkom
Weerom leuk verslag. Die dingen krijg je als toeschouwer natuurlijk niet mee. Wij zien je rondje na rondje passeren, volgen de live timing, maar daar houdt het op natuurlijk. De inside stories blijven onbekend. Dus zo een verslag hier heeft een enorme toegevoegde waarde voor de racefans !
Ben bewust niet in de box komen kijken, ik ga er van uit dat dat vervelend voor je is tijdens een race en dat je dan andere dingen aan je hoofd hebt.
[quote=”Bert V.” post=269547]@ Zuff,
Moet diene zever over manueel schakelen, PDK, flipperen… nu echt in bijna elke topic terug komen? :think:[/quote]Een grapje tussendoor moet toch kunnen bij deze tropische temperaturen :drink: :drink:
[quote=”Bert V.” post=269567]Ik was aan de box op het moment dat je een natte handdoek over je heen kreeg, niet echt het moment om je te begroeten… er komen nog races :driver: :driver:[/quote]
Bert V gaat steeds naar Zolder circuit , hij ziet ons , maar wij kennen hem niet 😀 😀
Stuur je even een foto in pm aub ?
Het is veel te traag, maar hier het snelste rondje dat die kar dit weekend heeft kunnen draaien….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.